Časté dotazy
Půjčka na cokoliv
Jednoduše. Stačí si vybrat způsob, který vám nejvíc vyhovuje. Pokud Vám je alespoň 18 let, můžete o úvěr požádat buď na našem webu, na každé pobočce nebo přes telefon.
Na našem webu na stránce věnované půjčkám vyplníte jednoduchý formulář žádosti o půjčku, kde uvedete osobní údaje, výši půjčky a další náležitosti. Po zadání doplňujících údajů o zaměstnání, příjmech a výdajích dostanete přesnější nabídku a půjčku můžete rovnou dokončit. Po schválení žádosti nahrajete potvrzení o příjmu a vyfotíte požadované doklady. Smlouvu podepíšete jednoduše pomocí SMS.
Pokud se rozhodnete pro některou z našich poboček, přineste si dva doklady totožnosti a bankéř Vám připraví nabídku přesně na míru. Pokud přijdete vybaven rovnou dvěma doklady totožnosti a dokladem o trvalém příjmu, můžete vše vyřídit rovnou na pobočce.
Na webových stránkách nám můžete také zanechat své telefonní číslo a my Vám zavoláme ohledně následujícího postupu.
Pokud už jste klient MONETA Money Bank, máte navíc možnost sjednat úvěr přes Internet Banku či mobilní aplikaci Smart Banku. Je to rychlejší.
Spolužadatele o půjčku budete potřebovat v případě, kdy žádáte o půjčku nad 1 000 000 Kč. Zvyšujete tak šanci na schválení úvěru.
- Jste v manželství? V takovém případě musí být spolužadatelem manžel/manželka.
- Nemáte dostatečnou bonitu? Tuto situaci můžete vyřešit přizváním vhodného spolužadatele. Tím může například jeden z rodičů. Banka ho prověří stejně jako hlavního žadatele.
- Kdo může být spolužadatelem? Zletilý občan ČR s trvalým pobytem, případně cizozemec starší 18 let s přiděleným rodným číslem a dlouhodobým pobytem na území České republiky.
Sjednání půjčky online je nejjednodušší cesta. Současní klienti si mohou o půjčku zažádat během pár minut přímo v Internet Bance nebo Smart Bance. Pokud ještě nejste naším klientem, využijte online sjednání přes formulář na webu, kde si stáhnete Smart Banku, a vše potřebné vyřídíte v ní.
Postup sjednání online ve Smart Bance:
- Upravte nabídku: Zobrazí se vám kalkulačka, kde si nastavíte částku, dobu splácení a případně sjednáte pojištění schopnosti splácet.
- Pokračujte v žádosti: Jakmile jste s nabídkou spokojeni, klikněte na Pokračovat.
- Doplňte údaje: Zkontrolujte nebo doplňte informace o sobě, příjmech a výdajích.
- Vyhodnocení žádosti: Vaši žádost automaticky vyhodnotíme a zobrazíme schválenou nabídku. Pojištění lze sjednat i v tomto kroku.
- Zvolte účet a den splácení: Vyberte si účet pro odeslání peněz a den, kdy chcete splácet. Splátky probíhají automaticky.
- Dokončete žádost: Doplníte poslední údaje, potvrdíte předsmluvní dokumenty a smlouvu podepíšete online.
- Hotovo: Peníze budou na Vašem účtu do 5 minut od schválení.
K žádosti o půjčku musíte být starší 18 let a mít trvalý příjem (neakceptujeme dohodu o provedení práce a pracovní činnosti, ani příjem při mateřské či rodičovské dovolené).
Půjčku si online sjednáte až do 800 000 Kč. Vyšší částku vyřídíte snadno na kterékoliv pobočce.
K žádosti o půjčku musíte být starší 18 let. Zároveň budete potřebovat dva doklady totožnosti (občanský průkaz, řidičský průkaz nebo cestovní pas) a můžeme požadovat potvrzení o trvalém příjmu ze zaměstnání nebo daňové přiznání za poslední rok a oprávnění podnikat (např. elektronický výpis z živnostenského rejstříku). Pro cizince platí odlišné podmínky.
Pokud jste v manželství, u úvěrů nad 1 000 000 Kč, je nutný spolužadatel (manžel/manželka). Tento krok slouží k ochraně společného majetku a zajištění transparentnosti finančních závazků v rámci rodiny.
Pokud již naším klientem jste a na běžný účet Vám chodí výplata, většinou nic dokládat nemusíte.
RPSN (Roční Procentní Sazba Nákladů) vyjadřuje celkové náklady spotřebitelského úvěru jako roční procento z celkové výše úvěru. Pomáhá nám porovnat výhodnost různých úvěrů, jelikož zahrnuje nejen úrok, ale i další poplatky spojené s úvěrem (např. vedení účtu či správu úvěru.
