Časté dotazy
Smart Banka
Ano, získání i používání mobilní aplikace Smart Banka je zdarma. Jen doporučujeme pro její stažení použít zabezpečenou síť Wi-Fi, ať si nečerpáte mobilní data.
Mobilní aplikaci Smart Banka si může zdarma stáhnout kdokoliv, kdo má u MONETA Money Bank otevřený běžný nebo spořicí účet, případně kreditní kartu, má přístup do Internet Banky a vlastní chytrý telefon s operačním systémem Android nebo iOS.
Smart Banku si může aktivovat fyzická osoba nepodnikatel, fyzická osoba podnikatel i právnická osoba si mohou aplikaci aktivovat v Internet Bance v sekci Osobní nastavení a dále postupovat dle instrukcí ve Smart Bance.
Kompletní návod na aktivaci Smart Banky
- Stáhněte si aplikaci Smart Banka
Aplikaci si otevřete a pod možností "Jste naším klientem" vyberte přihlášení QR kódem. Pokud aplikaci nemáte, můžete si ji stáhnout z App Store nebo Google Play - Přihlaste se do Internet Banky a Smart Banku aktivujte
Přihlaste se do Internet Banky a pokračujte kliknutím na "Nastavení – Smart Banka". Vyberte volbu "Přidat zařízení" a otevřete aplikaci Smart Banka - Smart Banku si zabezpečte a spárujte
Ve Smart Bance vyberte skenovat QR a naskenujte QR kód zobrazený v Internet Bance. Vytvořte si PIN a nastavit si můžete i zabezpečení skenem obličeje nebo otiskem prstu. Do Internet Banky zadejte mobilní klíč z SMS a potvrďte spárování se Smart Bankou
Pokud i přesto máte problém s aktivací nebo potvrzováním plateb pomocí Smart Banky, zavolejte nám na telefonní číslo 224 443 636 (Po-Pá 8:00-20:00, So 8:00-16:30), rádi Vám pomůžeme.
Ano, do Smart Banky můžete přidat svůj osobní i podnikatelský účet do jednoho profilu. Stačí si v aplikaci otevřít Nastavení, kliknout na své jméno a pak na Přidat profil“.
Něco se Vám na Smart Bance nelíbí, něco Vám v ní chybí, nebo naopak líbí a chcete nám to říct? Budeme rádi. Chceme Smart Banku společně s Vámi zlepšovat, proto nám napište na smartbanka.feedback@moneta.cz.
Při ztrátě nebo odcizení mobilního telefonu není třeba se bát, do aplikace Smart Banka se jiný uživatel nedostane, pokud nezná Vaše číselné heslo. A Váš otisk prstu a sken obličeje také použít nemůže.
I přesto doporučujeme zablokovat Smart Banku, a to jedním z těchto způsobů:
– Zrušením registrace zařízení v Internet Bance. V sekci Nastavení – Smart Banka – košík pro odebrání zařízení. Pro tento případ je nutné nemít přístup do Internet Banky podmíněný zadáním mobilního klíče.
– Zavoláním na Zákaznický servis MONETA Money Bank na 224 442 424. Naši specialisté si Vás ověří a poté Vám Smart Banku zablokují.
– Na pobočce MONETA Money Bank. Zajděte do kterékoliv pobočky a tam Vám Smart Banku zablokují.
Pokud máte v Internet Bance zaregistrovaných více mobilních zařízení, máte možnost zablokovat pouze to jedno ztracené/odcizené. Ostatní zařízení zůstanou dále použitelná.
Ano, pro její aktivaci je nutné spárovat telefon s Internet Bankou. Počet spárovaných přístrojů s Internet Bankou je s ohledem na bezpečnost omezen na 3. Při registraci Smart Banky si zvolíte vlastní unikátní 4–8místný PIN (doporučujeme 6místný PIN), který se nikde neukládá a nezná ho nikdo jiný než Vy.
