Bezpečnost financí na internetu

Chraňte svůj digitální život
a nenechte se nachytat

Důsledně se zaměřujeme na bezpečnost klientů a je důležité,
aby si i klienti byli vědomi hrozeb a aktivně chránili svůj digitální život.
Nahlášení podvodu

Zaznamenali jste podezřelou aktivitu
nebo pokus o napadení účtu?

Neprodleně nás o tom prosím informujte na čísle 224 442 424 nebo na e-mailu podvody@moneta.cz. Ochráníte tak nejen své finance, ale i další klienty.
Bezpečnost na internetu

Jak dbát na svoji bezpečnost v online prostoru

Důkladně kontrolujte přijaté zprávy vyžadující Vaše údaje. Neposkytujte své přihlašovací údaje podvodníkům.

Články z oblasti bezpečnosti

Lákají Vás výhodné investice? Zbystřete.

Sociální svět je plný podvodných reklam a s rozvojem takzvaných deepfake videí se slavnými osobnostmi či společnostmi, lákají podvodníci na rychlé a vysoké zhodnocení finančních prostředků. Bohužel ne vše, co vypadá tak lákavě, je skutečné.

Virtuální podvody: Jak se chránit před online nástrahami

Internet je nejen skvělým zdrojem informací a zábavy, ale také prostředím plným rizik a nástrah. Podvodníci využívají čím dál sofistikovanější triky a metody, kterými chtějí připravit uživatele o cenné osobní údaje nebo rovnou o finance. Dá se proti virtuálním šejdířům účinně bránit? Částečně ano – je ale důležité, být neustále ve střehu, dodržovat několik zásad a nejlépe i znát typy nástrah, které mohou v digitální síti číhat.

Pozor na hovory od falešných mobilních operátorů

Na českém bankovním trhu se objevil nový druh podvodů – tzv. SIM swap. Ten se zaměřuje na mobilní operátory, ale také na Vaše finanční prostředky.

Proč vypínáme SMS přihlášení do internetového bankovnictví?

Triky podvodníků, kteří se v online prostoru snaží dostat k Vašim penězům, jsou stále sofistikovanější. Proto je dobré být na pozoru a nedat jim šanci, aby se dostali k Vašim citlivým údajům. Potenciálně nebezpečné může být i přihlašování do internetového bankovnictví z mobilu. Proč?

Jak dbát na svoji bezpečnost

Své přístupové údaje a heslo do internetového bankovnictví (Internet Banka) a PIN do mobilního bankovnictví (Smart Banka) nikdy nikomu nesdělujtenikdy nikomu nesdělujte. Zvolte si silné a bezpečné heslo (viz níže).
Do služeb přímého bankovnictví a k ověření pomocí Bankovní identity přistupujte ze zabezpečené Wi-Fi sítě a jen ze známého zařízení.
Pravidelně aktualizujte operační systém svého počítače a mobilního telefonu. Vždy aktuální by měl být také instalovaný antivirový program a webový prohlížeč.
Před potvrzením transakce věnujte maximální pozornost informacím uvedeným v potvrzovací zprávě. Vždy zkontrolujte akci, kterou máte v úmyslu potvrdit. Pokud si nejste jisti příchozí potvrzovací zprávou, máte možnost akci ji okamžitě zrušit.
Pohyby na účtu pravidelně sledujte v Internet Bance nebo Smart Bance. V případě podezřelých pohybů se ihned obraťte na Zákaznický servis. Pro lepší kontrolu nad účtem si můžete nastavit informace o provedených platbách formou SMS a E-mail Servisu.
Karetní údaje udržujte v bezpečí. Nikdy nepředávejte kartu 3. osobám a data z obou stran karty uchovávejte v soukromí. Věnujte pozornost potvrzovacím 3DS zprávám a mobilní klíčům k tokenizaci karty do virtuální peněženky. Tyto údaje v žádném případě nepřeposílejte dále ve zprávách. Nezdá-li se Vám příchozí zpráva, obraťte se na nás.
Jednejte proaktivně - Podezření na podvod s Vámi vyřešíme na lince zákaznického servisu (viz pracovní doba v kontaktní sekci). Všechny platební kanály a kartu lze nonstop blokovat také na blokační lince 224 442 424. Na téže lince je pro blokace možné využít také virtuálního asistenta Toma.
Pokud změníte adresu nebo telefonní číslo, dejte nám co nejdříve vědět, abychom Vás mohli kontaktovat např. při kontrole podezřelých transakcích. Změnu adresy nebo telefonního čísla nám můžete oznámit telefonicky, na pobočce nebo ji provést v Internet Bance a Smart Bance.
Nereagujte na e-maily a SMS zprávy, které jste obdrželi od neznámých odesílatelů, neotevírejte podezřelé odkazy a přílohy. Věnujte zvýšenou pozornost veškeré komunikaci banky v Internet Bance nebo Smart Bance.
Nepoužívejte jednoduchá hesla. Své heslo pravidelně obměňujte, nejlépe každý měsíc. Neprodleně změňte heslo při sebemenším podezření, že jej zná neoprávněná osoba.

