Bezpečnost financí na internetu
Plaťte na internetu bezpečně
a chraňte své finance
V MONETA Money Bank jsou vaše platby i karty v naprostém bezpečí.
Jakými opatřeními bezpečnost svých financí na internetu podpoříte?
Využívejte při placení online
limity na kartě
Čtěte upozornění
a sledujte pohyby na účtech
Obecné rady pro bezpečnost na internetu
Věděli jste, že si můžete sjednat pojištění internetových rizik? Zjistit více.
Novinky z oblasti bezpečnosti v bankovnictví
Hackeři se vydávají za přepravní společnosti
Objevila se nová vlna podvodných telefonátů
Upozornění na podvodné telefonáty
Digitální průkaz totožnosti pro bezpečnou identifikaci

S jedním bezpečným přihlášením pro více služeb budete moci díky bankovní identitě podepisovat dokumenty a přihlašovat se do aplikací třetích stran nebo úřadů státní správy.
Doporučujeme Vám si zdarma ve Vaší Internet Bance aktivovat službu Infoservis, budete tak vždy informováni o případném zablokování bezpečnostních prvků.

Blokace karty
Ztratili jste kartu, byla Vám odcizena nebo ji jen nemůžete najít? Co nejrychleji nám zavolejte na 224 443 636
a my Vaši kartu trvale či dočasně zablokujeme.
Řeším bezpečnostní problém
Při ztrátě nebo odcizení kartu ihned zablokujte! Nejrychlejší cesta je zavolat na náš Zákaznický servis 224 443 636.
zobrazit celou odpověďKdyž Vaši platební kartu, a to jak debetní, tak i kreditní, nemůžete najít, můžete ji kdykoli zdarma dočasně zablokovat a do 30 dnů zdarma odblokovat. Blokaci provedete v Internet Bance, Smart Bance nebo přes Zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636.
zobrazit celou odpověďZ bezpečnostních důvodů na kartách nepovolujeme výběry v některých zemích mimo Evropskou unii. Pokud chcete v těchto zemích vybírat z bankomatů, jednoduše si výběry ke kartě nastavíte.
zobrazit celou odpověďJedná se o transakce, které probíhají tzv. na dálku (po telefonu nebo e-mailem). Je nutné je mít povolené v nastavení platební karty, a to jak debetní, tak i kreditní. Používají se např. při rezervaci hotelu, telefonické objednávce, při platbě u& ...
zobrazit celou odpověďPokud identifikujeme nějakou zahraniční transakci jako podezřelou, budeme Vás kontaktovat, abychom si ověřili, že transakce byla opravdu uskutečněná Vámi. V případě, že se Vám při podezřelé transakci nedovoláme, pro bezpečnost Vašich financí kartu preventivně zablokujeme.
zobrazit celou odpověď
Bezpečné placení pomocí mobilu či hodinek
S námi můžete platit v obchodech a na internetu pomocí telefonu i hodinek. Je to rychlé, jednoduché a bezpečné. Usnadněte si život a přidejte si platební kartu do Google Play, Apple Pay, Fitbit Pay či Garmin Pay.

Bankovní aplikace s prvotřídním zabezpečením
Aplikace je chráněná kódem PIN, případně prostřednictvím Vašeho otisku prstu či obličeje. Veškerá komunikace je šifrovaná, takže se nemusíte bát přihlásit se do své aplikace odkudkoliv. Třeba i z nezabezpečené Wi-Fi v kavárně.
Mohlo by Vás zajímat
Jaké změny čekají klienty od 14. 9. 2019?
Vše, co potřebujete vědět o platbě kartou v zahraničí
Co dělat při ztrátě platební karty?
