Online

Účty a karty

Využijte naši nabídku nejvýhodnějších osobních účtů, kreditních i debetních karet.

Běžný účet Tom Plus

Náš běžný účet je zdarma včetně
výběrů ze všech bankomatů

Vedení účtu, výběry z bankomatů po celém světě, okamžité platby, online směnárnu s výhodnými kurzy i převedení účtu máte zdarma. Bez podmínek a skrytých poplatků. Účet si sjednáte online nebo na pobočce.

Spořící účet

Založte si spořicí účet
bez podmínek a poplatků

Naspořte si rezervu na nečekané výdaje.
Úrokovou sazbu Vám garantujeme do 1 milionu Kč.

Spořící účet

Založte si spořicí účet
bez podmínek a poplatků

Naspořte si rezervu na nečekané výdaje.
Úrokovou sazbu Vám garantujeme do 1 milionu Kč.

Spořicí účet

Cizoměnový účet

Dětský účet

Jste živnostník nebo firma?
Podívejte se, co pro Vás máme.

Platební karty

Kreditní karta

Získejte nyní až 5,0 % zpět z každého nákupu potravin

Garantovaná odměna 5 % zpět z každého nákupu potravin až do 500 Kč měsíčně. Až 50 dní bezúročného období. Na úhradu svých závazků máte 20 dní od vystavení měsíčního výpisu. Sjednáte plně online.
Debetní karta

Karta s výběry ze všech bankomatů zdarma

Debetní platební kartu Standard získáte automaticky při založení běžného účtu přes mobilní aplikaci Smart Banka nebo na pobočce. Vybírejte z více jak 560 bankomatů bez poplatků.

Toto je perex

Vyberte si z rozmanité nabídky platebních karet

HTML Example

A paragraph is a self-contained unit of a discourse in writing dealing with a particular point or idea. Paragraphs are usually an expected part of formal writing, used to organize longer prose.

Věrnostní program bene+

Nakupujte výhodně a ušetřete za nákupy se slevovými kupony a věrnostním programem.

Nemusíte nic nastavovat

Věrnostní program bene+ aktivujeme automaticky k debetním i kreditním platebním kartám MONETA Money Bank.

Odměna za každou platbu

Získejte až 20 % zpět z nákupů u partnerů bene+ a k tomu akční slevové kupony. Výše měsíční odměny není neomezena.

Odměna 1 % navíc

kreditní karty Smart Vám navíc dáme odměnu 1 %, stačí si zvolit jeden z pěti balíčků. Benefity a slevy se sčítají.

Moderní placení

Apple Pay

Plaťte svým telefonem pomocí Apple Pay.

Google Pay

Plaťte svým telefonem pomocí Google Pay.

Garmin Pay

Zapomněli jste doma peněženku? Nevadí. Zaplaťte hodinkami.

Fitbit Pay

Plaťte nákupy chytrými hodinkami rychle, jednoduše a bezpečně.

SwatchPAY!

Stáhněte si aplikaci SwatchPAY! a plaťte hodinkami.

Na co se často ptáte

Potřebujete vložit hotovost na Váš účet? Použijte k tomu speciální vkladové bankomaty a ušetřete si cestu na pobočku.

– Vkladové bankomaty umožňují našim klientům, a to fyzickým i právnickým osobám, s účtem vedeným u MONETA Money Bank a platnou debetní nebo kreditní kartou hotovost. Vkládat peníze můžete s jakoukoliv naší kartou (mimo té dětské). Vkládat lze i bezkontaktně (fyzickou kartou či tokenem).


– Bankomat přijímá všechny platné bankovky české měny. Vklad mincí a zahraniční měny není možný. Maximální počet bankovek pro jeden vklad je 200 kusů, omezení na částku není. V souladu s platnými právními předpisy provádíme kontrolu platnosti platidel. Případné padělky můžou být zadrženy bez náhrady, předány k posouzení jejich pravosti ČNB a poté nebudou připsány ve prospěch Vašeho účtu až do rozhodnutí ČNB.