Obecně platí, že čím je RPSN nižší, tím je úvěr výhodnější. Proto je důležité porovnávat nabídky nejen podle úrokové sazby, ale i podle RPSN. Od roku 2011 mají všichni poskytovatelé spotřebitelských úvěrů v České republice povinnost uvádět RPSN v rámci marketingových nabídek, avšak některých úvěrů, např. hypoték, se to netýká.
TIP: Zajímá Vás, jak RPSN vypočítat? Vypočítejte si ho v naší kalkulačce RPSN.
Prověření schopnosti splácet chrání jak věřitele, tak žadatele. Na základě předložených dokumentů, jako je potvrzení o příjmu či výpis z účtu, věřitel (v našem případě banka) vyhodnotí, zda budete schopni úvěr splácet. Zákon navíc umožňuje věřitelům kontrolovat úvěrové registry. Proto je vždy nutné uvádět v žádosti pravdivé informace.
TIP: Může být podezřelé, když potenciálního věřitele Vaše finanční situace nezajímá. Buďte proto obezřetní a vždy si pečlivě prostudujte podmínky půjčky.
Poplatek za předčasné splacení u půjčky na cokoliv může být od 0,5 % do 1 % podle toho, zda do konce úvěru zbývá méně či více než rok. Výše poplatku však nepřekročí úrok, který byste zaplatil/a v běžném splátkovém režimu.
- Jak zjistíte, kolik Vám zbývá doplatit? Stačí se informovat na kterékoliv pobočce, v aplikaci Smart Banka (Detail úvěru) nebo na zákaznické lince.
- Jak na splacení? Oznámíte nám svůj záměr předčasného splacení, uhradíte zbývající částku a případné poplatky za vynaložené náklady banky za předčasné splacení.
- Kde splatit? Na kterékoliv pobočce nebo přes běžný účet přímo v aplikaci Smart Banka.
- Kde získat potvrzení o splacení? Po úhradě od nás dostanete písemné potvrzení, že předčasná splátka úspěšně proběhla. Pokud dojde k úplnému předčasnému splacení, tedy k uhrazení celé zbývající jistiny, obdržíte i potvrzení o splacení závazku.
O půjčku můžete požádat online už během 15 minut. Ve webové kalkulačce si jednoduše nastavíte výši půjčky, dobu splácení a úrok. Po schválení poté vše rychle dokončíte společně s bankéřem na pobočce nebo sami přímo online ve Smart Bance.
„Půjčka zdarma“ nemusí být skutečně bez poplatků. Věřitel si obvykle účtuje úrok jako odměnu za půjčení peněz. Aby byla půjčka opravdu zdarma, úrok by musel být nulový a klient by vrátil pouze částku, kterou si půjčil. Kromě toho by nesměly být žádné poplatky za sjednání nebo vedení úvěru.
Na trhu se objevují nabídky „bezúročných“ půjček, ale je důležité zvážit jejich skutečný dopad. Často jde o lákadlo pro nové klienty, zatímco další podmínky úvěru mohou být méně výhodné. Například úvěr s nulovým úrokem může obsahovat vysoký poplatek za sjednání, který ve výsledku odpovídá úrokové sazbě i v řádu desítek procent. Proto je dobré vždy pečlivě prověřit všechny náklady spojené s půjčkou, než se pro ni rozhodnete.
Vaše dnešní finanční situace se může v budoucnu změnit, proto si při sjednávání úvěru nastavte takové parametry, které budou odpovídat nejen vašim aktuálním možnostem, ale i možným budoucím změnám.
Je-li Váš čistý měsíční příjem 20 tisíc korun a 15 pravidelně utratíte, měsíční splátka 5 tisíc není rozumné řešení. Při zdravém utrácení by Vám mělo na konci měsíce zůstat po zaplacení všech výdajů včetně splátky alespoň 20 % z příjmu. Určitou zárukou je pojištění úvěru proti nenadálým událostem resp. proti neschopnosti splácet. Je vhodné především v případě větších úvěrů nebo hypotéky.
Ke Kreditnímu účtu obdržíte platební kartu s technologií 3D Secure. Tato technologie představuje nejvyšší stupeň bezpečnosti při platbách kartou na internetu.
Službu 3D Secure Vám MONETA Money Bank poskytuje zdarma a je automaticky zapnuta na Vaší platební kartě. Platbu na internetu tak potvrzujete buď pomocí aplikace Smart Banka, nebo pomocí Vašeho ePINu a jednorázového 3D Secure hesla, které Vám pošleme pomocí SMS na mobilní telefon. Službu 3D Secure lze využít u obchodníků, kteří tuto službu podporují.
