Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr
Získejte jistotu, že své závazky
splatíte splatíte vždy včas
Vybíráme pro Vás to nejlepší na trhu, toto pojištění nabízíme
ve spolupráci s BNP Paribas Cardif Pojišťovnou, a.s.
Ovlivnila Vás situace kolem pandemie COVID-19?
Zde najdete nejčastější otázky a odpovědi ohledně pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr
Výhody pojištění
- Pojišťovna Vám v případě pojistné události hradí splátky hypotečního úvěru, či jednorázově zbývající dlužnou část hypotečního úvěru
- Na jednu smlouvu můžeme pojistit až dvě fyzické osoby
- Cenu a balíčky pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr naleznete zde
- Ojedinělé riziko ošetřování člena rodiny Vám zajistí příjmy i když zůstanete doma s nemocným dítětem nebo rodičem
- Pro více informací si stáhněte kompletní brožuru, která obsahuje také limity pojistného krytí
- Přehled nejčastějších výluk z pojištění najdete zde
Parametry vzniku nároku na pojistné plnění
- Pracovní neschopnost nepřetržitě alespoň 30 kalendářních dní
- Pokud Vás evidují na úřadu práce v ČR nepřetržitě alespoň 30 kalendářních dní
- Pokud ošetřujete člena rodiny alespoň 30 dní
- Pokud Vám byla přiznána invalidita III. stupně od České správy sociálního zabezpečení, nebo mimořádné výhody
III. stupně (průkaz ZTP/P)
Postup sjednání
Navštivte naši pobočku
Pojištění si sjednáte na jakékoliv naší pobočce nebo s Vaším hypotečním bankéřem. Stačí být ve věku 18–65 let
Požádáme Vás o doklady
Vezměte si s sebou platný občanský průkaz. Pro sjednání je třeba absolvovat lékařskou prohlídku a vyplnit lékařský dotazník
Jste v pracovním poměru?
Musíte být zaměstnáni na dobu neurčitou a nebýt ve zkušební době ani výpovědní lhůtě, nepodat ani neobdržet výpověď z pracovního poměru
Jak si sjednat pojištění schopnosti splácet
Na co se často ptáte
Počátek pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr je stanoven na 00:00 hodin dne, ve kterém pojištěný začal čerpat hypoteční úvěr. Pojištění zaniká převážně z těchto důvodů: - Splacením poslední splátky hypotečního úvěru - Dnem smrti pojištěného - Dnem přiznání invalidního důchodu I ...
zobrazit celou odpověďAno, kdykoli v průběhu trvání smlouvy o úvěru, a to podpisem dodatku k úvěrové smlouvě. V případě dodatečného přistoupení je počátek pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr stanoven na 00.00 prvního dne kalendářního měsíce, který bezprostředně následuje po podpisu do ...
zobrazit celou odpověďNa mateřskou dovolenou žena nastupuje v souladu se zákoníkem práce 6-8 týdnů před porodem – to znamená, že pokud v prvních zhruba 8 měsících těhotenství bude v pracovní neschopnosti, nárok na plnění jí vzniká (samozřejmě pokud to nebude za okolností uvedených v ...
zobrazit celou odpověďAno. Pojištění se vztahuje na případy pracovní neschopnosti způsobené následkem jakéhokoli úrazu, včetně pracovního.
zobrazit celou odpověďKaždé trvání pracovní neschopnosti a nezaměstnanosti pojištěného musí být pojišťovně doloženo pojištěným nejméně jednou za kalendářní měsíc, nejpozději však do 10. dne následujícího kalendářního měsíce. V případě pracovní neschopnosti klient dokládá kopie písemného potvrzení ošetř ...
zobrazit celou odpověďPro všechny varianty pojištění může být pojištěným: • Fyzická osoba ve věku 18 – 65 let • Fyzická osoba, kterou pojišťovna na základě vyplněného lékařského dotazníku, příp. po absolvování lékařské prohlídky, přijala do pojištění
zobrazit celou odpověďNe. Klient je podle úvěrové smlouvy zavázán hradit dle sjednaných podmínek splátky úvěru i v případě, že došlo k pojistné události. Povinnost klienta hradit řádně splátky úvěru trvá tedy i po dobu, než pojišťovna rozhodne o pojistném plnění.