– Bankovky vkládejte vyrovnané a v balíčku (celý vklad najednou). Bankovky není třeba třídit, bankomat sám rozpozná jednotlivé bankovky a připraví výčetku s počty kusů podle jednotlivých nominálních hodnot.


– Pomačkané a potrhané bankovky nebo přeložené na půl, případně vlhké nebo jinak znečištěné nemusí být správně rozpoznány. Cizorodé předměty – kancelářské sponky, obálky a pásky na peníze – mohou narušit chod mechanismu bankomatu a zablokovat postup Vašeho vkladu.


– Ke každému úspěšně dokončenému vkladu je vytištěna stvrzenka s výčtem vložených bankovek a potvrzením o provedené transakci.


– Hotovost bude připsána na účet okamžitě, a to i vklady hotovosti večer, o víkendu a o svátcích.

V případě dotazu kontaktujte Zákaznický servis MONETA Money Bank na telefonní lince 224 443 636.

Vkladové bankomaty MONETA Money Bank si můžete zobrazit na mapě bankomatů, když v poli Všechny bankomaty zvolíte „vkladové bankomaty Moneta“.

 

Blokace karty slouží především k ochraně Vašich peněz při její ztrátě nebo zcizení

Blokace karty, a to jak debetní, tak i kreditní, je dočasné nebo trvalé omezení práva používat platební kartu. K blokaci může dojít na žádost klienta, například v případě ztráty platební karty, nebo na žádost banky, případně karetní asociace, pokud existuje reálné podezření, že kartu neoprávněně použila třetí osoba.

Jste-li klientem MONETA Money Bank, můžete svou kartu zablokovat sami v mobilní aplikaci Smart Banka nebo v Internet Bance, a to v sekci Karty na detailu karty. Blokaci můžete zapnout na maximálně 30 dní a sami ji zase kdykoliv vypnout. Využít můžete i Zákaznický servis na telefonní lince +420 224 442 424 nebo každou pobočku MONETA Money Bank, kde Vám kartu zablokujeme i trvale. Z důvodu rychlé blokace doporučujeme použít Smart Banku či Zákaznický servis.

Vždy myslete na to, jak své peníze na internetu ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

IBAN je ve své podstatě mezinárodní finanční navigace, která ukazuje penězům z celého světa cestu na Váš účet.

IBAN (International Bank Account Number) je mezinárodně standardizovaná forma čísla bankovního účtu, která slouží k jednoznačné identifikaci účtu klienta, banky a země, ve které je účet veden (ne ve všech zemích se však IBAN používá). Hlavním důvodem pro zavedení používání čísla účtu ve formě IBAN je podpora automatizovaného zpracování přeshraničních příkazů a snížení chybovosti z důvodu nesprávně zadaného čísla účtu.

 

Struktura IBAN může mít až 34 znaků, pro ČR jich má 24:
CZ XX YYYY YYYY YYYY YYYY YYYY

- CZ – kód země; tvoří ho vždy 2 písmenné znaky (CZ = ČR, DE = Německo apod.)
- XX – kontrolní kód; skládá se vždy ze 2 číselných znaků; slouží k programové kontrole čísla účtu, chrání klienty před chybným zadáním čísla účtu např. z důvodu překlepu
- YYYY… – kód platebního styku a identifikátor účtu klienta; poslední část čísla může mít až 30 různých znaků, pro ČR maximálně 24 znaků.
 

Každá země si určuje vlastní strukturu IBAN:
- stanoví, na kterých pozicích bude kód banky, případně pobočky banky
- určí pozice, na nichž bude číslo účtu

 

IBAN má stejnou strukturu v písemné formě i elektronické formě. Při elektronickém zpracování se používá zásadně bez mezer, v písemných materiálech je zvykem ho pro lepší přehlednost dělit do čtyřznakových skupin rozdělených mezerami. Slovo IBAN před číslem není standardně vyžadováno.

