Důrazně doporučujeme pro přihlašování do Internet Banky nevyužívat SMS, ale mobilní aplikaci
Pro nejvyšší možnou ochranu před phishingovými útoky se do Internet Banky přihlašujte a potvrzujte transakce pomocí mobilní aplikace Smart Banka. Pokud díky používání SMS získá třetí strana Vaše přihlašovací údaje, vystavujete se zvýšenému riziku kybernetického útoku

Bezpečný způsob přihlašování a potvrzování plateb v Internet Bance
Internetové podvody jsou stále častější, při 95 % z nich přicházejí klienti o peníze právě kvůli použití SMS. Proto důrazně doporučujeme se do Internet Banky přihlašovat pomocí mobilní aplikace Smart Banka a stejně tak potvrzovat transakce.
Na mobil Vám do Smart Banky přijde notifikace, kterou po odemknutí aplikace potvrdíte a máte hotovo. Aplikace je zabezpečená PINem nebo otiskem prstu a skenem obličeje. Poskytuje tak nejvyšší možné zabezpečení Vašeho účtu a je tím nejlepším, co pro své peníze můžete udělat. Přihlašování přes SMS totiž představuje bezpečnostní riziko, kterého mohou útočníci využít k získání kontroly nad Vašimi přihlašovacími údaji.
Neznáte své přihlašovací ID nebo heslo?
Neznáte své ID?
Najdete ho ve smlouvě o založení běžného účtu nebo také v e-mailu, který jsme Vám při založení účtu poslali
Více informacíNepamatujete si heslo?
Heslo do Internet Banky si můžete obnovit pomocí Smart Banky. Pokud ji nemáte, pomůžeme Vám na Zákaznickém servisu
Více informacíPomůžeme Vám
Nevíte si s přihlášením stále rady? Vaše ID Vám rádi sdělí naši kolegové na pobočce a se vším ostatním Vám pomůžeme po telefonu
Přejít na kontaktDotazy k přihlášení pomocí mobilní aplikace
Potíže s přihlášením
Pokud si své přihlašovací údaje do Internet Banky nepamatujete, podívejte se do dokumentů od banky, e-mailu nebo správce hesel:
- Své ID najdete ve smlouvě o založení běžného účtu nebo něk ...
Pokud si nepamatujete heslo do Internet Banky, můžete si ho obnovit pomocí Smart Banky, a to přes menu „Více“, dále „Užitečné ...
Internet Banka podporuje prohlížeče Chrome, Firefox, Edge a Safari. Vždy používejte jejich aktuální verze.
zobrazit celou odpověďPokud se načítání stránky Internet Banky prodlužuje nebo se správně nezobrazují obrázky doporučujeme Vám vymazat historii prohlížeče, cache a cookies.
zobrazit celou odpověďPokud si potřebuje zobrazit své uložené heslo v prohlížeči, postupujte následovně.
zobrazit celou odpověďPokud si potřebuje zobrazit své uložené heslo v prohlížeči, postupujte následovně.
zobrazit celou odpověďPokud si potřebuje zobrazit své uložené heslo v prohlížeči, postupujte následovně.
zobrazit celou odpověďPokud si potřebuje zobrazit své uložené heslo v prohlížeči, postupujte následovně.
zobrazit celou odpověďPro vygenerování nových certifikátů pro přihlášení využijte prosím vstup do registrační autority.
zobrazit celou odpověďPoužijte Vaše přihlašovací ID (klientské číslo), které jste měli ve Wüstenrot hypoteční bance. Také jsme Vám ho zaslali dopisem, který jste obdrželi v prosinci 2020. Heslo pro přihlášení jsme Vám zaslali v SMS dne 4. ledna 2021. Novou Internet Banku najdete na adrese https ...

Útočníkům stačí třicet vteřin
V současné době jsou stále častější online investiční podvody s využitím tzv. vzdáleného přístupu. Podvodník Vám nabídne výhodné zhodnocení peněz a poté Vás vyzve, abyste si do telefonu nainstalovali aplikaci pro vzdálený přístup (nejčastěji jde o Anydesk nebo TeamViewer), aby Vás investováním mohl provést.
