Tisková zpráva

Průzkum: Každý čtvrtý prvňáček nastoupí do školy s chytrým telefonem

24.08.2017 | MONETA Money Bank Praha

Každý druhý prvňáček vyrazí v září do školy vybaven mobilním telefonem, tabletem, chytrými hodinkami nebo jiným přenosným elektronickým zařízením. Zjistil to průzkum MONETA Money Bank uskutečněný v polovině srpna mezi více než pěti sty respondenty. Rodiče svým dětem nejčastěji pořizují chytrý mobilní telefon s dotykovým displejem (56 %). Následují tablety (37 %), běžný mobilní telefon (26 %) a chytré hodinky (10 %). Nákup přenosné elektroniky pro prvňáčky rodiče nejčastěji zaplatí z vlastních úspor v hotovosti a více než dvě třetiny z nich (70 %) za něj utratí do pěti tisíc korun. Devět z deseti oslovených rodičů bude se svými potomky mluvit o hodnotě takto utracených peněz.

Hlavním důvodem, který motivuje rodiče k pořízení mobilního zařízení, je podle průzkumu MONETA Money Bank touha zůstat s dítětem v kontaktu (79 %). Rodiče ale také pořizují dětem elektronická zařízení s cílem udělat jim radost (26 %) nebo podpořit jejich vzdělávání (21 %).

Tři čtvrtiny rodičů plánují, že na mobilních přístrojích budou jejich děti využívat různé aplikace. V první pětce se v sestupném pořadí umístily aplikace pro vzdělávání, hry, pořizování či prohlížení fotografií a videí, poslech hudby a čtení knih.

„Zjistili jsme, že už nejmenší školáci vlastní pokročilé mobilní přístroje s aplikacemi. To ukazuje, že s nástupem do první třídy je řada dětí digitálně gramotná a že virtuální prostředí jim je blízké. Do budoucna lze proto očekávat, že strmě poroste počet uživatelů digitálních služeb, včetně těch bankovních,“uvedl k výsledkům průzkumu Dalibor Šajar, který je v MONETA Money Bank odpovědný za digitální bankovnictví.

Výsledky průzkumu rovněž ukazují na velmi dobrou finanční situaci dospělých. „Rodiče mají menší zábrany pořídit svým dětem nový mobilní telefon, počítač nebo jinou elektroniku zvláště díky lepší finanční situaci, která je dána současným mzdovým přilepšením. Svou roli však sehrává také cena, za kterou toto zboží nakupují, a současný trend digitalizace, čili přesun aktivit nejrůznějšího charakteru do světa jedniček a nul,“ doplnil Petr Gapko, hlavní ekonom MONETA Money Bank.

Většina oslovených zaplatí za přenosnou elektroniku v hotovosti (67 %), případně debetní (31 %) nebo kreditní kartou (15 %). Nejčastěji rodiče kupují mobilní přístroje v internetových obchodech (58 %). Některé děti obdrží mobilní zařízení po někom z rodičů či od sourozenců, takových případů je 17 %. Do bazaru zamíří jen zlomek rodičů (6 %).

 

O průzkumu

Průzkum proběhl metodou telefonického dotazování na vzorku 525 respondentů z celé ČR. Pro MONETA Money Bank ho zrealizovala výzkumná agentura IPSOS v první polovině srpna 2017.

 

Jakub Švestka

tiskový mluvčí MONETA Money Bank


V případě zájmu o další informace kontaktujte, prosím:

Jakub Švestka
mob.: +420 702 209 386, tel.: +420 224 442 897, e-mail: jakub.svestka@moneta.cz

Lenka Míčková
mob.: +420 731 613 622, tel.: +420 224 442 124, e-mail: lenka.mickova@moneta.cz

nebo Servis pro média na media@moneta.cz a www.moneta.cz.



Kontaktujte nás

Jakub Švestka
PR manager a tiskový mluvčí
MONETA Money Bank
Tel.: +420 224 442 897
Mobil: +420 702 209 386
jakub.svestka@moneta.cz
media@moneta.cz

Lenka Míčková
specialista komunikace
MONETA Money Bank
Tel.: +420 224 442 124
Mobil: +420 731 613 622
lenka.mickova@moneta.cz
media@moneta.cz

Management

Pár slov o zkušenostech našeho
nejvyššího vedení. Generálního
ředitele i vedení jednotlivých divizí.

Více

Společenská odpovědnost

Společenská odpovědnost je
součástí naší celkové strategie a je
postavená na čtyřech pilířích.

Více

Hospodářské výsledky

Archiv hospodářských výsledků
společností MONETA ke stažení.

Více

Výroční zprávy

Zajímá Vás, kde jsme a kam
chceme směřovat v příštím roce?
Archiv výročních zpráv.

Více