 

Jak vypadá číslo účtu v národním a mezinárodním formátu:
Rozdíl mezi zápisem čísla účtu ve vnitrostátním tvaru BBAN a číslem účtu v mezinárodním tvaru IBAN si můžeme ukázat na příkladu:
BBAN (pro tuzemský platební styk): 123456789/0600
IBAN – elektronická forma: CZ3406000000000123456789
IBAN – písemná forma: CZ34 0600 0000 0001 2345 6789

 

Číslo účtu ve formátu IBAN je povinné pro převody v rámci členských států EHP, Švýcarska, Monaka, San Marina, Spojených arabských emirátů, Jordánska, Izraele a Kataru.
 

IBAN a SWIFT?
Každá finanční společnost, která se zapojí do sítě SWIFT (Společnost pro celosvětovou mezibankovní finanční komunikaci), dostane svůj unikátní kód BIC, pod kterým se identifikuje. Spolu s mezinárodním číslem účtu IBAN se jeho prostřednictvím směřují zahraniční platby.
 

Kde najít svůj IBAN?

Prioritní nebo také expresní úhrada či platba je příkaz k úhradě, který banka zpracovává ve zrychleném režimu.

V MONETA Money Bank můžete zadat prioritní úhradu, která dorazí do banky příjemce ještě v ten samý den. Aby úhrada proběhla ve zrychleném režimu, je potřeba ji zadat přes Internet Banku do 14:00 nebo přímo na pobočce do 12:45. Úhrada je zpracovávána a odeslána z MONETA Money Bank do banky příjemce téměř ihned. Časové lhůty pro zadání prioritních a dalších úhrad jsou přehledně uvedeny v Produktových podmínkách platebního styku.

V dnešní době je však častější využívání okamžitých plateb, které se již ve většině bank staly standardem. Na rozdíl od prioritní úhrady je ta okamžitá buď zdarma nebo za menší poplatek a na účet příjemce je připsána v rámci sekund. Je však třeba pamatovat na dvě podmínky – banka příjemce musí okamžité platby podporovat a musíte se vejít do limitu částky nastaveného Vaší bankou. U MONETA Money Bank je to 400 000 Kč.

O zvýšení úvěrového rámce ke své kreditní kartě si můžete pohodlně požádat sami, a to jednoduše v Internet Bance, v sekci Nastavení karty. Pokud Vám navýšení úvěrového rámce schválíme, peníze budete mít k dispozici nejpozději do 24 hodin od schválení, obvykle však do pár minut. Pokud si s navýšením nevíte rady, rádi Vám pomůžeme na kterékoliv naší pobočce nebo na zákaznickém servisu na telefonním čísle 224 443 636, kde Vám naši bankéři ochotně poradí.

Nejjednodušší cestou, jak poslat peníze do zahraničí, je bankovní převod.

Poslat peníze do zahraničí bankovním převodem můžete jednoduše v internetovém bankovnictví, mobilní aplikaci nebo na pobočce. Pro tento účel potřebujte znát banku a číslo účtu příjemce platby. Obvykle se číslo účtu zadává ve formátu IBAN, který v sobě již nese všechny potřebné identifikační údaje. Typ převodu a poplatky se dále řídí tím, do jaké země, v jaké měně a jakou výši úhrady posíláte.

 

SEPA platba

Pokud úhrada proběhne v rámci Evropského hospodářského prostoru (EHP) v měně EUR, bude zpracována jako SEPA úhrada. Mezi výhody SEPA úhrad patří zejména jednoduchost zadání, rychlost zpracování a nižší poplatky v porovnání s klasickými zahraničními SWIFT úhradami. Podmínkou je, aby banka příjemce ale i odesílatele uměla SEPA úhradu zpracovat.

 

SEPA úhradu můžete v MONETA Money Bank pohodlně zadat prostřednictvím Internet Banky. V nové Internet Bance kliknete vlevo nahoře na tlačítko Zaplatit a zvolíte Zahraniční platbu. Systém sám pozná, že zadáváte SEPA platbu a provede logickou kontrolu dat. Ve staré Internet Bance zvolte na kartě Účty a transakce v levém menu položku Zahraniční platba. Jako typ příkazu k úhradě zvolte SEPA. Ve Smart Bance jednoduše zvolíte možnost Zaplatit a překliknete se na Zahraniční platbu. Stejně jako u Internet Banky systém sám vyhodnotí, že zadáváte SEPA platbu.


