Google Pay
Jako jedna z prvních bank u nás umožňujeme našim klientům platit bezkontaktně prostřednictvím chytrého telefonu

Plaťte svým telefonem místo své platební karty pomocí Google Pay
Co k tomu potřebuji?
Mobil s Androidem
a podporou NFC
Potřebujete telefon podporující operační systém Android verze 5.0 či vyšší
Jak začít?

- Stáhněte a nainstalujte si mobilní aplikaci Smart Banka
- Přihlaste se do Smart Banky a v hlavním menu vyberte záložku Karty
- Zvolte ze seznamu tu kartu, pro niž chcete aktivovat platby mobilem
- Pomocí tlačítka „Přidat do Google Pay“ přidejte kartu
- Nyní můžete platit Vaše nákupy na místech označených logem bezkontaktních plateb
Doprovodné video
Podívejte se na naše video s návodem, jak přidat kartu do Smart Banky a jak platit mobilem
Kromě způsobu popsaného výše můžete svoji kartu přidat do Google Pay i přímo v aplikaci Google Pay tímto způsobem
Placení
- Zapněte obrazovku mobilního telefonu (nemusí být odemknutá) a ten pak přiložte k platebnímu terminálu
- Vyčkejte na provedení platby, po němž obdržíte potvrzení o transakci přímo v aplikaci
- V některých případech, například u starších typů platebních terminálů, budete vyzváni k zadání
PIN kódu na terminálu z důvodu vyšší bezpečnosti
Pokud v průběhu tří po sobě jdoucích plateb neodemknete telefon, pak budete při čtvrté transakci
na obrazovce vyzváni k jeho odemknutí a opětovnému přiložení telefonu k platebnímu terminálu
I za platby pomocí Google Pay získáte odměnu z nákupu v partnerské síti bene+
- Odemkněte obrazovku pomocí Vašeho přístupového hesla (číselné heslo, Pattern heslo nebo otisk prstu) a přiložte telefon k platebnímu terminálu
- Vyčkejte na provedení platby, po němž obdržíte potvrzení o transakci přímo v aplikaci
- V některých případech, například u starších typů platebních terminálů, budete vyzváni k zadání PIN kódu na terminálu z důvodu vyšší bezpečnosti
Pokud při přiložení k platebnímu terminálu bude Vaše obrazovka pouze rozsvícená, ale zamknutá, budete vyzváni k jejímu odemknutí přístupovým heslem. Poté opět přiložíte telefon k terminálu a provede se platba
I za platby pomocí Google Pay získáte odměnu z nákupu v partnerské síti bene+
Bezpečnost
Bezpečnost
mobilních plateb
Při přidávání karty do aplikace se číslo karty neukládá do telefonu ani do mobilní aplikace
Zjistit víceZabezpečení
karty
Číslo karty ani další údaje o kartě nejsou poskytovány společnosti Google ani obchodníkům
Zjistit víceBezpečnost
placení
Při placení přes Google Pay je každá platba individuálně ověřována v rámci speciálního ověřovacího procesu
Zjistit víceDalší bezpečnostní
doporučení
Pro bezpečné placení kartou v mobilu je nutné dodržovat základní bezpečnostní pravidla
Zjistit víceNa co se často ptáte
Ne. Přístup k internetu potřebujete v momentě, kdy Vaši kartu přidáváte do Smart Banky (do služby Google Pay nebo Apple Pay nebo v případě, že nebyl Váš telefon delší dobu připojen k internetu. Při placení se mohlo stát, že nedošlo k synchronizaci transakcí. Proto doporučujeme se občas k internetu p ...
zobrazit celou odpověďUjistěte se, že přidáváte debetní nebo kreditní kartu MONETA Money Bank. Ujistěte se, že Váš mobilní telefon podporuje technologii NFC (naleznete v nastavení telefonu). Musíte být připojeni k internetu. Platební kartu lze přidat maximálně do pěti zařízení. Pokud jste již v min ...