zobrazit celou odpověďAno. V rámci ošetřování člena rodiny mohou být mezi ošetřovanými osobami kromě vlastních dětí i rodiče, sourozenci, a to dokonce i rodiče či sourozenci pojištěného, pokud jsou splněny podmínky pro vznik pojistné události.
zobrazit celou odpověďAno. V rámci ošetřování člena rodiny je automaticky pojištěn manžel/ka či partner/ka hlavního pojištěného. To znamená, že pokud manžel/ka či partner/ka pojištěného splní podmínky pro vznik pojistné události, vyplatí pojišťovna pojistné plnění stejným způsobem jako u hlavního pojištěného.
zobrazit celou odpověďAno, je. Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr navíc kryje i klienty zaměstnané ve služebním poměru.
zobrazit celou odpověďDalší druhy pojištění
Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr
Mějte jistotu, že své závazky vždy splatíte
Zjistit vícePojištění vyčerpané částky kreditní karty
Pojistná ochrana až 100 % vyčerpané částky na kreditní kartě
Zjistit vícePojištění splátek a výdajů
Jistota v případě ztráty zaměstnání či pracovní neschopnosti
Zjistit vícePojištění schopnosti splácet podnikatelský úvěr Expres Business
Jistota splácení závazků z podnikatelského úvěru
Zjistit víceDokumenty ke stažení
- Brožura Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr (PDF, 0,39 MB)
- Zkrácený lékařský dotazník – hypoteční úvěr (PDF, 0,16 MB)
- Standardní lékařský dotazník - hypoteční úvěr (PDF, 0,19 MB)
- Všeobecné pojistné podmínky pro životní a neživotní pojištění č. 2/2019 (PDF, 2,96 MB)
- Nejčastější dotazy k hlášení pojistné události (PDF, 0,45 MB)

Výhodné pojištění schopnosti splácet hypotéku
Pojištění hypotéky Vás chrání v případě, že Vám splácení hypotečního úvěru zkomplikuje složitá životní událost. Nabízíme Vám komplexní řešení, kde jste v rámci jednoho pojištění chráněni až proti 5 pojistným nebezpečím.

Pojištění k hypotéce bez nesmyslných výluk
V rámci pojištění hypotečního úvěru kryjeme například i bolesti zad a psychická onemocnění. Kryjeme Vás také v případě, že v důsledku ošetřování člena rodiny dojde k výpadku příjmu domácnosti. To platí i v případě, že ošetřovatelem je Váš partner, který s Vámi žije ve společné domácnosti.
Volejte 07:00–21:00
224 443 636
Případně Vám rádi zavoláme nebo navštivte pobočku
Případně Vám rádi zavoláme nebo navštivte pobočku
Informace pro klienty BNP Paribas Cardif pojišťovny ke koronaviru
Onemocnění koronavirem z pohledu pojištění bereme stejně, jako kdyby se jednalo o jakékoli jiné virové onemocnění. I onemocnění koronavirem je tak pojištěním za splnění základních podmínek kryto:
- Splnění karenční doby, tedy doby, po jejímž uplynutí vzniká nárok na pojistné plnění
- Splnění čekací doby, tedy doby od počátku pojištění, která musí uplynout, aby měl pojištěný nárok na pojistné krytí
- Doložení patřičných dokumentů (lékařské zprávy,..) atd.
Časté dotazy
Bude se měnit nebo upravovat stávající pojištění v souvislosti s nákazou a vládními opatřeními?
Nedochází k žádnému omezení krytí či pojistné ochrany. Platnost pojištění zůstává v plném rozsahu.
Bude se rozsah pojištění vztahovat i na země, které jsou aktuálně vedeny jako rizikové?
Pojistná ochrana výše je platná celosvětově. V případě pojistné události nerozlišujeme, jestli k ní došlo v ČR či například Itálii nebo Číně.
Dochází k nějakým změnám ve způsobu nahlašování pojistných událostí?
Způsob hlášení pojistných událostí se nemění.
