Pro média

Tiskové zprávy, loga našich společností a kontakty pro novináře.

Kontakty pro média

Pokud jste novinář/ka, obraťte se prosím na níže uvedené kontakty.

Tiskové oddělení

Lucie Leixnerová

Senior manažerka komunikace, tisková mluvčí Skupiny MONETA
Tiskové oddělení

Tereza Ryšanová

Zástupkyně tiskové mluvčí Skupiny MONETA
Tým analytiků

PhDr. Petr Gapko

Hlavní ekonom MONETA Money Bank

Petr Gapko je připraven komentovat tyto makroekonomické ukazatele: HDP, inflace, nezaměstnanost, úrokové sazby, státní rozpočet a zahraniční události.

Nejnovější tiskové zprávy

Přečtěte si o našich inovacích a dalších novinkách.

MONETA: Z programu Odměny se klientům vrátilo již 3,4 milionu korun

04.12.25
MONETA Money Bank

Slevy v Albertu, Knihách Dobrovský, u Dr. Maxe či na čerpacích stanicích Shell patří mezi nejoblíbenější nabídky pro klienty Monety v novém programu Odměny. Ten si od svého červnového spuštění rychle získává popularitu – počet registrovaných klientů roste měsíčně o 18 % a banka jim už díky cashbackům vrátila 3,4 milionu korun.

V programu Odměny od Monety každý měsíc roste počet využitých a vyplacených cashbacků. „Našim klientům jsme za nákupy vrátili 3,4 miliony korun a současně jsme vygenerovali více než 100 tisíc slevových kódů, Věřím, že nyní, v době nakupování vánočních dárků, o to více ocení nabízené slevy u více než 200 obchodníků“ říká Eva Koleňáková, manažerka produktového týmu zodpovědného za karty v MONETA Money Bank.

Klienti nejčastěji využívají cashback či slevové kódy na nákupy potravin či knih, dále si oblíbili slevy v lékárnách či na čerpacích stanicích. „Neustále však přidáváme nové obchodníky a vylepšujeme naši nabídku odměň, abychom co nejlépe vyšli vstříc potřebám a očekáváním všech našich klientů a pomohli jim tak šetřit peníze při všech typech nákupů – ať už pravidelných, nebo jednorázových,“ komentuje přístup Monety Eva Koleňáková.

Věrnostní program je dostupný pro debetní i kreditní karty, a to jak pro retailové klienty, tak i živnostníky. „Ještě větší výhody mohou čerpat díky placení kreditní kartou Smart, která nabízí bonusy za nákupy, jež se sčítají s programem Odměny. Do nového roku navíc chystáme řadu nových odměn, například z oblasti potravin, restaurací i cestování. Klientům proto doporučujeme nabídku v programu pravidelně kontrolovat, aby jim žádná sleva neutekla,” dodává Eva Koleňáková.

MONETA obhájila ocenění Hypotéka roku 2025

28.11.25
MONETA Money Bank

MONETA si i letos odnáší z prestižní oborové soutěže Mastercard Banka roku první místo v kategorii Hypotéka roku. Ocenění obhájila i díky dlouhodobě nejvýhodnějším sazbám na trhu – aktuálně již od 4,19 % – a také možnosti sjednat novou hypotéku či refinancovat kompletně online.

„Dlouhodobě nabízíme našim klientům ty nejnižší sazby na trhu. Ocenění za nejlepší hypotéku je pro nás potvrzením, že jsme transparentní a spolehlivý partner ve financování bydlení,“ říká Marek Petráš, produktový manažer zodpovědný za hypotéky v MONETA Money Bank. Prvenství v této kategorii si MONETA neodnáší poprvé. Za posledních sedm let jej získala již pětkrát, dvakrát obsadila stříbrnou příčku.

Hypotéka od Monety umožňuje klientům jako první na trhu sjednání zcela online – od první kalkulace až po podpis smlouvy, vše do 24 hodin z pohodlí domova. Tato možnost platí nejen pro nové úvěry, ale i pro refinancování stávajících úvěrů od jiných bank, včetně online čerpání prostředků. Díky automatizaci celé řady procesních kroků je sjednání jednoduché, intuitivní a nadstandardně rychlé.

Do konce roku navíc MONETA nabízí bonus 7 000 korun pro klienty, kteří si sjednají refinancování a úvěr do 6 měsíců vyčerpají. „Nízké sazby můžeme nabídnout i díky přímému poskytování úvěrů bez finančních zprostředkovatelů a jednoduchému sjednání online či na pobočce. Klienti navíc mají v každé fázi procesu k dispozici zkušeného hypotečního specialistu, který je připravený kdykoliv pomoci a poradit,“ dodává Marek Petráš.

Soutěž Mastercard Banka roku sleduje trendy na finančních trzích a jejím cílem je ocenit nejlepší služby a produkty bank a pojišťoven působících v České republice. Porota je složená z ekonomických a podnikatelských odborníků.