zobrazit celou odpověďV nastavení telefonu se ujistěte, že Váš telefon podporuje technologii NFC (najdete v nastavení telefonu) a že je zapnutá. Každou novou i obnovenou kartu je třeba znova přidat do Smart Banky (do služby Google Pay nebo Apple Pay). Zkontrolujte datum platnosti karty. Pokud již karta expirovala, ...
zobrazit celou odpověďZa tyto služby (Google Pay a Apple Pay) banka neúčtuje žádný poplatek.
zobrazit celou odpověďZadejte stejný PIN, který používáte při placení Vaší plastovou kartou.
zobrazit celou odpověďLimit pro platby u obchodníků je stejný jako na Vaší plastové kartě. Platby provedené mobilem se započítávají do limitů, které máte sjednány pro platby u obchodníků.
zobrazit celou odpověďAno. Při přidávání karty není její skutečné číslo ukládáno do mobilního telefonu ani do aplikace Smart Banka, Google Pay ani Apple Wallet. Rovněž není uváděno poskytovateli služeb ani u obchodníků při placení mobilem. Služba k tomuto využívá zaheslované číslo karty, které není uloženo ve Vašem m ...
zobrazit celou odpověďKontaktujte naše zákaznické centrum na tel. čísle 224 443 636, kde zadáte požadavek na blokaci. Zařízení s operačním systémem Android můžete vzdáleně uzamknout přihlášením se k Vašemu Google účtu po kliknutí na odkaz www.google.com/android/devicemanager. iPhone můžete vzdáleně uzamkn ...
zobrazit celou odpověďPři pořízení nového telefonu je znovu potřeba přidat kartu do aplikace Smart Banka (do Google Pay nebo Apple Wallet Pokud již starý telefon nebudete používat nebo jej případně budete dávat k dispozici jiné osobě, je třeba odebrat kartu z aplikace. Tímto úkonem se ovšem neruší standardní pl ...
zobrazit celou odpověďAno, do Smart Banky (Google Pay, Apple Pay) můžete zadat kteroukoli debetní a kreditní kartu MONETA Money Bank. Poté si můžete zvolit, kterou z nich budete používat jako výchozí.
zobrazit celou odpověďAno, můžete. Avšak je nutné si uvědomit, že za všechna zařízení, kde budete mít kartu přidanou do Smart Banky (do Google Pay nebo Apple Wallet), zodpovídáte a neste odpovědnost Vy sami. Maximální počet zařízení je omezen na pět.
zobrazit celou odpověďKartu ve Smart Bance odeberte ji kliknutím na tlačítko odebrat u příslušné karty. Pokud již telefon nebudete používat nebo jej případně budete dávat k dispozici jiné osobě, je třeba odebrat kartu ze Smart Banky (Google Pay, Apple Wallet). Tímto úkonem se ovšem neruší standardní plast ...
zobrazit celou odpověďJe třeba opětovně přidat novou kartu MONETA Money Bank do Smart Banky (Google Pay, Apple Wallet).
zobrazit celou odpověďPlatnost karty v mobilu je dle data expirace na kartě, maximálně však 3 roky od jejího přidání do Smart Banky (Google Pay, Apple Wallet). K automatickému odstranění karty mohlo dojít i z důvodu nepoužívání/vypnutí mobilního zařízení po dobu více než 90&nbs ...
zobrazit celou odpověďVšechny platby naleznete přehledně ve Smart Bance, Internet Bance nebo ve Vašem výpise. V samotné aplikaci Google Pay nebo Apple Wallet lze nahlédnout pouze na deset posledních transakcí provedených pomocí aplikace.
zobrazit celou odpověďAno, přidání služby Google Pay nebo Apple Pay do chytrých hodinek je možné.
zobrazit celou odpověďPlatit kartou v mobilu na internetu je možné. U obchodníků, kteří tento způsob placení umožňují, můžete přímo v e-shopu zvolit platební metodu pomocí Google Pay nebo Apple Pay a provést tak platbu kartou online. V současné době je tímto způsobem možné platit ve více než 14 000 e-s ...
zobrazit celou odpověď
Volejte kdykoliv
224 443 636
Případně Vám rádi zavoláme nebo navštivte pobočku
Případně Vám rádi zavoláme nebo navštivte pobočku
Jak přidat kartu do aplikace Google Pay napřímo?