Slovník pojmů
C
D
G
Volejte nonstop
224 443 636
Případně Vám rádi zavoláme nebo navštivte pobočku
Případně Vám rádi zavoláme nebo navštivte pobočku
Bezpečnostní desatero
- Nikomu nikdy nesdělujte žádné své přístupové údaje ani heslo
- PIN ke kartě nikdy nenoste spolu s kartou a nikomu jej nesdělujete
- E-mailem nikdy nikam neposílejte PIN, CCV kód z karty nebo jiné důvěrné informace
- Pravidelně sledujte pohyby na účtu v Internet Bance nebo Smart Bance a v případě podezřelých pohybů se hned obraťte na Zákaznický servis. Pro kontrolu si můžete nastavit informace o provedených platbách formou SMS a E-mail Servisu
- Doporučujeme přistupovat do služeb internetového bankovnictví jen ze zařízení, které znáte, a ze zabezpečené Wi-Fi
- Při zadávání PINu vždy zakryjte číselník, nikdy nevíte, kdo se dívá
- Doporučujeme platit na e-shopech s aktivní službou 3D Secure
- V případě nutnosti si kartu zablokujte v Internet Bance, Smart Bance nebo zavoláním na Zákaznický servis 224 443 636
- Pokud změníte adresu nebo telefonní číslo, dejte nám co nejdříve vědět, abychom Vás mohli kontaktovat např. při podezřelých transakcích. Změnu můžete provést telefonicky, na pobočce nebo v Internet Bance
- Nespouštějte Vaši kartu z očí. Personál prodejny či restaurace nesmí s Vaší platební kartou nikam odcházet
Bezpečnostní desatero
- Nikomu nikdy nesdělujte žádné své přístupové údaje ani heslo
- PIN ke kartě nikdy nenoste spolu s kartou a nikomu jej nesdělujete
- E-mailem nikdy nikam neposílejte PIN, CCV kód z karty nebo jiné důvěrné informace
- Pravidelně sledujte pohyby na účtu v Internet Bance nebo Smart Bance a v případě podezřelých pohybů se hned obraťte na Zákaznický servis. Pro kontrolu si můžete nastavit informace o provedených platbách formou SMS a E-mail Servisu
- Doporučujeme přistupovat do služeb internetového bankovnictví jen ze zařízení, které znáte, a ze zabezpečené Wi-Fi
- Při zadávání PINu vždy zakryjte číselník, nikdy nevíte, kdo se dívá
- Doporučujeme platit na e-shopech s aktivní službou 3D Secure
- V případě nutnosti si kartu zablokujte v Internet Bance, Smart Bance nebo zavoláním na Zákaznický servis 224 443 636
- Pokud změníte adresu nebo telefonní číslo, dejte nám co nejdříve vědět, abychom Vás mohli kontaktovat např. při podezřelých transakcích. Změnu můžete provést telefonicky, na pobočce nebo v Internet Bance
- Nespouštějte Vaši kartu z očí. Personál prodejny či restaurace nesmí s Vaší platební kartou nikam odcházet
Vstup do bankovnictví z počítače je vždy chráněn jménem a heslem. Tyto údaje byste neměli nikomu poskytovat. Přenos vašich dat mezi bankou a počítačem je zabezpečený šifrovacím klíčem, další bezpečnostním opatřením je i automatické odhlášení po 20 minutách nečinnosti. Neméně důležitý je také webový aplikační Firewall, který zvyšuje bezpečnost a kontroluje přenášená data, ale i přihlašování.
Vaše bezpečnost závisí z velké části na vás samotných. Své účty zabezpečíte hlavně silnými hesly. Vyvarujte se slabých a jednoduše uhodnutelných znaků. Pokud se přihlašujete do různých účtů, využívejte k ověření své identity jiné klíče. Pamatujte na délku a sílu, respektive unikátnost hesla, jedině tak vás co nejlépe ochrání. Hesla pravidelně aktualizujte a volte co nejvíce znaků, které máte k dispozici.
Aplikace mobilního bankovnictví jsou v současnosti hojně využívaným způsobem ovládání bankovních účtů a jsou chráněné číselným PINem, otiskem prstu nebo rozeznáním obličeje, tzv. FaceID. Veškerá komunikace přes vaše zařízení je šifrována a chráněna i pro přihlášení v neznámých sítích.
A co když vám někdo ukradne kartu? V případě ztráty ji v mobilní aplikaci snadno a hlavně rychle zablokujete. Můžete zde upravovat i limity plateb u jednotlivých účtů.
Platby po internetu jsou po vydání karty standardně vypnuté. Vypnutí a zapnutí internetových plateb můžete provádět ve své Internet Bance a Smart Bance a přes Zákaznický servis na +420 224 443 636.
Zvýšení či snížení limitu můžete provést ve své Smart Bance na pár kliknutí a stejně tak i v Internet Bance. Změna limitu karty proběhne většinou do pár minut, nejpozději do 12 hodin.