Hlavní riziko přihlašování do internetového bankovnictví z mobilu spočívá v tom, že probíhá v rámci jednoho zařízení a k přihlášení potřebujete pouze přihlašovací jméno, heslo a potvrzovací SMS. A to jsou údaje, které útočník dokáže poměrně snadno získat. A pak už mu stačí jen třicet vteřin na to, aby odeslal peníze z Vašeho účtu na ten svůj. I proto jsme se rozhodli vypnout SMS přihlášení do internetového bankovnictví.
Více se o tricích podvodníků dozvíte v našem blogovém příspěvku nebo na stránkách bezpečnosti financí, kde si můžete rovněž poslechnout rozhovor o tom, jak snadné je se nechat napálit a naletět podvodníkům.
Pokud máte stále problém s přihlášením, kontaktujte nás na čísle 224 443 636 (7:00–21:00) nebo nám napište přes webový formulář
Neznáte své ID?
Pokud si své přihlašovací údaje nepamatujete, podívejte se do dokumentů od banky, e-mailu nebo správce hesel:
- Své ID najdete ve smlouvě o založení běžného účtu nebo některého z dalších sjednaných produktů.
- Podívat se můžete také do e-mailu, který jsme Vám při založení účtu posílali. Půjde o jeden z prvních e-mailů, který jste od naší banky obdrželi, a jeho předmět může začínat slovy „Vítejte v MONETA Money Bank“.
Prohlížeč nefunguje správně
Jak jsou zabezpečeny moje přihlašovací údaje
Vaše hesla nemáme v našich systémech uložena v čitelné podobě. Heslo zadané do přihlašovacího formuláře nejdříve zahashujeme lokálně na Vašem zařízení algoritmem SHA512. Tento hash následně odešleme do našich systémů, kde je zahashován podruhé algoritmem Argon2. Výsledný řetězec poté v našich systémech uložíme. Text Vašeho hesla tedy nikdo nevidí, protože Vaše zařízení nikdy neopustí v čitelné podobě.
Algoritmus Argon2 patří k nejbezpečnějším na světě (vítěz Password Hashing Competition) a je doporučený Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost pro bezpečné ukládání hesel.
Nepamatuji si uživatelské heslo do Internet Banky
Pokud si nepamatujete heslo do Internet Banky, můžete si ho obnovit pomocí Smart Banky, a to přes menu Více, dále Užitečné informace a poté Obnova hesla do IB. Heslo Vám následně pošleme SMS na Váš mobilní telefon. Případně nám můžete zavolat na číslo +420 224 443 636.
Nepamatujete si uživatelské heslo do Internet Banky?
Pokud si nepamatujete heslo do Internet Banky, můžete si ho obnovit pomocí Smart Banky, a to přes menu „Více“, dále „Užitečné informace“ a poté buď „Obnova hesla do IB“, nebo „Nastavení a profil“ a následně „Obnova hesla do IB“. Heslo Vám poté pošleme SMS na Váš mobilní telefon. Případně nám můžete zavolat na číslo +420 224 443 636.
Jaké prohlížeče Internet Banka podporuje?
Jak si prohlížeče aktualizovat?
Chrome
- V pravé části prohlížeče klikněte na ikonu možností Více (svislé tři tečky).
- Klikněte na Aktualizovat Google Chrome.
- Klikněte na Restartovat.
Firefox
- V pravé části prohlížeče klikněte na ikonu možností Více (vodorovné tři čárky).
- Klikněte na ikonu otazníku (?) a vyberte možnost O aplikaci Firefox.
- Otevře se Vám okno O aplikaci Mozilla Firefox a Firefox začne automaticky stahovat dostupné aktualizace.
- Po stažení aktualizací klikněte na tlačítko Restartovat a aktualizovat aplikaci Firefox.
Edge
- V pravé části prohlížeče klikněte na ikonu Nastavení a další (ozubené kolečko).
- Vyberte možnost O produktu a pokračujte výběrem Stáhnout a nainstalovat.