Pokud nechcete používat aplikaci Smart Banka se všemi jejími výhodami, můžete si přidat svoji platební kartu místo toho do aplikace Google Pay napřímo.
- Stáhněte si aplikaci Google Pay z Google Play
- Nainstalujte si aplikaci a přidejte svoji platební kartu MONETA Money Bank
Hotovo. Nyní můžete platit Vaše nákupy na místech označených logem bezkontaktních plateb:
Zabezpečení karty
Při přidávání karty do aplikace se číslo karty neukládá do telefonu ani do aplikace.
Číslo karty ani další údaje o kartě nejsou poskytovány společnosti Google ani obchodníkům při placení mobilem. K tomuto služba Google Pay využívá zašifrované číslo karty, které není uloženo ani ve Vašem mobilu.
Bezpečnost placení
Google Pay využívá vysoké zabezpečení, kdy každá platba je individuálně ověřována v rámci speciálního ověřovacího procesu.
Platby do 500 Kč
Lze provést maximálně tři platby bez odemknutí telefonu. Při další platbě již budete Vaším telefonem vyzváni k zadání přístupového hesla (číselné heslo, pattern heslo nebo otisk prstu), a to i v případě, že je telefon již odemknutý.
Platby nad 500 Kč
Váš telefon musí být vždy odemknutý. Po jeho odemknutí lze provést maximálně 2 platby. Při další transakci Vás telefon opět vyzve k zadání bezpečnostního prvku, který máte rovněž nastavený jako přístupové heslo pro odemykání telefonu, a to i v případě, že je telefon již odemknutý.
Pro platby do/nad 500 Kč je zároveň hlídán časový limit, po který můžete provést platbu od doby odemknutí telefonu. Po překročení tohoto časového limitu budete při provedení platby odemčeným telefonem vyzváni k zadání bezpečnostního prvku (číselné heslo, pattern heslo nebo otisk prstu).
Další bezpečnostní doporučení
Pro bezpečné placení kartou v mobilu je nutné dodržovat základní bezpečnostní pravidla:
Telefon musí být zabezpečen přístupovým heslem (minimálně čtyřmístné číselné heslo nebo Pattern heslo či otisk prstu). Pokud ještě nemáte heslo nastaveno, budete při přidávání karty do aplikace Google Pay automaticky vyzváni k jeho nastavení.
Nastavte si zamykání telefonu v intervalu nejdéle jedné minuty.
Přístupové heslo do Vašeho telefonu a bezpečnostní prvek pro potvrzování plateb nikomu nesdělujte a neukazujte.
Vaše telefonní zařízení nikomu nepůjčujte a nenechávejte jím platit jiné osoby, abyste se nevystavili jeho zneužití.
Myslete také na zabezpečení Vašeho zařízení pomocí antivirového programu.
V případě ztráty či krádeže telefonu postupujte podle následujících doporučení:
Kontaktujte naše zákaznické centrum na tel. čísle +420 224 443 636 s požadavkem na blokaci karty přidané do služby Google Pay.
Zařízení můžete vzdáleně uzamknout přihlášením se k Vašemu Google účtu po kliknutí na odkaz www.google.com/android/devicemanager. Tímto se telefon zablokuje a platby pomocí služby Google Pay nebude možné provádět. Platby fyzickou platební kartou je možné provádět i nadále.
Navštivte nás na pobočce, kde si můžete nechat kartu v aplikaci rovněž zablokovat.
Bezpečnost mobilních plateb
Při přidávání karty do aplikace se číslo karty neukládá do telefonu ani do aplikace.
Při placení nejsou údaje o kartě poskytovány společnosti Google ani obchodníkům.
Placení telefonem je zabezpečeno několika bezpečnostními opatřeními.
Více o bezpečnosti mobilních plateb zjistíte po rozkliknutí dalších lišt.