Můžu nahlásit pojistnou událost, pokud jsem v karanténě?
Ano, pojistnou událost můžete nahlásit i během karantény. Důležité je, aby byly naplněny všechny podmínky pro uznání a posouzení pojistné události a mohlo tak dojít k výplatě pojistného plnění. Například u rizika pracovní neschopnosti je nutné mít vystavenou neschopenku od lékaře, kde je přesné datum počátku i konce pracovní neschopnosti. Těmito daty se pojišťovna řídí při posuzování pojistné události.
Jak mám postupovat v pracovní neschopnosti, pokud mi lékař zruší kontrolu a nebude tak schopen vydat potvrzení o trvání pracovní neschopnosti?
Za daných okolností a pouze během tohoto období stačí, abyste hlásili trvání pojistné události po telefonu nebo e-mailem (+420 234 240 240, czinfo@cardif.com). V případě dokládání ostatních lékařských zpráv se prosíme pokuste dodat pojišťovně maximum informací, které máte k dispozici.
Proplatí mi pojišťovna karanténu v České republice nebo v zahraničí?
Samotná karanténa (kdekoliv) není důvodem pro vznik pojistné události a výplaty pojistného plnění. Pokud ovšem během karantény pojistná událost vznikne (např. se octnete v pracovní neschopnosti), tak datum počátku karantény se počítá jako datum počátku pojistné události. Na ilustraci níže je popis situace, kdy by pojišťovna plnila pojistnou událost v případě pracovní neschopnosti z důvodu karantény a onemocnění Covid-19.
Vztahuje se pojištění schopnosti splácet i na situace, kdy mi vznikne nárok na státní dávku za ošetřování člena rodiny?
Máte nárok na čerpání dávky za ošetřování člena rodiny kvůli uzavření školy, školky atp.? Po splnění podmínek karenční a čekací doby během tohoto období Vám vzniká nárok na pojistné plnění z pojištění ošetřování člena rodiny.
Mám koronavirus a obávám se o ztrátu zaměstnání. Mám nárok na pojistné plnění z důvodu ztráty zaměstnání i přes pandemii?
Ano, máte nárok na pojistné plnění dle standardních podmínek pro ztrátu zaměstnání.
Chci se dopojistit nebo si sjednat pojištění proti riziku ztráty zaměstnání. Jak k tomu přistupuje pojišťovna vzhledem k již probíhající pandemii koronaviru?
Taková možnost existuje, důležité je, aby klient splňoval všechny předpoklady pro vznik pojištění. Musí vzít ale v úvahu čekací dobu, která je 90 dní od vzniku pojištění. To znamená, že 90 dní není na toto riziko pojištěn. Dále je nutné splnit karenční dobu 30 dní, to znamená, že na úřadu práce musí být osoba registrovaná aspoň 30 dní. Ztráta zaměstnání musí být také z důvodů, které jsou detailně popsány ve Všeobecných pojistných podmínkách. Jedná se nejčastěji o případy, kdy dojde k ukončení pracovního poměru z důvodu nadbytečnosti, zrušení nebo přemístění zaměstnavatele či z důvodu ztráty zdravotní způsobilosti.
Jsem v nemocnici kvůli koronaviru. Mám nárok na pojistné plnění?
V případě, že jste byli hospitalizováni v důsledku koronaviru a byly splněny všechny standardní předpoklady (např. uplynutí čekací či karenční doby), máte na pojistné plnění nárok.
Jaký vliv na pojištění má odklad splátky úvěru?
V době odkladu splátky úvěru jste standardně pojištěni.
V případě, že máte další dotaz k šíření koronaviru, se prosíme obraťte přímo na Klientské centrum pojišťovny BNP PARIBAS CARDIF na telefonní lince +420 234 240 240 (Po–Pá, 8:00–18:00)
Tabulka s uvedením karenční a čekací doby u vybraných pojistných produktů
Karenční doba je doba, po jejímž uplynutí vzniká nárok na pojistné plnění
Čekací doba je doba od počátku pojištění, která musí uplynout, aby měl pojištěný nárok na pojistné krytí