- Po stažení aktualizací zvolte možnost Restartovat.
Safari
- V nabídce Apple (jablíčko) vyberte Předvolby systému.
- Klikněte na Aktualizace softwaru a počkejte na vyhledání aktualizace.
- Nainstalujte aktualizace kliknutím na tlačítko Aktualizovat.
Přihlašování přes Smart Banku

Zobrazení hesla v prohlížeči Chrome
- Spusťte Chrome.
- Vpravo nahoře vedle adresního řádku klikněte na ikonku Profil (kolečko s postavou nebo Vaší fotkou).
- V menu, které se Vám zobrazí, klikněte na ikonku Hesla (symbol klíče).
- V nabídce Uložená hesla si vyhledejte konkrétní aplikaci a klikněte na ikonku Zobrazit heslo (symbol oka).
- Prohlížeč Vás může vyzvat k zadání hesla, kterým se přihlašujete do počítače. Pokud bude správné, heslo do Internet Banky se Vám zobrazí.
Pro bezpečné uložení využívejte aplikace pro správu hesel, a to i pro domácí použití. Například mobilní aplikace 1Password, Dashlane; KeePass můžete používat jak na mobilu, tak na desktopu. Více o bezpečnosti na internetu
Zobrazení hesla v prohlížeči Firefox
- Spusťte Firefox.
- V pravém horním rohu klikněte na ikonku tří horizontálních čárek.
- V menu vyberte možnost Přihlašovací údaje. V novém panelu se otevře stránka Firefoxu Lockwise about:logins.
- V seznamu aplikací v levém sloupci si najděte tu, k níž chcete zobrazit heslo, a klikněte na ikonku oka.
- K nalezení konkrétní aplikace nebo webu můžete použít také vyhledávací pole Hledat přihlašovací údaje.
Pro bezpečné uložení využívejte aplikace pro správu hesel, a to i pro domácí použití. Například mobilní aplikace 1Password, Dashlane; KeePass můžete používat jak na mobilu, tak na desktopu. Více o bezpečnosti na internetu
Zobrazení hesla v prohlížeči Edge
- Spusťte Edge.
- V pravé horní části okna klikněte na ikonku tří teček a v menu vyberte položku Nastavení.
- V části Profily klikněte na možnost Hesla.
- V sekci Uložená hesla vyberte heslo, které chcete znát, a klikněte na ikonku oka.
- Prohlížeč Vás může vyzvat k zadání hesla, kterým se přihlašujete do počítače. Pokud bude správné, heslo se Vám zobrazí.
Pro bezpečné uložení využívejte aplikace pro správu hesel, a to i pro domácí použití. Například mobilní aplikace 1Password, Dashlane; KeePass můžete používat jak na mobilu, tak na desktopu. Více o bezpečnosti na internetu
Zobrazení hesla v prohlížeči Safari
- Otevřete Předvolby prohlížeče v horní liště.
- Klikněte na záložku Hesla a zadejte heslo k počítači pro jejich zobrazení
Pro bezpečné uložení využívejte aplikace pro správu hesel, a to i pro domácí použití. Například mobilní aplikace 1Password, Dashlane; KeePass můžete používat jak na mobilu, tak na desktopu. Více o bezpečnosti na internetu
Mám jen tlačítkový telefon. Jak se do Internet Banky dostanu?
Pokud máte jen tlačítkový telefon nebo Váš mobil nepodporuje instalaci Smart Banky, můžete dál používat přihlašování pomocí SMS. Na základě zpětné vazby Vám toto přihlašování a potvrzování transakcí zachováme. Zároveň bychom Vás rádi upozornili, že 95 % podvodů, při kterých klienti přichází o peníze, je způsobeno právě podvody přes SMS.
Důrazně Vám proto doporučujeme pro přihlašování do Internet Banky a potvrzování plateb využívat mobilní aplikaci Smart Banka. Díky ní máte největší šanci předejít kybernetickým útokům.
