Češi letos o Vánocích nechtějí peníze do obálky

Letos se pod vánočním stromečkem ve většině domácností objeví oblečení, kosmetika, knihy a elektronika. Jak vyplynulo z aktuálního průzkumu MONETA Money Bank, Češi už totiž nechtějí peníze do obálky, ale těší se na překvapení. 

„Z našeho průzkumu vyplynulo, že Češi nechtějí nákupy nechat na poslední chvíli. Více než třetinu dárků už mají dokonce nakoupenou,“ říká Josef Jehlík, manažer věrnostního programu bene+ od MONETA Money Bank, a dodává: U partnerů věrnostního programu bene+ na odměnách za nákupy při platbě kartou s bene+ nebo prostřednictvím slevových kuponů, které nabízíme i neklientům banky, mohou ušetřit stovky korun.

Češi vánoční dárky milují a radují se z nich. Ve zmíněném průzkumu, který MONETA Money Bank provedla na přelomu listopadu a prosince na vzorku 315 lidí, uvedla jen 2 % dotázaných, že dárky vůbec nedostávají. Naopak 90 % prohlásilo, že jsou obdarováváni pravidelně a z dárků mají radost. Nespokojeno bývá jen 8 %.

Češi mají rádi překvapení

O oblibě tradičního pojetí vánočního obdarovávání svědčí i to, že Češi mají rádi tajemství s ním spojené. Přes 60 % dotázaných Čechů chce pod stromečkem překvapení. Každý druhý však přiznal, že se alespoň jednou pokusil vánoční dárek objevit ještě před Štědrým dnem, většinou však jako dítě. Jen 16 % dotázaných dává přednost sázce na jistotu - rádi by dostali to, co očekávají. Čtvrtina respondentů pak uvedla, že má radost z každého dárku.

Češi letos plánují koupit více dárků než loni, a sice 17. Obdarovat chtějí v průměru 7 lidí, nejčastěji partnera 77 %, o trochu méně pak rodiče (71 %) a děti (64 %). Kamaráda potěší o pětinu více dotázaných (29 %) než v loňském roce. Přibližně 40 % respondentů říká, že budou nakupovat dárky sami, 18 % se na předvánoční nákupy vydá společně s rodinou, třetina bude kombinovat oba způsoby. Ale možná vás překvapí, že v každé desáté domácnosti bude pověřena pořízením dárků za všechny jen jedna osoba. 

Peníze do obálky už se tolik nenosí

I když v minulosti lidé rádi dostávali peníze, v současnosti se většina dotázaných Čechů těší spíš na klasické dárky. Peněžní dárky by tak preferovalo pouze 11 %, přitom věcné dárky 88 %. Jeden ze sta by pak nejraději viděl pod stromečkem dárek v podobě voucheru.  

Při výběru vánočních dárků se dvě třetiny dotázaných řídí přáním obdarovaného. Stejně často ale Češi hledají inspiraci na internetu (62 %) a jen o něco méně dotázaných (59 %) spoléhá na momentální inspiraci. Co tedy letos s největší pravděpodobností najdeme pod stromečkem? Pokud nakoupí Češi dárky podle přání svých blízkých, bude to ponejvíce oblečení, kosmetika, knihy a elektronika. U mladších lidí stoupla oproti loňskému roku popularita nejvíce u kosmetiky, a to téměř dvojnásobně. A co by naopak Češi pod stromečkem najít nechtěli? Většinou jde o zahradní techniku, nářadí nebo nádobí.

„Hlavní výhodou věrnostního programu bene+ je, že klienti získávají odměnou reálné peníze. U partnerů programu v celé ČR dostávají odměnu za každou platbu kartou s bene+, a to až do výše 30 % z částky nákupu,“ vysvětluje Josef Jehlík. V programu je již přes 350 partnerů a klienti mohou odměny čerpat ve více než 1 600 kamenných provozovnách a 35 internetových obchodech.

Nová kreditní karta od MONETA Money Bank navíc ve vybraných kategoriích obchodníků přidá dalších 5 % odměny. I tato odměna je platná na celý sortiment obchodníků, a to včetně již zlevněného zboží. Nakupování dárků s MONETA Money Bank nebylo nikdy výhodnější.

Kompletní informace o podmínkách a odměnách věrnostního programu bene+ jsou k dispozici na webu www.beneplus.cz. O naší nové kreditní kartě se více dozvíte na www.smartka.cz.

 

Milada Veselá

tisková mluvčí MONETA Money Bank


V případě zájmu o další informace kontaktujte, prosím:

Milada Veselá, mobil: +420 606 661 304, tel.: +420 224 446 011, e-mail: milada.vesela@moneta.cz

Lucie Leixnerová, mobil +420 724 557 221, tel: +420 224 442 389, e-mail: lucie.leixnerova@moneta.cz

nebo Servis pro média na www.moneta.cz.