Buďte obezřetní s každým příchozím e-mailem nebo zprávou na sociálních sítích. Ty podezřelé raději rovnou mažte. Pokud je otevřete, neklikejte na žádné odkazy a v žádném případě nikomu neposílejte svá osobní data. Podvodníci se mohou vydávat za banku a snadno tak získat přihlašovací údaje k vašemu účtu.
Tvořte bezpečná hesla a chraňte je
Jak ochránit hesla
- Hesla nesdílejte
- Vytvářejte silná hesla
- Nepoužívejte jen jedno univerzální heslo
- Nepoužívejte k jiným účtům a službám stejné heslo jako k Vašemu internetovému bankovnictví
- Hesla si nezapisujte
- Pro bezpečné uložení využívejte aplikace pro správu hesel, a to i pro domácí použití.
Jak vytvořit silné heslo
použijte více znaků – minimálně 12, ideálně více
kombinujte velká a malá písmena a samozřejmě čísla
vyberte i jiný znak než číslo nebo písmeno
vytvořte heslo z prvních písmen slov ve větě
nakombinujte k sobě tři čtyři slova, která spolu vůbec nesouvisejí
Co do hesla nedávat
cokoli, co může uhodnout člověk, který Vás zná
cokoli, co o Vás může někdo zjistit na sociálních sítích nebo kdekoli na internetu
Zabezpečte svůj mobilní telefon i počítač
- Nenechávejte svůj telefon ani notebook na veřejných místech bez dozoru
- Nastavte si zamykání telefonu, a to buď přes otisk prstu nebo Face ID
- Aktivujte u mobilu automatický zámek obrazovky
- Pravidelně na počítači i telefonu aktualizujte operační systémy i aplikace
- Nainstalujte si programy, které ochrání Váš počítač
- Vyvarujte se stahování a instalace nelegálních souborů na svůj počítač
- Při instalaci nové aplikace si ověřte její hodnocení a také jaká práva od telefonu požaduje
Elektronická komunikace
- Neotvírejte přílohy nevyžádaných e-mailových zpráv, můžete si tak zavirovat počítač nebo narazit na phishing
- Kontrolujte, zda e-mailová adresa a jméno odesílatele odpovídají
- Odhlašujte se z nevyžádaných marketingových e-mailů, případně je blokujte
- Nereagujte na nevyžádané e-maily, ve kterých jste žádáni o informace nebo o peníze
- Osloví-li Vás na sociální síti přítel z nového profilu, ověřte si jinou cestou, zda je to opravdu on a ne podvodník, který z Vás chce vylákat osobní údaje nebo rovnou peníze
- Nereagujte na e-maily a SMS, které Vás žádají, abyste se přihlásili do svého internetového bankovnictví, na Pay Pal nebo do jiných služeb
Banka, policie ani nejbližší rodinní příslušníci nemají právo tyto údaje znát.
MONETA Money Bank po Vás v telefonické či e-mailové komunikaci nikdy nebude požadovat přihlašovací údaje spolu s hesly. Stejně tak po Vás nikdy nebudeme žádat celé číslo platební karty, PIN nebo CVV/CVC kód.
Obezřetnost na internetu
- Používejte při přihlašování na sociální sítě, e-mailové a jiné služby dvoufázové ověřování, pokud to služba umožňuje
- Buďte při nakupování na internetu obezřetní, dodržujte bezpečnostní desatero
- Nastavte si na sociálních sítích svůj profil jako neveřejný, viditelný jen pro své přátele, zabráníte tak zneužití svých soukromých informací
- Nezveřejňujte na internetu svůj telefon či adresu, nesdělujte své citlivé osobní údaje
- Pozor na falešné podvržené webové stránky, které se mohou tvářit jako Váš oblíbený web
- Varujte své děti před kyberšikanou, vysvětlete jim, co kyberšikana je, jak ji poznat a jak se jí bránit
- Při přeposílání zpráv a sdílení příspěvků ověřujte, zda zpráva není hoaxem a zda nejde o fake news
Používejte unikátní, dlouhá a silná hesla
Vaše bezpečnost závisí z velké části na vás samotných
Jak ochránit hesla
- Hesla a PINY nesdílejte
- Nenoste je spolu s platebními kartami
- Nepoužívejte jen jedno univerzální heslo
- Nepoužívejte k jiným účtům a službám stejné heslo jako k Vašemu internetovému bankovnictví
- Hesla si nezapisujte a neukládejte je do prohlížeče
- Pro bezpečné uložení využívejte aplikace pro správu hesel, a to i pro domácí použití
Jak vytvořit silné heslo
použijte více znaků – minimálně 12, ideálně více
kombinujte velká a malá písmena a samozřejmě čísla
vyberte i jiný znak než číslo nebo písmeno
vytvořte heslo z prvních písmen slov ve větě
nakombinujte k sobě tři čtyři slova, která spolu vůbec nesouvisejí
Co do hesla nedávat
cokoli, co může uhodnout člověk, který Vás zná
cokoli, co o Vás může někdo zjistit na sociálních sítích nebo kdekoli na internetu
Hesla, piny a jiné přihlašovací údaje v případě podezření na jejich prozrazení neprodleně změňte.
