Plaťte pomocí Google Pay
místo platební karty
chytrým telefonem s Google Pay.
Ve Smart Bance přidáte kartu na pár kliknutí
Platíte jako bezkontaktní kartou
Limity si nastavíte sami
Zaplatíte rychle i v e-shopu
Vaše data jsou v bezpečí
Bezkontaktně i z bankomatu
Co k tomu potřebuji
Platit mobilem je u nás hračka, stačí mít tyto tři věci:
Platební kartu
MONETA Money Bank
Stačí Vám bezkontaktní debetní
nebo kreditní karta.
Mobil s Androidem
a podporou NFC
Potřebujete telefon podporující operační systém Android verze 9.0 či vyšší.
Mobilní aplikaci
Smart Banka
Se Smart Bankou je přidání karty do mobilu jednoduché.
Zabezpečte svůj mobil i chytré hodinky a chraňte své peníze
Jak poprvé zaplatit s Google Pay
Přihlaste se do Smart Banky a v hlavním menu vyberte záložku Karty. Zvolte ze seznamu kartu, pro kterou chcete aktivovat platby mobilem.
Pomocí tlačítka „Přidat do GPay“ přidejte kartu do peněženky. Vše ověříte pomocí PINu nebo biometriky. Teď už můžete platit bezkontaktně svým mobilem.
Odemkněte obrazovku heslem, rozopoznáním obličeje nebo otiském prstu a přiložte telefon k platebnímu terminálu. Dál už vše proběhne jako obvykle.
Na co se často ptáte
Pokud Vám nejde přidat kartu do telefonu a chcete používat Apple Pay nebo Google Pay, vyzkoušejte následující.
- Ujistěte se, že přidáváte debetní nebo kreditní kartu MONETA Money Bank.
- Ujistěte se, že Váš mobilní telefon podporuje technologii NFC (naleznete v nastavení telefonu). Bez zařízení s NFC platit pomocí Google Pay nebo Apple Pay nelze.
- Musíte být připojeni k internetu.
- Platební kartu lze přidat maximálně do pěti zařízení.
Pokud jste již v minulosti přidávali kartu do Google Pay nebo Apple Pay a nedokončili tento proces úspěšně, pravděpodobně nepůjde přidat kartu do Smart Banky. Je potřeba kontaktovat naše zákaznické centrum na telefonním čísle 224 443 636 nebo přijít na pobočku, aby Vám mohlo být přidání karty do Smart Banky opět zprovozněno.
V případě, že potíže stále trvají, kontaktujte naše zákaznické centrum na tel. čísle 224 443 636.
Pokud se Vám nepovede zaplatit pomocí hodinek či mobilu, zkontrolujte následující nastavení.
- V nastavení telefonu či chytrých hodinek se ujistěte, že Vaše zařízení podporuje technologii NFC (najdete ji v nastavení telefonu) a že je zapnutá.
- Mějte hodinky při placení umístěny na ruce a odemčené (např. zadáním čtyřmístného číselného hesla). Toto heslo je vyžadováno vždy po 24 hodinách anebo pokud v průběhu této doby došlo k sundání hodinek z ruky a jejich opětovnému nasazení.
- Zkontrolujte datum platnosti karty. Pokud již karta expirovala, musíte do Smart Banky (do služby Google Pay nebo Apple Wallet) nebo do aplikací Garmin Connect či Fitbit opětovně přidat obnovenou kartu.
- Zkontrolujte nastavení karty ve Smart Bance nebo aplikacích, zda je karta, se kterou chcete platit, nastavena jako výchozí.
- V případě, že jste nebyli delší dobu připojeni k internetu, mohlo se stát, že nedošlo ke spárování transakce. Je tedy nutné se opět připojit k internetu, aby došlo ke správnému spárování.
