Čtvrtina českých domácností skladuje starý vánoční papír, dárky do něj už ale nebalí

Dárky schováváme do skříně a pod postel

 

Vánoce jsou již za rohem a předvánoční nákupní horečka vrcholí. Jakmile máme nakoupené všechny dárky, stojíme před otázkou: Jak je zabalit? Pro řadu z nás to je kámen úrazu. Podle výzkumu GE Money Bank téměř každý druhý muž nemá balení vánočních dárků rád, u žen je to každá pátá. Každý osmý Čech kouká při nákupu balicího papíru na cenu, přesto si u nás na balení dárků dávají lidé záležet. Letos si navíc řada domácností bude balit dárky do balicího papíru s kocourem, kterého dobře znají z oblíbených reklam GE Money Bank.

Ženy mají balení dárků ve větší oblibě než muži. Téměř polovina pánů dárky nerada balí, u žen je to 20 %. Většina Čechů (70 %) si balí dárky sama. V téměř čtvrtině domácností pak dostane jeden člen za úkol zabalit všechny dárky. Přímo v obchodě, kde si dárek koupil, nebo u profesionální firmy v obchodních centrech si nechají překvapení zabalit 4 % z nás. Dvě procenta Čechů pak dárky nebalí vůbec.

Na balení vánočních dárků se podle GE Money Bank vrhne téměř 40 % Čechů v posledních 24 hodinách před Štědrým večerem. Řada z nás je ale důslednější. Téměř třetina balí dárky týden předtím, než zazvoní Ježíšek. Pětina Čechů začíná s přípravou již čtrnáct dní před Štědrým dnem a více než 8 % balí dárky ihned po jejich nákupu.

„S balením dárků letos pomůžeme i my. Klienti mohou při nákupu u parterů bene+ získat originální balicí papír s kocourem nebo jmenovky na dárky s kocouřími hláškami,“ říká Milada Franek, tisková mluvčí GE Money Bank. „Bene+ je nejrozšířenější věrnostní program na platebních kartách v Česku. O letošních Vánocích získají členové programu vedle standardního vrácení peněz zpět za každou platbu (ve výši až 30 %) za nákupy nad 300 Kč samolepku do hrací karty. Hrací kartu je pak možné vyměnit za odměny s motivem kocoura,“ vysvětluje Milada Franek. Odměny za samolepky si lze vyzvednout na pobočkách GE Money Bank až do 15. ledna 2016.

Ať to pod stromečkem hezky vypadá

Při výběru balicího papíru se téměř každý osmý Čech soustředí na cenu a snaží se ušetřit. Papíry a stuhy na balení vybírá 53 % Čechů nejvíce podle vzhledu. 27 % lidí vybírá papír podle toho, pro koho dárek bude, dalších 5 % koupí ten papír, který jim padne první do oka, a zbylá 3 % se řídí dle aktuálních trendů nebo barevné výzdoby doma.

„V Česku se podle výsledků průzkumu 70 % dárků balí do luxusnějšího papíru a navíc se zabalený dárek ozdobí ještě mašlí nebo stuhou, říká Milada Franek a doplňuje: „Šestnáct procent Čechů volí levnější typy balicích papírů. Dále jsou v oblibě dárkové tašky (10 %) nebo 3 % z nás volí cokoliv, co doma najdou v šuplíku. Pouze 1 % pak použije staré balicí papíry z loňských Vánoc.“

Co se týče popisování dárků, nejoblíbenější jsou visačky, které využívá 45 % Čechů. Druhé nejčastější je popisování dárků přímo na obal (43 %). Necelých 7 % pak dárky nepopisuje vůbec.

Dárky šoupneme do skříně nebo pod postel

Jakmile jsou všechny dárky zabalené, stačí je pouze schovat před nenechavými dětmi. V Česku se podle GE Money Bank nejčastěji dárky schovávají do skříně, a to v téměř 85 %. Další oblíbená „schovka“ je pod postelí, kterou využije bezmála 21 % z nás. Necelých 8 % respondentů uvedlo, že dárky neschovávají vůbec. Mezi úkryty se také zařadily sklep (5 %), garáž (5 %), půda (4,4 %) nebo jiné tajné skrýše.

Roznášení dárků je výsadou nejmladších

Průzkum GE Money Bank se dále zaměřil na to, kdo v rodině roznáší dárky zpod stromečku. Nejčastěji je to v 31 % nejmladší člen rodiny, v 24 % rodin jsou to všechny děti. Z dotazovaných odpovědělo 23 %, že se v rozdávání střídají. V každé desáté rodině si každý svoje dárky vybere sám. Jako další varianty pak respondenti uvedli partnery, maminku či tatínka nebo nejstaršího člena rodiny.

Při rozbalování vánočních dárků 59 % Čechů obal nešetří a roztrhají ho, aby se dostali k překvapení, které na ně čeká. Zbylých 41 % dárky rozbaluje opatrně, aby obal nepoškodili. Průzkum také ukázal, že více než čtvrtina lidí starý balicí papír schovává, protože by se mohl ještě někdy hodit. Přesto dárky raději balí do nových papírů a staré téměř nevyužívají.

 

Milada Veselá

tisková mluvčí GE Money Bank


V případě zájmu o další informace kontaktujte, prosím:

Milada Veselá, mobil: +420 606 661 304, tel.: +420 224 446 011, e-mail: milada.vesela@ge.com

Lucie Policarová, mobil +420 724 557 221, tel: +420 224 442 389, e-mail: lucie.policarova@ge.com

nebo Servis pro média na www.gemoney.cz.