Pokud používáte unikátní, silné a dostatečně dlouhé heslo, není potřeba jej pravidelně měnit. Ovšem v případě podezření, že jej zná třetí osoba, nebo se jej dovědět mohla, své heslo neprodleně změňte.
Banka, policie ani nejbližší rodinní příslušníci nemají právo tyto údaje znát.
MONETA Money Bank po Vás v telefonické či e-mailové komunikaci nikdy nebude požadovat přihlašovací údaje spolu s hesly. Stejně tak po Vás nikdy nebudeme žádat celé číslo platební karty, PIN nebo CVV/CVC kód.
Zabezpečte svůj mobilní telefon i počítač
Ke svým účtům přistupujte pouze z důvěryhodných zařízení
- Využívejte pouze vlastní zařízení
- Nepůjčujte svá zařízená neznámým osobám
- Nenechávejte svůj telefon ani notebook na veřejných místech bez dozoru
- Nastavte si zamykání telefonu, a to buď přes otisk prstu nebo skenu obličeje
- Aktivujte u mobilu automatický zámek obrazovky
Chraňte všechna svá zařízení
- Pravidelně na počítači i telefonu aktualizujte operační systémy i aplikace
- Používejte legální programové vybavení a aktuální verzi prohlížeče
- Využívejte ověřené antivirové programy, které ochrání Váš počítač
- Mobilní aplikace stahujte pouze z oficiálních obchodů
- Při instalaci nové aplikace si ověřte její hodnocení a také jaká práva od telefonu požaduje
Technické zabezpečení na prvním místě
Vstup do bankovnictví z počítače je vždy chráněn jménem a heslem. Tyto údaje byste neměli nikomu poskytovat. Přenos Vašich dat mezi bankou a počítačem je zabezpečený šifrovacím klíčem, další bezpečnostním opatřením je i automatické odhlášení po 20 minutách nečinnosti. Neméně důležitý je také webový aplikační firewall, který zvyšuje bezpečnost a kontroluje přenášená data, ale i přihlašování.
Elektronická komunikace
Dejte pozor na podvodné zprávy
- Neotvírejte přílohy nevyžádaných e-mailových zpráv, můžete si tak zavirovat počítač nebo narazit na phishing
- Kontrolujte, zda e-mailová adresa a jméno odesílatele odpovídají
- Nereagujte na nevyžádané e-maily, ve kterých jste žádáni o informace nebo o peníze
- Osloví-li Vás na sociální síti přítel z nového profilu, ověřte si jinou cestou, zda je to opravdu on a ne podvodník, který z Vás chce vylákat osobní údaje nebo rovnou peníze
- Nereagujte na e-maily a SMS, které Vás žádají, abyste se přihlásili do svého internetového bankovnictví, na Pay Pal nebo do jiných služeb
- Odhlašujte se z nevyžádaných marketingových e-mailů, případně je blokujte
Buďte obezřetní s každým příchozím e-mailem, zprávou na sociálních sítích nebo SMS od neznámých odesílatelů s podezřelým názvem nebo obsahem. Přílohy ani odkazy v podezřelých zprávách neotevírejte a raději celou zprávu rovnou smažte.
Věnujte dostatečnou pozornost upozorněním nejen od banky, ale i od Vašich zařízení a internetových prohlížečů. Pokud taková upozornění jen odklikáváte, může Vám uniknout důležitá zpráva o aktuálních hrozbách.
Sledujte pravidelně pohyby na Vašem účtu v Internet Bance nebo Smart Bance. V případě podezřelých transakcí okamžitě kontaktujte Zákaznický servis na infolince 224 443 636.