Důležité odkazy

Kybertest

Vyzkoušejte své znalosti na platformě KYBERTEST/#nePINdej! Chvilka investovaného času Vám pomůže nenaletět.

Blokace karty

Ztratili jste kartu? Někdo Vám ji ukradl? Nebo ji jen nemůžete najít?

Přihlašování do Internet Banky

Důrazně doporučujeme pro přihlašování do Internet Banky nevyužívat SMS, ale mobilní aplikaci.

Bankovní identita

Digitální „průkaz totožnosti“ pro bezpečnou identifikaci.

Dluhové pasti

Naši odborníci Vám poradí, jak nespadnout do dluhové pasti.

Potvrzování plateb s 3D secure

Přinášíme Vám jednodušší a bezpečnější potvrzování plateb na internetu.

Věděli jste, že si můžete sjednat
pojištění internetových rizik?

Pojištění cenností, karet, elektroniky a telefonu kryje například
i zneužití elektronických plateb přes mobilní telefon nebo tablet
či zneužití elektronického a mobilního bankovnictví.

Bankovní aplikace
s prvotřídním zabezpečením

Aplikace je chráněná kódem PIN, případně prostřednictvím Vašeho otisku prstu či skenem obličeje. Veškerá komunikace je šifrovaná, takže se nemusíte bát přihlásit se do své aplikace odkudkoliv. Třeba i z nezabezpečené Wi-Fi v kavárně.

Řeším bezpečnostní problém

Při ztrátě nebo odcizení kartu ihned zablokujte. Nejrychlejší cestou je blokace karty přes Smart Banku, a to vybráním příslušné karty a stisknutím tlačítka zablokovat. Kartu tak máte zablokovanou za pár vteřin, a to maximálně na 30 dní. Kartu můžete kdykoliv zase odblokovat. Další možností je blokace ve Vaší Internet Bance stejným způsobem.

Pokud chcete kartu zablokovat trvale, volejte nonstop náš Zákaznický servis na telefonním čísle 224 442 424.

Když Vaši platební kartu, a to jak debetní, tak i kreditní, nemůžete najít, můžete ji kdykoli zdarma dočasně zablokovat a do 30 dnů zdarma odblokovat. Blokaci provedete v Internet Bance, Smart Bance nebo přes Zákaznický servis na telefonním čísle 224 442 424.

Karty MONETA Money Bank umožňují našim klientům automaticky platit v zahraničí. Banka zúčtovává platby kartou v měně účtu, ke kterému byla karta sjednána.

Někteří zahraniční obchodníci akceptují pouze kreditní nebo naopak jen debetní karty. V některých případech také přijímají jen některé typy karet (VISA, Mastercard, Maestro), např. v Holandsku se Vám může stát, že u některých obchodníků s jinou kartou než Maestro nezaplatíte. Proto je vždy potřeba se řídit pravidly konkrétního obchodu a platit kartou, kterou akceptují a ideálně mít s sebou buď nějakou minimální hotovost, nebo využít nejbližšího bankomatu. S naším účtem Tom Plus se nemusíte bát poplatků za výběr hotovosti z bankomatu, protože s ním máte výběry v ČR i po celém světě zdarma.

Z bezpečnostních důvodů na kartách nepovolujeme výběry v některých zemích. Tyto transakce jsou povoleny ve všech zemích světa kromě Severní Korey, Íránu, Súdánu, Sýrie a Vatikánu, a to z důvodu prevence praní špinavých peněz a financování terorismu. Jinde byste problém zaplatit mít neměli.

Pojištění se nevztahuje na zneužití elektronické platby osobou blízkou, kamarádem, příbuzným, zákonným zástupcem a na zneužití elektronické platby, ke kterému došlo v důsledku úmyslu nebo vědomé nedbalosti pojištěného. Nedbalostí se rozumí například sdělení autorizačních údajů a hesel osobně, telefonicky, elektronicky atp. třetí osobě.

Na internetu se skrývá spousta možných rizik. Podvodníci jsou čím dál tím vynalézavější, stačí chvilka nepozornosti a své údaje můžete nechtěně poskytnout cizím rukám. Víte, na co si dát pozor a jak se chránit?