Podvodné e-shopy, neuhrazený balíček, falešní policisté i „červí díra“. MONETA varuje před nejčastějšími podvody v předvánočním období

27.11.25
MONETA Money Bank

Předvánoční čas láká nejen k online nákupům, ale i zvýšené aktivitě kyberpodvodníků. MONETA každoročně zaznamenává nárůst podvodných e-shopů a falešných dopravců. Vedle toho se nově šíří i sofistikovaná forma karetních útoků označovaná jako „červí díra“.

Momentálně patří mezi nejnebezpečnější podvody takzvaná červí díra. První pokusy o tento podvod zaznamenala MONETA v červnu tohoto roku, kdy nejvyšší z nich přesáhl částku 400 tisíc korun. Průměrná výše škody na jednoho klienta činí zhruba 160 tisíc korun. „Útočníci svou oběť nejprve přimějí nainstalovat do telefonu škodlivý software a poté ji přesvědčí, aby potvrdila svou identitu přiložením platební karty k telefonu a zadáním PINu. Podvodná aplikace skrze NFC předá podvodníkům všechny potřebné karetní údaje včetně PINu. Ti jsou následně schopni obratem provést výběr z bankomatu anebo nákup u obchodníka. Tyto transakce přitom vypadají jako standardní bezkontaktní platby kartou,“ říká Jiří Poláček, senior manažer Risk Models & Fraud Management MONETA Money Bank. Podvodů, které využívají tento mechanismus, je celá řada – od scénáře falešného bankéř až po investiční podvody. „Všechny mají společné právě to, že podvodník vyžaduje potvrzení identity oběti prostřednictvím již zmíněné podvodné aplikace, která je ve skutečnosti trojským koněm,“ dodává Jiří Poláček.

Předvánoční nákupní sezóna každoročně přináší také zvýšený počet falešných e-shopů. Lidé nakupují ve spěchu, chtějí ušetřit, a tak často přehlédnou varovné signály upozorňující na podvod. „Jsou to zejména podezřele nízké ceny zboží, weby napodobující známé značky, které však mají jinou webovou adresu, nebo jim chybí například kontaktní údaje či obchodní podmínky. Nákup, který tak na první pohled vypadá fantasticky, může skončit ztrátou nemalých peněz,“ říká Jiří Poláček. Za poslední měsíc zaznamenala MONETA více než stoprocentní nárůst reklamací u podvodných obchodníků.

Mnohem častěji se před Vánoci objevují také podvodné e-maily, takzvaný phishing, které upozorňují na potřebu zaplacení poplatku, aby mohl být balíček doručen. „Ve skutečnosti nejde o reálnou objednávku, ale o způsob, jak se podvodníci snaží vylákat citlivá data, jako jsou například karetní anebo přihlašovací data do digitálního bankovnictví,“ komentuje tento podvod Jiří Poláček.

I nadále se objevují případy, kdy se útočníci vydávají za bankéře. Poškozeným tvrdí, že je jejich účet napaden anebo se jejich jménem snaží podvodníci vzít úvěr a nutí je k převedení peněz na údajně bezpečný účet. V některých případech dokonce oběť přesvědčí, aby si vzala nový úvěr a hotovost předala údajnému pracovníkovi České národní banky (ČNB) do „bezpečnostní úschovy“. Banka v průběhu října evidovala 44 poškozených klientů, kteří se stali oběťmi tohoto podvodu a dohromady přišli o 7,5 milionu korun.

V posledních týdnech se také častěji objevují scénáře, kdy oběť kontaktuje údajný příslušník policie, který tvrdí, že vyšetřuje pokus o podvod a využívá autoritu bezpečnostních složek k získání důvěry a spolupráce oběti. „Velmi často se nám navíc stává, že banka zachytí podvodné transakce, ale klienti rozporují, že by se o podvodné jednání mohlo skutečně jednat. Domnívají se, že spolupracují na probíhajícím vyšetřování, ovšem ve skutečnosti nevědomky následují pokynů podvodníků. V Monetě neustále pracujeme na zvýšení schopnosti detekce podvodného chování. Nicméně pro úspěšné zastavení podvodu je klíčové, aby klienti při intervenci ze strany banky spolupracovali a mluvili pravdu,“ upozorňuje Jiří Poláček.

Pokud má klient podezření na podvod, může okamžitě využít záchranné tlačítko ve Smart Bance nebo Internet Bance, které zablokuje přístup ke všem účtům a kartám. Poté by měl kontaktovat zákaznický servis MONETA na čísle +420 224 442 424, kde mu pomohou celou situaci vyřešit. Banka zároveň zveřejňuje na svém webu aktuální přehled podvodných praktik a tipy, jak se jim vyhnout.

O Monetě

O nás

Usilujeme o to, být digitálním lídrem bankovnictví pro domácnosti i firmy.

ESG

Udržitelný růst stavíme na dlouhodobém úspěchu klientů, zaměstnanců a investorů.

Ocenění

Naše snahy oceňuje odborná kritika i veřejnost.

Tiskové centrum

Loga

Stáhněte si loga společností ze Skupiny MONETA.

Fotografie

Stáhněte si fotografie poboček z naší galerie.

Press Kit

Stáhněte si tiskové informace ve formátu ZIP.