Smart Banka je šifrovaná privátními klíči. Informace a data, která se vyměňují mezi Vaším telefonem a našimi bankovními systémy, putují zabezpečeným „tunelem“, tzv. VPN, kterou chrání kombinace 1 : 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 (jedna ku sextilionu) a tyto klíče se v nepravidelných a náhodných časech obměňují. A proto je bezpečné Smart Banku používat dokonce i na veřejné nebo nezabezpečené Wi-Fi (například v kavárně). Navíc je možné Smart Banku spárovat s maximálně 3 různými zařízeními naráz. Smart Banka se zablokuje při 5 chybných zadáních PIN kódu. Vaše finance jsou v bezpečí i v případě, kdy útočník přes phishingový útok odhalí Váš PIN – pokud současně nevlastní Váš telefon, je mu takový útok k ničemu.
Náš automatizovaný zabezpečovací modul odhalí nečekané nebo nezvyklé chování na účtu klienta, podezřelé platby (vysoké částky, časté částky atp.) pozastaví a náš pracovník s Vámi telefonicky prověří, zda-li je všechno v pořádku. Platby se pak provedou podle plánu.
V případě, že Vaši kamarádi nebo členové rodiny mají nastaveny své otisky prstů ve Vašem telefonu, budou mít stejně jako Vy také přístup do všech aplikací.
Abyste mohli k přihlašování otisk prstu používat, je nutné mít tuto funkci nastavenou ve Vašem telefonu a zároveň zapnutou v nastavení Smart Banky. Pokud víte, že máte v telefonu funkci zapnutou, ale v nastavení Smart Banky ji nevidíte, je velice pravděpodobné, že Váš telefon využívá proprietární řešení výrobce, které naše aplikace nepodporuje.
Používáte-li pro přihlašování otisk prstu, nedovolte nikomu jinému, aby si na Vašem telefonu zaregistroval biometrický snímač otisku prstu. Vyvarujte se také registrace Smart banky na zařízeních, kde má Touch ID zaregistrovaný někdo jiný, protože v případě, že Vaši kamarádi nebo členové rodiny mají nastaveny své otisky prstů ve Vašem telefonu, budou mít stejně jako Vy také přístup do všech aplikací.
Je možné používat čtečku otisků prstů i pro potvrzování transakcí?
Ano, možné to je. Platí pro to stejná pravidla jako pro přihlašování pomocí otisku prstu. A je nutné si v nastavení Smart Banky zapnout autorizaci pomocí otisku prstu.
V případě, že Vaši kamarádi nebo členové rodiny mají nastaveny své otisky prstů ve Vašem telefonu, budou mít stejně jako Vy také přístup do všech aplikací.
Abyste mohli k přihlašování nebo autorizaci plateb Face ID používat, je nutné mít tuto funkci nastavenou ve Vašem telefonu a zároveň zapnutou v nastavení Smart Banky.
Je možné používat funkci rozpoznání obličeje i pro potvrzování transakcí?
Ano, je to možné, ale jen přes Face ID na novějších typech telefonů Apple. Je potřeba povolit Face ID v nastavení Smart Banky, ale také v nastavení telefonu.
V případě, že Vaši kamarádi nebo členové rodiny mají nastaveny své otisky prstů ve Vašem telefonu, budou mít stejně jako Vy také přístup do všech aplikací.
V nastavení Smart Banky si můžete zvolit, jaké účty chcete zobrazovat a jaký účet bude ten primární zobrazovaný. Pokud máte svůj smartphone zabezpečený zámkem telefonu, tak se zůstatek bude ukazovat jako procentní hodnota z tzv. referenční částky, kterou si sami zvolíte v sekci Nastavení (například zůstatek 3 000 Kč z referenční částky 10 000 Kč se ukáže jako 30 %).
Referenční částku znáte jenom Vy a můžete si ji změnit v sekci Nastavení.
Pokud máte telefon chráněný zámkem (PIN, gesto, otisk prstu nebo Face ID), tak Vám po odemknutí zůstatek ukážeme běžně v korunách. V Nastavení Smart Banky si můžete zvolit „zobrazovat vždy v %“ a zůstatek jako procentní hodnotu uvidíte na widgetu i po odemknutí telefonu.