 

1. Technické zabezpečení na prvním místě
Do svého internetového bankovnictví se přihlašujte raději jen z těch zařízení, která znáte, a o nichž víte, že jsou zabezpečená. Vstup do bankovnictví z počítače je vždy chráněn jménem a heslem. Tyto údaje byste neměli nikomu poskytovat. Přenos vašich dat mezi bankou a počítačem je zabezpečený šifrovacím klíčem, další bezpečnostním opatřením je i automatické odhlášení po 5 minutách nečinnosti. Neméně důležitý je také webový aplikační Firewall, který zvyšuje bezpečnost a kontroluje přenášená data, ale i přihlašování.

 

2. Chraňte všechna svá zařízení
Pravidelně aktualizujte operační systémy na svých zařízeních, používejte aktuální verzi prohlížeče a využívejte ověřené antivirové programy. A především se zaměřte na následující bod číslo 3.

 

3. Mějte silná hesla
Vaše bezpečnost závisí z velké části na vás samotných. Své účty zabezpečíte hlavně silnými hesly. Vyvarujte se slabých a jednoduše uhodnutelných znaků. Pokud se přihlašujete do různých účtů, využívejte k ověření své identity jiné klíče. Pamatujte na délku a sílu, respektive unikátnost hesla, jedině tak vás co nejlépe ochrání. Hesla pravidelně aktualizujte a volte co nejvíce znaků, které máte k dispozici.

 

4. Využívejte mobilní aplikaci
Přes aplikaci Smart Banka můžete spravovat své bankovnictví také ve svém mobilním telefonu. Aplikace mobilního bankovnictví jsou v současnosti hojně využívaným způsobem ovládání bankovních účtů a jsou chráněné číselným PINem, otiskem prstu nebo rozeznáním obličeje, tzv. FaceID. Veškerá komunikace přes vaše zařízení je šifrována a chráněna i pro přihlášení v neznámých sítích.

 

A co když vám někdo ukradne kartu? V případě ztráty ji v mobilní aplikaci snadno a hlavně rychle zablokujete. Můžete zde upravovat i limity plateb u jednotlivých účtů.

 

5. Dejte pozor na podvodné zprávy
Buďte obezřetní s každým příchozím e-mailem nebo zprávou na sociálních sítích. Ty podezřelé raději rovnou mažte. Pokud je otevřete, neklikejte na žádné odkazy a v žádném případě nikomu neposílejte svá osobní data. Podvodníci se mohou vydávat za banku a snadno tak získat přihlašovací údaje k vašemu účtu.

 

Zabezpečení a způsob přihlašování nikdy nepodceňujte. Myslete na zásady bezpečného užívání Internet Banky a ještě dnes se jimi začněte řídit. Vyhnete se tak nechtěným komplikacím.

Jedná se o transakce, které probíhají tzv. na dálku (po telefonu nebo e-mailem). Je nutné je mít povolené v nastavení platební karty, a to jak debetní, tak i kreditní. Používají se např. při rezervaci hotelu, telefonické objednávce, při platbě u sázkových kanceláří nebo u opakovaných plateb, jako je např. předplatné.

K platbě postačí, pokud jsou poskytnuty citlivé údajekartě, tj. číslo karty, datum platnosti a CVC/CVV kód bez dalšího zabezpečení. Všechny platební karty MONETA Money Bank jsou při vydání nastaveny pro MO/TO transakce jako aktivní.
 

Deaktivovat nebo aktivovat MO/TO transakce na kartách MONETA lze jednoduše v Internet Bance nebo Smart Bance v Detailu karty a Nastavení. V případě dotazů jsou Vám k dispozici naši specialisté Zákaznického servisu na telefonním čísle 224 443 636.


Vypnutí MO/TO plateb doporučujeme pouze v případě, pokud nemáte nastaveny opakované platby, např. na předplatné. Vždy si navíc ověřte, zda nakupujete u ověřeného obchodníka. Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

 

Pokud identifikujeme nějakou zahraniční transakci jako podezřelou, budeme Vás kontaktovat, abychom si ověřili, že transakce byla opravdu uskutečněná Vámi. V případě, že se Vám při podezřelé transakci nedovoláme, pro bezpečnost Vašich financí kartu preventivně zablokujeme.
 

Pro odblokování karty zavolejte na náš Zákaznický servis na telefonní lince +420 224 446 677.


Podezřelá transakce je taková transakce, která je u klienta neobvyklá (přesahuje obvyklý počet transakcí či jejich výši), je provedena v rizikové zemi nebo u nezabezpečeného obchodníka (mimo 3D Secure).

Stále máte otázky?

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Napište nám.
Tady se nachází W2C portlet

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

hodnocení klienty 4,8/5 ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 VISA logo