Zadat SEPA platbu můžete také na každé pobočce MONETA Money Bank, počítejte pak ale s vyšším poplatkem za zpracování platby. V případě zadání SEPA platby přes Internet Banku nebo Smart Banku máte odchozí SEPA úhradu s  účtem Tom zdarma.

 

Platba do zahraničí

Pokud v rámci EHP posíláte úhradu v jiné měně než v EUR nebo úhradu směrujete mimo prostor EHP, nejedná se již o SEPA úhradu, ale o klasickou zahraniční úhradu. Ta je odesílána přes swiftové platební brány.

 

Také klasickou zahraniční úhradu můžete zadat prostřednictvím aplikace Smart Banka nebo pomocí Internet Banky. V ní stačí kliknout na tlačítko Zaplatit v levém horním rohu a poté vybrat Zahraniční platbu. Pokud posíláte úhradu v rámci účtů MONETA Money Bank nebo chcete provést cizoměnový převod mezi vlastními účty, zvolte požadovanou variantu. Ve Smart Bance vyberete jako vždy možnost Zaplatit a poté se překliknete na Zahraniční platbu a zadáte IBAN. Následně zadáte částku, měnu, SWIFT kód banky a další potřebné údaje. Zadávání platebního příkazu tím se podstatně zkrátí.

 

SWIFT kód MONETA Money Bank v ČR je AGBACZPP.

Většina karet, se kterými je možné platit na internetu, je již pro internetové platby přednastavena. Online platby pro Vaši kartu můžete snadno a rychle nastavit ve Smart Bance nebo Internet Bance, a to na Detailu karty v Nastavení. Můžete je aktivovat nebo vypnout či změnit limit. Změny jsou okamžité.

Tyto změny můžete provést i přes Zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636 nebo na pobočce MONETA Money Bank.

Při placení na internetu je důležité dodržovat určitá bezpečnostní pravidla. V žádném případě nesdělujte obchodníkovi ani nikomu jinému PIN ani ePIN k Vaší platební kartě. Nastavte si pro tento typ transakcí bezpečnou výši denního limitu.

IBAN – International Bank Account Number – je mezinárodní číslo bankovního účtu, které Vám umožňuje provádět platby do a ze zahraničí. Potřebujete ho, aby Vám na něj mohla přijít platba ze zahraničí anebo Vy poslat peníze do ciziny.

Pokud potřebujete zjistit číslo svého účtu ve formátu IBAN, stačí se podívat do jakéhokoliv výpisu z tohoto účtu, na kterém číslo ve formátu IBAN většinou najdete v horní části výpisu, na výpise MONETA Money Bank pak v kolonce Informace o účtu.

IBAN si jako náš klient můžete vyhledat také ve své Internet Bance. Po přihlášení klikněte na „ÚČTY A TRANSAKCE“ a v Přehledu běžných účtů, který se Vám zobrazí, klikněte na ikonu „Zobrazit další údaje“. V nové Internet Bance stiskněte u účtu ozubené kolečko a zobrazí se Vám údaje o účtu včetně IBANu. Ve Smart Bance si IBAN zobrazíte kliknutím na účet, dále na ikonu Více a Detail.

Pokud nemáte výpis k dispozici nebo se nemůžete přihlásit do Internet Banky či Smart Banky, IBAN číslo Vašeho účtu zjistíte na kterékoliv naší pobočce nebo na Zákaznickém servisu na telefonním čísle 224 443 636.

Bankovní účet si dnes můžete založit i bez návštěvy banky – během několika minut zdarma online z pohodlí domova. Účet si můžete samozřejmě otevřít i na kterékoliv z našich poboček.

Bankovní účet si dnes můžete založit i bez návštěvy banky – během několika minut zdarma online z pohodlí domova. Účet si můžete samozřejmě otevřít i na kterékoliv z našich poboček.

