Pro média
Kontakty pro média
Pokud jste novinář/ka, obraťte se prosím na níže uvedené kontakty.

Lucie Leixnerová

Tereza Ryšanová

PhDr. Petr Gapko
Petr Gapko je připraven komentovat tyto makroekonomické ukazatele: HDP, inflace, nezaměstnanost, úrokové sazby, státní rozpočet a zahraniční události.
Nejnovější tiskové zprávy
Přečtěte si o našich inovacích a dalších novinkách.
MONETA spouští program Odměny za nákupy kartou: klienti ušetří tisíce korun ročně
MONETA spouští nový program Odměny. Klientům přináší při placení kartou přímé slevy anebo cashback u vybraných obchodníků. Stačí si program Odměny aktivovat přímo v mobilní aplikaci Smart Banka a klienti tak mohou ušetřit až tisíce korun ročně.
„Chceme klientům, kteří své nákupy platí kartou od Monety, přinést ještě více výhod. Díky Odměnám ve Smart Bance získají slevu nebo cashback u více než 200 obchodníků – od potravin a drogerie přes módu a rozvoz jídla až po stavebniny a domácí potřeby. Věřím, že velmi atraktivní pro ně bude cashback 5 % při nákupu nad 800 korun v prodejnách Albert v průběhu prvního měsíce od spuštění Odměn,“ říká Artur Galstyan, senior manažer produktového týmu Deposits & Cards MONETA Money Bank, a dodává, že slevové nabídky se budou průběžně obnovovat a rozšiřovat.
Klienti v nabídce Odměn mohou využít buď cashback, díky kterému obdrží část peněz z nákupu zpět na účet, nebo slevy a slevové kupony na nákupy v kamenných prodejnách či na e-shopech. Výhody lze uplatnit mimo jiné i u drogerie TETA, lékárny Dr. Max, na e-shopu s módou About You, v knihkupectví Knihy Dobrovský nebo u prodejců elektra Planeo a Phillips. Například obchodní řetězec Albert pak první měsíc po spuštění Odměn nabídne klientům Monety při nákupu nad 800 korun cashback 5 %.
Pro využívání odměn stačí udělat jen tři kroky: udělit souhlas s programem Odměny ve Smart Bance, aktivovat nabídku s uvedenou odměnou a platit kartou MONETA u vybraného obchodníka.
Věrnostní program je dostupný pro debetní i kreditní karty, a to jak pro retailové klienty, tak i pro živnostníky. „Ještě větší výhody mohou čerpat díky placení kreditní kartou Smart, která nabízí bonusy za nákupy, jež se sčítají s programem Odměny,” dodává Artur Galstyan. Odměny nahrazují původní věrnostní program banky bene+, který fungoval od roku 2008.
MONETA přidává záchranný „kill button“ do digitálních kanálů
MONETA umožňuje klientům jediným tlačítkem ve Smart Bance nebo Internet Bance zablokovat přístup ke všem bankovním přístupům a platebním kartám v případě, že se stanou obětmi kybernetického útoku a hrozí, že byl jejich účet napaden.
Klienti Monety naleznou tlačítko blokace přímo na úvodní stránce mobilního i internetového bankovnictví.
Po jeho aktivaci se ihned zablokují všechny bankovní přístupy i platební karty. Klient obdrží instrukce, na jejichž základě by měl neprodleně kontaktovat klientské centrum banky, ověřit vzniklou situaci a vyvrátit své případné obavy.
Po vyřešení situace mu bude bankovnictví okamžitě odblokováno. O provedené blokaci je zároveň okamžitě informována i banka. Pokud klient po zablokování bankovnictví prostřednictvím záchranného tlačítka na SMS zprávu nereaguje, bude ze strany banky aktivně kontaktován a bude mu nabídnuta pomoc.
Systém reaguje na nárůst případů takzvaného falešného bankéře, který loni stál za třetinou všech klientských ztrát. Svým obětem volá s tvrzením, že je jejich bankovní účet v ohrožení a vyzývá je k okamžitému převodu peněz na takzvaný bezpečný účet. „Naším cílem je podobné podvody založené na nátlaku a zneužívání lidských emocí co nejvíce ztížit. I proto nyní spouštíme tuto novou bezpečnostní funkci, kterou může využít kdokoli, kdo se obává, že jeho účet byl napaden nebo je v ohrožení. Pokud podvodník zavolá a snaží se klienta přesvědčit k převodu peněz pod záminkou jejich ochrany, může si klient během několika kliknutí svůj účet sám okamžitě zablokovat a následně si celou situaci v klidu ověřit – bez obav ze ztráty finančních prostředků,“ říká Jiří Poláček, senior manažer Risk Models & Fraud Management MONETA Money Bank.
Aktuální praktiky podvodníků a tipy, jak se proti nim bránit, zveřejňuje MONETA pravidelně na svém webu. V případě jakýchkoliv pochybností či podezření na podvod doporučuje banka klientům okamžitou blokaci bankovnictví prostřednictvím Smart Banky či Internet Banky a následné ověření situace se zákaznickým servisem banky na telefonním čísle 224 442 424.
MONETA Auto představila nový klientský portál pro snadnou správu financování vozidel
MONETA Auto spustila nový portál Klientská zóna. Ten klientům poskytuje jednoduchý a pohodlný přístup k informacím o financování jejich vozidel a zároveň umožňuje online správu smluvních záležitostí.
Klientská zóna přináší klientům větší komfort a kontrolu nad službami MONETA Auto. Najdou zde přehled a historii všech svých smluv, elektronicky podepsanou smluvní dokumentaci či QR kód pro snadné placení splátek. „V novém portálu mohou klienti během několika kliknutí provádět nejrůznější úkony, jako je změna údajů ve smlouvě, aktualizace osobních či obchodních informací, úprava údajů na vozidle. Součástí je také správa pojistných událostí či možnost tisku potřebných dokumentů,“ říká Vojtěch Neduchal, jednatel MONETA Auto, a dodává: „Naším cílem bylo vytvořit nástroj, který klientům výrazně usnadní správu financování i administrativních úkonů. Díky Klientské zóně nyní mohou většinu požadavků vyřešit sami, rychle, bez čekání a navíc odkudkoliv a kdykoliv.“
Nový portál je dostupný na webové adrese klientskazona.moneta.cz. Přihlášení probíhá prostřednictvím ověřených metod, včetně Bank ID, což garantuje vysoký standard zabezpečení.
V případě dotazů je klientům k dispozici zákaznická linka na čísle +420 224 446 262 nebo e‑mail zakaznickyservis.auto@moneta.cz.