Další možností, jak zvýšit bezpečnost internetových plateb zejména u obchodníků, kteří ještě službu 3D Secure nepodporují, je vypínaní internetových a MO/TO transakcí (objednávky po e-mailu a telefonu) na kartě v Internet Bance, Smart Bance nebo přes zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636. Při platbách na internetu a MO/TO transakcích preferujte obchody, které využívají systém bezpečného placeni MasterCard ID Check a Verified by VISA.
Nakupujte pouze u důvěryhodných obchodníků a čtěte obchodní podmínky při objednáváni zboží. Dávejte si pozor, zda v objednávce nejsou předem zaškrtnuta pole, se kterými byste normálně nesouhlasili, například pojištění objednaných služeb. Zásadně nereagujte na e-mailové či telefonické požadavky o sdělení údajů o Vaší platební kartě a v žádném případě nikomu nesdělujte PIN. Vždy myslete na to, jak své peníze na internetu ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.
Od 14. 9. 2019 se můžete setkat s přísnějším ověřování plateb, a to díky regulatorním technickým standardům (RTS), které zavedly větší bezpečnost placení. V našem článku si můžete přečíst, jak Vás mohou ovlivnit.
Občané ČR předkládají platný občanský průkaz a druhý doklad totožnosti (řidičský průkaz, cestovní pas nebo rodný list). Ostatní žadatelé předkládají cestovní pas a povolení k trvalému pobytu na území ČR. Dále jsou potřeba dva telefonní kontakty (jeden domů a druhý do zaměstnání) a doklad o trvalém příjmu:
- Jste-li zaměstnanec, potvrzení o příjmu ne starší než 30 dnů v případě žádosti o Flexikredit na částku vyšší než 30 000 Kč.
- Jste-li podnikatel, aktuální daňové přiznání za minulý rok a doklad prokazující oprávnění podnikat (výpis z živnostenského rejstříku nebo koncesní listinu).
- Jste-li důchodce, důchodový výměr.
Banka je oprávněna doklad o trvalém příjmu dovyžádat.
Upozornění:
Splněním všech zde uvedených podmínek nevzniká žadateli právní nárok na uzavření smlouvy o kontokorentním úvěru. MONETA Money Bank, a.s. si vyhrazuje právo nevyhovět žádosti o úvěr.
Na tuto otázku existují dvě odpovědi: první z nich je konsolidace a druhá refinancování.
Konsolidace je sloučení několika půjček do jedné nové s cílem získat lepší podmínky. Tento proces za klienta zpravidla vyřídí banka, se kterou se na konsolidaci dohodl. A co musí zařídit klient? Předložit nové bance doklady ke konsolidovaným půjčkám a doložit své příjmy. Konsolidovat lze půjčky od bank i nebankovních společností, kreditní karty, kontokorent a nezajištěné úvěry. Vedle snížení splátky je benefitem i lepší přehled nad osobními financemi.
Při refinancování se na rozdíl od konsolidace neslučuje se více úvěrů do jednoho, ale jeden úvěr se nahrazuje novým úvěrem.
K zesplatnění úvěru dochází například, pokud se klient dostane do vážných problémů se splácením a není schopen dostát svým závazkům nebo uvede nepravdivé údaje.
K zesplatnění nedochází příliš často a banka k tomuto radikálnímu a pro klienta nepříjemnému řešení přistupuje až tehdy, když jsou všechny ostatní možnosti vyčerpány. Banka prohlásí svým rozhodnutím dluh klienta za ihned splatný (zesplatní) a vyzve klienta, aby do určitého data uhradil zbývající dlužnou částku úvěru. Pokud dluh není včas splacen, Banka může splatný dluh vůči klientovi vymáhat i prostřednictvím třetích osob a pohledávku může také dále postoupit 3. straně.
Banka může přistoupit k zesplatnění také v případě, pokud se prokáže, že klient v žádosti o úvěr poskytl nepravdivé informace. Specifické podmínky a situace, ve kterých banky přistupují ke zesplatnění úvěru, bývají popsány ve smlouvě o úvěru.
Pokud má klient problém se splácením úvěru, měl by to okamžitě sdělit bance. Jedině tak je možné najít řešení problému. Banka může přistoupit na nový splátkový kalendář, a tak usnadnit klientovi splácení. Jednou z možností, jak se vyhnout problémům se splácením, je sjednání Pojištění schopnosti splácet úvěr na samém začátku, tedy při sjednávání úvěru.