Jak mě ochrání přihlašování přes Smart Banku? Je taky přes mobil
Zásadní rozdíl je v tom, že Smart Banka se dokáže skrýt před nevyžádaným softwarem (antimalware a antiviry), prostřednictvím kterého útočník může číst data. Obsahuje totiž integrovanou ochranu, přes kterou útočník nemůže na dálku potvrzovat operace za klienta. Push notifikaci také není na rozdíl od SMS zprávy možné nijak přeposlat.
Útoky ze strany podvodníků jsou vedeny i tak, že podvedená osoba zadává doručený mobilní klíč pro přihlášení na falešné webové stránce. Odtud útočník zadaný mobilní klíč klientem jednoduše zobrazí a zneužije. To, že je telefon tlačítkový, v tomto případě jeho bezpečnost vůbec nezvyšuje.
Přihlašováním se pouze přes Smart Banku předcházíte tomu, aby v případě napadení Vašeho telefonu nebyly SMS s mobilními klíči zneužity a odeslány podvodníkům, a to zcela bez Vašeho vědomí.
Kompletní informace o Smart Bance a jejím zabezpečení naleznete na našem webu.
Mám telefon Huawei s AppGallery, kde Smart Banka není k dispozici
Naše banka shledává v umístění Smart Banky do AppGallery bezpečnostní riziko, které aktuálně nechceme podstupovat. Jako banka máme povinnost chránit finance klientů, je to pro nás naprostá priorita. Doporučujeme zvážit nákup zařízení, které podporuje Google Play/AppStore, kde je Smart Banka ke stažení zdarma.
Pokud chcete dál používat přihlašování pomocí SMS, můžete. Zároveň bychom Vás rádi upozornili, že 95 % podvodů, při kterých klienti přichází o peníze, je způsobeno právě podvody přes SMS.
Jsem nevidomý a nedokážu se Smart Bankou fungovat. Co mám dělat?
Aplikace Smart Banka je přizpůsobena i nevidomým. Pokud s ní máte jakékoliv potíže, kontaktuje nás prosím na Zákaznickém servisu na telefonní lince 224 443 636 každý den od 7 do 21 hodin. Využít můžete také náš kontaktní formulář Naši specialisté s Vámi situaci proberou a vyřeší.
Internet Banku používám jen jednou za čas, je to komplikace
Z jakého důvodu se do Internet Banky přihlašujete? Zasíláte pravidelné platby? V tomto případě je řešením nastavení trvalého příkazu, o který se nemusíte nikterak starat. To, že v pořádku odešel, si můžete zkontrolovat pohodlně za pomocí Smart Banky, kde je historie plateb velmi přehledná. Pokud by bylo zapotřebí provést jakoukoli změnu, ve Smart Bance ji provedete během pár sekund.
Kompletní informace o Smart Bance a všech jejích funkcích najdete na našem webu.
V čem je přihlašování přes Smart Banku bezpečnější?
Smart Banka navíc nabízí rychlejší a bezpečnější přihlášení pomocí biometrických údajů (otisk prstu, rozpoznání obličeje – dle možností telefonu), komunikuje pomocí push notifikací a je šifrovaná, proto ji můžete použít dokonce i na veřejné nebo nezabezpečené Wi-Fi, například v kavárně. Velkou výhodou je také detekce nežádoucích a podvodných aplikací, které mohou být velmi nebezpečné.
Detailní informace o tom, jak je Smart Banka zabezpečena, pak najdete na našem webu.
Smart Banka obsahuje nejvíce funkcí na trhu – přes 200 funkcí a 20 produktů. Pro sjednání, ale i rušení produktů nebudete muset na pobočku. Věříme, že bankovnictví má být dostupné pro každého. Proto aplikaci vyvíjíme přístupnou pro slabozraké a nevidomé.
Stažení i používání mobilní aplikace je zdarma a jednoduché. Stačí vlastnit chytrý telefon s operačním systémem Android (minimálně verze 5.0) nebo iOS (minimálně verze 13.0). Stáhnout do chytrého telefonu si ji můžete jednoduše z Obchodu Play či App Store.