- Způsob placení se může u některých starších terminálů lišit a placení tak nemusí fungovat. Například pokud používáte bezkontaktní nálepku na mobilu (či SIM kartu s aktivní službou NFC) a službu Google Pay nebo Apple Pay. Platební terminál nerozpozná, jakou metodu chcete použít a platbu zamítne. Bezkontaktní nálepku je potřeba odstranit (či vyměnit SIM kartu u Vašeho operátora) a znovu přiložit mobilní telefon k platebnímu terminálu.
- Pokud se Vám nepodařilo v obchodě zaplatit proto, že jste na hodinkách třikrát zadali nesprávné čtyřmístné heslo a placení bylo zablokováno, pak je potřeba hodinky odblokovat přímo v aplikaci Garmin Connect nebo Fitbit.
Limity nastavené v mobilním telefonu nebo v hodinkách jsou stejné jako na Vaší plastové kartě. Jsou to limity pro platby v obchodech, výběry z bankomatu a platby na internetu. Platby provedené na platebních terminálech u obchodníků se započítávají do limitu, který máte nastavený pro platby v obchodech. Tyto limity můžete změnit sami na pár kliknutí ve Smart Bance nebo Internet Bance.
Změny limitů plateb na Vaší platební kartě provedete v mobilní aplikaci Smart Banka v sekci Karty, vždy pod každou jednotlivou kartou – Detail karty a Nastavení. Vždy myslete na to, jak své peníze na internetu ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.
V naprosté většině případů není zadání PIN kódu na platebním terminálu při platbě mobilem či hodinkami vyžadováno. V ojedinělých případech, kdy je zadání PIN kódu na terminálu vyžadováno, zadejte PIN, který používáte při placení Vaší plastovou kartou.
Ano. Při přidávání karty není její skutečné číslo ukládáno do mobilního telefonu ani do aplikace Smart Banka, Google Pay ani Apple Wallet. Rovněž není uváděno poskytovateli služeb ani u obchodníků při placení mobilem. Služba k tomuto využívá zaheslované číslo karty, které není uloženo ve Vašem mobilu.
Z důvodu zajištění bezpečnosti plateb je nutné, aby Váš mobilní telefon byl zabezpečen přístupovým heslem (například číselné heslo, otisk prstu, sken obličeje). Pokud ho ještě nemáte nastaveno, při přidávání karty budete automaticky svým telefonem vyzváni k jeho nastavení. Stejně tak je to při placení hodinkami, na nich je třeba si při přidání karty do aplikace Fitbit nebo Garmin zvolit čtyřmístně heslo.
Při placení kartou v mobilu nebo hodinkami byste je měli mít po celou dobu u sebe a dodržovat hlavní bezpečnostní zásady zejména při placení kartou v mobilu na internetu.
Ne, pro placení telefonem není potřeba mít internetové připojení. Přístup k internetu potřebujete v momentě, kdy Vaši kartu přidáváte do chytrých hodinek nebo telefonu, či v případě, že nebyl Váš telefon delší dobu připojen k internetu.
Pokud však placení telefonem nefunguje tak, jak by mělo, pravděpodobně nedošlo k synchronizaci transakcí. Proto doporučujeme se čas od času k internetu připojovat, aby mohlo dojít ke správné synchronizaci plateb.
Záleží, zda má Váš telefon operační systém Android nebo iOS.
Zařízení s operačním systémem Android můžete vzdáleně uzamknout přihlášením se k Vašemu Google účtu po kliknutí na odkaz https://www.google.com/android/devicemanager.
iPhone můžete vzdáleně uzamknout a sledovat ve službě Najít iPhone po kliknutí na odkaz https://support.apple.com/kb/PH2700?locale=en_US&viewlocale=cs_CZ.
Kontaktujte náš Zákaznický servis na telefonním čísle 224 442 424 a požádejte o blokaci nahrané karty v mobilu nebo hodinkách.
Při pořízení nového telefonu je znovu potřeba přidat kartu přes aplikaci Smart Banka do Google Pay nebo Apple Wallet. Pokud však Smart Banku, dlouhodobě nejlepší bankovní aplikaci uznávanou odborníky i veřejností, ve svém mobilu nemáte, můžete si kartu přidat do Google Pay či Apple Wallet napřímo.