ZALOŽENÍ ÚČTU ONLINE

Založení pomocí chytrého telefonu

V MONETA Money Bank si můžete běžný účet Tom Plus založit velice snadno online bez návštěvy pobočky. Stačí Vám k tomu:
– občanský průkaz a druhý doklad totožnosti
– české občanství
– chytrý mobilní telefon připojený k internetu a vybavený fotoaparátem k ofocení nezbytných dokladů
– účet na Vaše jméno založený na pobočce české banky
 

Aplikace Smart Banka, kterou si do mobilu stáhnete z Google Play nebo App Store, Vás provede přehledným procesem sjednání krok za krokem.

ZALOŽENÍ ÚČTU NA POBOČCE

Pokud dáváte přednost „klasickému“ způsobu otevření účtu na pobočce, rádi Vás na kterékoli z nich přivítáme. Zastavte se na nejbližší pobočce, kde Vám zodpovíme jakékoliv dotazy a rádi Vám účet založíme.

Při návštěvě MONETA Money Bank stačí mít u sebe:

– platný občanský průkaz
– cizinci platný cestovní pas, případně další doklady

Budete-li si chtít k účtu rovnou zřídit i kontokorent, vezměte si s sebou ještě druhý doklad totožnosti:

– řidičský průkaz nebo
– cestovní pas nebo
– rodný list

Platební kartu MONETA Money Bank můžete aktivovat několika způsoby a je zcela na Vás, který si zvolíte.

Aktivace karty

  1. Nákupem u obchodníka, a to kdekoli na světě – kartu při první transakci vložte do terminálu a zadejte PIN. Poté už můžete platit bezkontaktně.
  2. Výběrem hotovosti z bankomatu, a to kdekoli na světě – vložte kartu do bankomatu a zadejte PIN. Nezapomeňte, že některé výběry mohou být zpoplatněny.
  3. Internet Bance – v původní Internet Bance zvolte požadovanou kartu – Aktivovat kartu. V nové Internet Bance zvolte v postranní liště záložku Karty – Nastavení – v detailu zvolte možnost Aktivovat.

 

Pokud od nás obdržíte kartu z důvodu expirace platnosti Vaší současné karty, PIN na kartě Vám zůstává stejný.

Máte-li při aktivaci s kartou problém, můžete kontaktovat zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636. Připravte si prosím Vaši novou kartu a také aktivační heslo, které jste dostali při sjednání smlouvy. Případně můžete s kartou zajít na pobočku MONETA Money Bank, kde Vám s aktivací pomůže bankéř.

Kartou v mobilu můžete platit ihned po jejím zřízení, tedy ještě předtím, než plastovou kartu skutečně dostanete. Stačí si kartu přidat do Smart Banky prostřednictvím služby Google Pay nebo Apple Pay.

Neaktivovanou kartu mám dlouho, platí mi ještě?

Debetní kartu můžete aktivovat kdykoli po dobu její platnosti. Kreditní kartu je třeba aktivovat a alespoň jednou s ní zaplatit do čtyř měsíců od jejího odeslání bankou.

Karta nebyla nikdy aktivovaná a nemůžu ji najít

Kontaktujte prosím zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636 a požádejte o obnovu karty. Můžete si ji pak rovnou nahrát do Google Pay či Apple Wallet a platit s ní či vybírat z bankomatu pomocí mobilu ještě předtím, než Vám přijde plastová karta.

PIN ke kartě vydané MONETA Money Bank si můžete kdykoliv zobrazit v Internet Bance nebo Smart Bance.


V sekci Karty klikněte na Detail karty a poté zvolte Zobrazit PIN. Na obrazovce se následně zobrazí 4místný PIN k Vaší platební kartě. Pokud Vám současný PIN nevyhovuje, můžete si ho zdarma změnit v každém bankomatu.