Co když ztratím telefon nebo se mi Smart Banka odpáruje?
Spárovat nové zařízení můžete pomocí Vašich dokladů totožnosti přímo ve Smart Bance v sekci Další způsoby přihlášení.
V případě jakýchkoliv potíží Vám rádi pomohou naši specialisté na Zákaznickém servisu na telefonní lince 224 443 636 každý den od 7 do 21 hodin. Využít můžete také náš kontaktní formulář.
Co když nebude Smart Banka fungovat a já se nedostanu ke svým financím?
V případech, kdy plánujeme jakékoliv opravy nebo vylepšení, jsou z důvodu propojení nedostupné oba kanály, tedy jak Smart Banka, tak Internet Banka. Tyto plánované výpadky se vždy snažíme směrovat do nočních hodin, kdy je přihlášení do těchto kanálů obecně nejméně, a klienty o výpadku informovat dopředu. Pokud nastane jakýkoli nečekaný výpadek, situaci řešíme s tou nejvyšší možnou prioritou, aby byl dopad na naše klienty co nejmenší.
Neznáte své ID?
Pokud si své přihlašovací údaje do Internet Banky nepamatujete, podívejte se do dokumentů od banky, e-mailu nebo správce hesel:
- Své ID najdete ve smlouvě o založení běžného účtu nebo některého z dalších sjednaných produktů.
- Podívat se můžete také do e-mailu, který jsme Vám při založení účtu posílali. Půjde o jeden z prvních e-mailů, který jste od naší banky obdrželi, a jeho předmět může začínat slovy „Vítejte v MONETA Money Bank“.
Pokud své přihlašovací ID do Internet Banky stále nemůžete najít, zastavte se prosím na pobočce, kde Vám ho po ověření rádi sdělíme. V rámci zvýšené bezpečnosti ho nesdělujeme telefonicky.
Proč je přihlašování přes SMS bezpečnostním rizikem?
Vzhledem k rostoucím počtům úspěšných podvodů, ať už investičních nebo bazarových, existuje vysoké riziko napadení Vašeho telefonu. Tyto SMS mohou být zneužity a odeslány jinam bez Vašeho vědomí.
Důrazně Vám proto doporučujeme pro přihlašování do Internet Banky a potvrzování plateb využívat mobilní aplikaci Smart Banka. Předcházíte tak situaci, kdy v případě napadení Vašeho telefonu mohou být SMS s mobilními klíči zneužity a odesílány podvodníkům, a to zcela bez Vašeho vědomí.
Neznamená to však, že Vaše Internet Banka byla dosud v nebezpečí. Ovšem vzhledem ke stále rostoucímu počtu podvodů, které se neustále mění a vyvíjí, je přihlášení prostřednictvím mobilního klíče náchylnější ke zneužití oproti push notifikaci ve Smart Bance. Ty totiž nejde přeposlat a je nutné je potvrdit na Vašem telefonu.
Jak si jednoduše aktivovat Smart Banku a spárovat ji
- Stáhněte si aplikaci Smart Banka
Aplikaci si otevřete a pod možností "Jste naším klientem" vyberte přihlášení QR kódem. Pokud aplikaci nemáte, můžete si ji stáhnout z App Store nebo Google Play - Přihlaste se do Internet Banky a Smart Banku aktivujte
Přihlaste se do Internet Banky a pokračujte kliknutím na "Nastavení – Smart Banka". Vyberte volbu "Přidat zařízení" a otevřete aplikaci Smart Banka - Smart Banku si zabezpečte a spárujte
Ve Smart Bance vyberte skenovat QR a naskenujte QR kód zobrazený v Internet Bance. Vytvořte si PIN a nastavit si můžete i zabezpečení skenem obličeje nebo otiskem prstu. Do Internet Banky zadejte mobilní klíč z SMS a potvrďte spárování se Smart Bankou
Pokud i přesto máte problém s aktivací nebo potvrzováním plateb pomocí Smart Banky, zavolejte nám na telefonní číslo 224 443 636 (7:00–21:00), rádi Vám pomůžeme.