QR platba je grafický kód, který naleznete nejčastěji na fakturách či v objednávkových e-mailech. Usnadní Vám zadávání plateb, s QR kódem totiž nemusíte vyplňovat všechny údaje potřebné k zadání platby ručně, stačí na ni buď mobilem namířit, nebo kód načíst rovnou z mobilního telefonu.
Z QR kódu se načte číslo účtu, částka a jiné důležité údaje. Vy už pak platbu jen zkontrolujete a dokončíte. Díky QR kódu nemusíte opisovat číslo účtu, kód banky, částku, variabilní symbol a jiné náležitosti. Platba je tak rychlejší a Vy máte jistotu, že nedojte k překlepu.
QR platba v MONETA Money Bank
Naše aplikace Smart Banka umí samozřejmě načítat kód namířením mobilu, ale zadáte ji i pouhým „sdílením“ přímo v mobilu. Fakturu, objednávku či žádost o platbu od kamaráda s QR kódem stačí v mobilu buď otevřít a zvolit „Otevřít přílohu v...“ či „Otevřít v aplikaci...“ a vybrat Smart Banku, nebo "Odeslat soubor" či "Sdílet soubor" a opět zvolit Smart Banku. Faktura, objednávka či obrázek QR kódu se promění v přehledný platební příkaz, který pak už stačí pouze potvrdit obvyklým způsobem.
Tuto funkci je nutné nejprve zapnout v nastavení Vaší Smart Banky v sekci Pokročilé funkce.
Android (verze 7.0 a vyšší) a iOS (verze 14.0 a vyšší) na zařízeních s připojením k internetu.
Smart Banka nemusí fungovat na zařízeních, která byla výrobcem upravena tak, že nejsme schopni zajistit její bezpečné fungování. To se týká nejčastěji telefonů značky Huawei, Caterpillar, Doogee a jiné.
Z bezpečnostních důvodů se PIN nikde neukládá a nikdo jiný než Vy ho nezná. Pokud PIN zapomenete, musíte si z Internet Banky v sekci Osobní nastavení – Smart Banka přístroj odebrat, znovu ho tam přidat a zaregistrovat se. Při registraci si zvolíte PIN kód nový.
Jak postupovat, když se mi Smart Banka zablokuje?
V tomto případě je třeba se přihlásit do Vaší Internet Banky a v sekci Osobní nastavení - Smart Banka odblokovat přihlášení. Poté se můžete znovu do Smart Banky přihlásit. Zablokování přístupu mohlo nastat například opakovaně špatným zadáním PINu, nebo přenesením zálohy z původního telefonu na nový.
Například:
- Kontakty - Top-Up (aplikace Vám ukáže seznam čísel z kontaktů, které chcete dobít; kontakty z aplikace nikam neodcházejí)
- Poloha - pobočky a bankomaty (aplikace Vám tak může poradit nejbližší pobočku nebo bankomat)
- Úložiště/Fotografie/Média - čtení a uložení QR kódu z PDF a fotek (nebojte se, ani Vaše fotky si nikdo neprohlíží a aplikace je nikam neposílá)
- Fotoaparát - skenování QR kódů a faktur
Seznam všech oprávnění:
Android
- Kontakty - čtení kontaktů
- Poloha - přístup k přesné poloze (pomocí GPS a sítě)
- Fotografie/Média - čtení obsahu v úložišti USB
- Úložiště - čtení obsahu v úložišti USB
- Fotoaparát - pořizování fotografií a videí
- Jiné - ovládání vibrací, zobrazení přes ostatní aplikace, ovládání technologie NFC, spuštění při startu, úplný přístup k síti, zobrazování síťových připojení, bránění přechodů telefonu do režimu spánku, použití hardwaru na čtení otisku prstů, přijímání dat z internetu, instalace zástupců
iOS
- Kontakty - čtení kontaktů
- Poloha - přístup k přesné poloze (pomocí GPS a sítě)
- Fotografie/Média - čtení obsahu v úložišti USB
- Úložiště - čtení obsahu v úložišti USB
- Fotoaparát - pořizování fotografií a videí
- Notifikace - posílání a přijímání notifikací
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.