U nově vydané karty si PIN můžete vyzvednout i pomocí SMS. Na telefonní číslo +420 790 542 228 zašlete SMS ve tvaru 10 číslic, bez mezer. Toto číslo se skládá z 6 číslic aktivačního hesla, které naleznete ve smlouvě v části Dispozice/Parametry, a z posledních 4 číslic Vaší nové karty. SMS musíte odeslat z telefonního čísla, které jste uvedli v žádosti o kartu.

Poslední možností je zaslání PIN kódu poštou, a to pouze v rámci České republiky, doporučeně do vlastních rukou a za poplatek dle aktuálního sazebníku.

Pro placení přes internet je potřeba mít na dané kartě aktivované platby kartou na internetu.

Kartu si pro platby na internetu můžete aktivovat ve své Internet Bance nebo Smart Bance.

Kartou doporučujeme platit jen u důvěryhodných obchodníků, kteří navíc využívají technologii 3D Secure, jíž jsou naše karty zabezpečené. Většina internetových obchodů v České republice tento moderní a bezpečný způsob platby podporuje. Služba funguje i v zahraničí a internetové obchody jsou označeny speciálními logy.

Před první platbou na internetu se přesvědčte, že máte kartu aktivovanou pro platby na internetu a také nastavený dostatečný limit pro tyto platby. Obojí můžete zkontrolovat a jednoduše upravit ve Smart Bance nebo Internet Bance.

Při placení na internetu budete vyzváni k zadání 16místného čísla karty, platnosti karty a CVV kódu, který najdete na zadní straně karty. Dále můžete být vyzváni i k potvrzení platby prostřednictvím služby 3D Secure, kterou můžete buď pohodlně ověřit přes Smart Banku (PINem do Smart Banky, otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje), nebo zadáte Váš ePIN spolu s jednorázovým heslem, které Vám pošleme v SMS na Váš mobilní telefon.

Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

Na kartách od MONETA Money Bank lze nastavit denní limit plateb pro platby u obchodníka, výběry z bankomatu a také pro platby na internetu. Tyto limity si můžete jednoduše a rychle upravit sami, a to ve své Internet Bance nebo Smart Bance v sekci Karty, na Detailu karty a dále v Nastavení. Změna těchto limitů probíhá online, projeví se tedy okamžitě, maximálně v rámci pár minut.

S nastavením limitů Vám můžou pomoci i na zákaznické lince na čísle 224 443 636 nebo na každé pobočce MONETA Money Bank.

Pokud ztratíte platební kartu anebo Vám ji ukradnou, zablokujte ji co nejdříve.

Platební kartu můžete zablokovat několika způsoby. Dočasnou blokaci karty můžete provést sami během pár vteřin ve Smart Bance v sekci Karty, Detail karty. Dočasnou blokaci karty můžete nastavit maximálně na 30 dní. Při jejím nastavení si určíte den, kdy Vám kartu opět odblokujeme. Odblokování karty Vám potvrdíme SMS zprávou.

Dočasnou blokaci nevyužívejte v případě ztráty či zcizení karty, nebo při podezření, že kartu měla v ruce třetí osoba – je zde riziko, že si mohla opsat údaje z karty a mohlo by následně dojít k jejímu zneužití. V těchto případech vždy požádejte o trvalou blokaci a nechte si vystavit novou kartu.

Pokud chcete kartu zablokovat trvale, například poté, co Vám ji spokl bankomat, zavolejte na náš Zákaznický servis na telefonním čísle 224 442 424. Kartu již pak nejde zpětně aktivovat, takže naše specialisty rovnou požádejte o vydání nové.

PIN si vyzvednete ve své Internet Bance , Smart Bance nebo pomocí SMS zprávy. Za poplatek jej lze také zaslat jako doporučené psaní na Vámi zvolenou adresu.

Stále máte otázky?

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Napište nám.