Při pořízení hodinek je třeba kartu přidat na mobilním telefonu do aplikace Garmin Connect nebo Fitbit.
Pokud již starý telefon nebo hodinky nebudete používat nebo je případně budete dávat k dispozici někomu jinému, je třeba odebrat kartu z aplikace. Vy můžete nadále platit svou standardní plastovou kartou, nebo si ji přidat do nového mobilu či hodinek.
Ano, do mobilu i chytrých hodinek můžete přidat kteroukoli debetní a kreditní kartu MONETA Money Bank, která má na zadní straně vytištěn CVV/CVC kód. Poté si můžete zvolit, kterou z nich budete používat jako výchozí. Případně si před placením zvolíte přímo v mobilní aplikaci nebo na hodinkách tu, kterou zrovna budete chtít zaplatit.
Aktuálně lze přidávat karty do mobilu pomocí Smart Banky nebo aplikací Google Pay či Apple Pay. Do chytrých hodinek lze karty přidávat prostřednictvím aplikací Garmin Connect či Fitbit.
Kartu lze z hodinek či mobilu odebrat přímo v nastavení v příslušné aplikaci.
Pokud již hodinky nebo mobil nebudete používat nebo je budete dávat k dispozici někomu jinému, je třeba kartu z hodinek nebo mobilu odebrat. Vy můžete nadále platit svou plastovou kartou, nebo si ji přidat do nového mobilu či hodinek.
Ano, kartu můžete přidat až do pěti zařízení. Do Smart Banky lze přidat karty prostřednictvím služeb Apple Pay a Google Pay.
Na každé platební kartě najdete kromě svého jména a čísla karty i její platnost neboli expiraci. Karty MONETA Money Bank mají platnost čtyři roky a před koncem jejich expirace Vám zašleme novou kartu. Tuto novou kartu je potřeba opětovně přidat do Smart Banky (Google Pay nebo Apple Wallet), pokud s ní i nadále chcete platit prostřednictvím mobilního telefonu. Jestliže používáte při placení chytré hodinky, pak je potřeba novou kartu přidat do aplikace Garmin Connect či Fitbit dle typu zařízení, které používáte.
Pokud karta zmizela z mobilu nebo hodinek, je potřeba ji opětovně přidat do aplikací Google Pay, Apple Wallet, Fitbit či Garmin Connect.
Platnost karty v chytrém zařízení odpovídá datu expirace na plastové kartě, maximálně však 3 roky od jejího přidání do aplikací Google Pay, Apple Wallet, Fitbit nebo Garmin Connect.
K automatickému odstranění karty může dojít i z důvodu nepoužívání/vypnutí mobilního zařízení po dobu více než 90 dnů.
Seznam všech plateb provedených pomocí mobilu nebo chytrých hodinek naleznete přehledně ve Smart Bance, Internet Bance nebo ve Vašem výpise.
V samotných aplikacích Google Pay nebo Apple Wallet lze nahlédnout pouze na deset posledních transakcí provedených pomocí aplikace. U aplikací Fitbit nebo Garmin Connect uvidíte pouze transakce provedené pomocí chytrých hodinek.
Ano, platit kartou v mobilu na internetu je možné. U obchodníků, kteří tento způsob placení umožňují, můžete přímo v e-shopu zvolit platební metodu pomocí Google Pay nebo Apple Pay a provést tak platbu kartou online. V současné době je tímto způsobem možné platit ve více než 14 000 e-shopech.
Při nakupování pomocí karty v mobilu na webu nebo v aplikacích zaplatíte za svůj nákup nebo službu rychleji, a to díky bezpečně uložené platební kartě ve službě Google Pay či Apple Wallet. Nemusíte tak stále znovu zadávat platební údaje.
Stále máte otázky?
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.