Co je VISA karta a MasterCard karta

VISA a MasterCard jsou karetní asociace, které ve spolupráci s bankami vydávají celosvětově používané platební karty. S platebními kartami VISA a MasterCard můžete jednoduše a bezpečně platit téměř po celém světě. Obě společnosti zpracovávají platby mezi obchodníky a bankami, které karty vydávají. Jedná se například o kartu VISA Classic, která je nejvydávanější kartou stejnojmenné asociace. A dále o prémiovou kartu VISA Gold, která navíc umožňuje využívat i řadu dalších služeb jako pojištění nebo bonusový program. Společnost MasterCard nabízí karty ve dvou základních variantách. Elektronická platební karta Maestro je použitelná ve všech obchodech označených logem Maestro a je možné s ní vybírat hotovost z bankomatů. S kartou MasterCard Standard je navíc možné platit na internetu. S platebními kartami VISA a MasterCard máte snadný přístup ke svým penězům a zároveň můžete snadno a bezpečně platit jak v kamenných obchodech, tak na internetu.

Co je virtuální platební karta

Od vydavatele karty získáte „pouze“ údaje o karetním účtu, jako jsou číslo karty, datum platnosti a bezpečnostní kód, ale tradiční plastovou kartu do ruky nedostanete. Použití karty tak může být omezeno pouze na internetové platby a nemusí s ní jít placení v kamenných obchodech. Ovšem se spoustou virtuálních karet už můžete platit i bezkontaktně.Virtuální karty se dělí na dva druhy, a to trvalé a jednorázové. Jednorázovou kartu si vytváříte pro každou transakci zvlášť, trvalá karta Vám zůstává celou dobu její platnosti. To bývá zpravidla tři až pět let, záleží na tom, jakou expiraci karet nastavuje Vaše banka. U MONETA Money Bank jsou to čtyři roky.Ihned po založení svého nového běžného či cizoměnového účtu si můžete svou debetní kartu přidat do chytrého telefonu nebo hodinek. S digitální kartou nahranou v Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay či Fitbit Pay můžete bezkontaktně platit u obchodníka, na internetu a vybírat z bankomatu a tím ušetříte místo ve Vaší peněžence a pomůžete i životnímu prostředí. Na vkládání hotovosti do bankomatu budete potřebovat kartu plastovou.

Co je variabilní symbol

Variabilní symbol je nepovinným údajem na platebním příkazu, skládá se z číslic a jeho maximální délka je 10 znaků. Je třeba si uvědomit, že i nuly před číslem jsou pro rozlišení platby velmi důležité. Složení variabilního symbolu nemá žádná závazná pravidla.V obchodním styku se používá zpravidla pro uvedení čísla faktury, objednávky nebo obecně pro jednorázovou identifikaci platby. Nejčastěji se používá v situaci, kdy příjemce potřebuje příchozí platbu nějakým způsobem odlišit. Pokud odesílatel při vyplňování platebního příkazu variabilní symbol neuvede, mohou být s platbou určité problémy.Například i když byla platba odeslána včas, příjemce není schopný ji správně identifikovat a přiřadit plátci nebo konkrétní objednávce. To je typické u úhrad měsíčních vyúčtování, kdy příjemce používá stejný účet pro platby všech svých klientů. V takovém případě může chodit na jeden účet tisíce plateb a nastavený účetní program, který „čte“ záznamy z účtu není schopen platbu správně přiřadit. Odesílatel tak může dostat výzvu k další úhradě a hrozí i například úroky z prodlení.

Co je kód banky

Co je to kód banky, kde ho najít a k čemu je vůbec dobrý? Kód banky je čtyřmístné číslo, které obsahuje úplně každé číslo účtu, i to Vaše. Najdete ho vždy za lomítkem, na konci celého čísla účtu. Tyto čtyři číslice za lomítkem nám ukazují, u které banky je konkrétní účet vedený. Slouží tak k jednoznačné identifikaci každého účtu. Všechny banky v České republice mají svůj vlastní kód, který obsahují všechna čísla účtů, jenž konkrétní banka vede. Například MONETA Money Bank má kód banky 0600, ČSOB kód 0300, Komerční banka kód 0100, Česká spořitelna kód 0800 a tak dále. Svůj kód má i Česká národní banka, a to 0710. MONETA Money Bank má přidělen kód 0600. Seznam všech kódů bank naleznete zde.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 hodnocení klienty 4,8/5