Poradna

Časté dotazy

Platební karty

Pojištění k platebním kartám je pro držitele karet Stříbrná, Gold a Business Premium debetních karet MONETA Money Bank.

Jedná se o transakce, které probíhají tzv. na dálku (po telefonu nebo e-mailem). Je nutné je mít povolené v nastavení platební karty, a to jak debetní, tak i kreditní. Používají se např. při rezervaci hotelu, telefonické objednávce, při platbě u sázkových kanceláří nebo u opakovaných plateb, jako je např. předplatné.

K platbě postačí, pokud jsou poskytnuty citlivé údajekartě, tj. číslo karty, datum platnosti a CVC/CVV kód bez dalšího zabezpečení. Všechny platební karty MONETA Money Bank jsou při vydání nastaveny pro MO/TO transakce jako aktivní.
 

Deaktivovat nebo aktivovat MO/TO transakce na kartách MONETA lze jednoduše v Internet Bance nebo Smart Bance v Detailu karty a Nastavení. V případě dotazů jsou Vám k dispozici naši specialisté Zákaznického servisu na telefonním čísle 224 443 636.


Vypnutí MO/TO plateb doporučujeme pouze v případě, pokud nemáte nastaveny opakované platby, např. na předplatné. Vždy si navíc ověřte, zda nakupujete u ověřeného obchodníka. Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

 

Google Pay je služba, která umožňuje platit v obchodech pouhým přiložením mobilního telefonu k platebnímu terminálu, nebo pomocí speciálního tlačítka na internetu, stejně jako kdybyste za nákup platili platební kartou nebo pomocí služby PayPal.

K placení přes Google Pay stačí mít mobil s operačním systémem Android 5.0 a vyšší, který podporuje technologii NFC. Abyste Google Pay mohli začít využívat, stačí si ve Smart Bance zapnout mobilní platby stiskem jediného tlačítka a již nemusíte kartu nosit v peněžence. Jeho další výhodou je, že při platbě pomocí služby Google Pay nemusíme být s telefonem připojeni k internetu. Je však dobré čas od času telefon online připojit, aby se data transakcí synchronizovala.

 

Placení mobilem je velice jednoduché a pohodlné. Pro platby do 500 Kč stačí rozsvítit obrazovku mobilního telefonu a přiložit jej k platebnímu terminálu. O úspěšném provedení platby Vás informuje animace na displeji telefonu. Při platbách nad 500 Kč je potřeba odemknout obrazovku telefonu, přiložit telefon k platebnímu terminálu a vyčkat na provedení platby. Následně se Vám na obrazovce zobrazí potvrzení o transakci.

 

 

Mobilní platby jsou zcela bezpečné, protože přidáním karty do Google Pay se její číslo neukládá do telefonu ani do aplikace. Při placení nejsou údaje o kartě poskytovány ani společnosti Google, ani obchodníkům. Praktické informace a návod, jak platit přes Google Pay, naleznete na našich internetových stránkách.

 

Použití platební karty v obchodě je velmi snadné a navíc praktické, protože s sebou nemusíte nosit velkou hotovost.

Kartou zaplatíte v obchodě tak, že ji vložíte do platebního terminálu a zadáte PIN. Velmi oblíbeným a dnes již standardním způsobem placení jsou bezkontaktní platby. Karty jsou vybaveny bezkontaktním čipem, který umožňuje zaplatit pouhým přiložením karty k platebnímu terminálu. U plateb do 500 Kč není potřeba obvykle zadávat PIN.

Kartou je také možné platit na internetu. Při této transakci je potřeba zadat číslo karty, její platnost a dále CVV či CVC kód na zadní straně karty. Pro platby na internetu je nutné, aby na kartě byly tyto transakce povoleny a zároveň byl nastaven dostatečný limit. Nastavení plateb na kartě si můžete ověřit ve Smart Bance, Internet Bance nebo na pobočce MONETA Money Bank.

 

Platit v obchodě můžete také mobilem, pokud si přidáte kartu do Apple Pay nebo Google Pay. Rovněž můžete využít placení hodinkami Garmin nebo Fitbit. Pro platby do 500 Kč stačí rozsvítit obrazovku mobilního telefonu a přiložit jej k platebnímu terminálu bez zadávání PINu.

 

V roce 2019 vstoupily v platnost regulatorní technické standardy (RTS), které zavedly větší bezpečnost placení. V našem článku zjistíte, jak se Vás mohou dotknout.


Přečtěte si vše, co potřebujete vědět o platbě kartou v zahraničí.

Pro placení přes internet je potřeba mít na dané kartě aktivované platby kartou na internetu.

Kartu si pro platby na internetu můžete aktivovat ve své Internet Bance nebo Smart Bance.

Kartou doporučujeme platit jen u důvěryhodných obchodníků, kteří navíc využívají technologii 3D Secure, jíž jsou naše karty zabezpečené. Většina internetových obchodů v České republice tento moderní a bezpečný způsob platby podporuje. Služba funguje i v zahraničí a internetové obchody jsou označeny speciálními logy.

Před první platbou na internetu se přesvědčte, že máte kartu aktivovanou pro platby na internetu a také nastavený dostatečný limit pro tyto platby. Obojí můžete zkontrolovat a jednoduše upravit ve Smart Bance nebo Internet Bance.

Při placení na internetu budete vyzváni k zadání 16místného čísla karty, platnosti karty a CVV kódu, který najdete na zadní straně karty. Dále můžete být vyzváni i k potvrzení platby prostřednictvím služby 3D Secure, kterou můžete buď pohodlně ověřit přes Smart Banku (PINem do Smart Banky, otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje), nebo zadáte Váš ePIN spolu s jednorázovým heslem, které Vám pošleme v SMS na Váš mobilní telefon.

Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

Pokud ztratíte platební kartu anebo Vám ji ukradnou, zablokujte ji co nejdříve.

Platební kartu můžete zablokovat několika způsoby. Dočasnou blokaci karty můžete provést sami během pár vteřin ve Smart Bance v sekci Karty, Detail karty. Dočasnou blokaci karty můžete nastavit maximálně na 30 dní. Při jejím nastavení si určíte den, kdy Vám kartu opět odblokujeme. Odblokování karty Vám potvrdíme SMS zprávou.

Dočasnou blokaci nevyužívejte v případě ztráty či zcizení karty, nebo při podezření, že kartu měla v ruce třetí osoba – je zde riziko, že si mohla opsat údaje z karty a mohlo by následně dojít k jejímu zneužití. V těchto případech vždy požádejte o trvalou blokaci a nechte si vystavit novou kartu.

Pokud chcete kartu zablokovat trvale, například poté, co Vám ji spokl bankomat, zavolejte na náš Zákaznický servis na telefonním čísle 224 442 424. Kartu již pak nejde zpětně aktivovat, takže naše specialisty rovnou požádejte o vydání nové.

Ano, potvrzení plateb ePINem se týká všech klientů včetně podnikatelů a živnostníků. To, že změny v potvrzení plateb platí už i pro Vás poznáte podle toho, že při online platbě kartou budete vyzváni k zadání ePINu. Svůj ePIN najdete buď ve své Smart Bance, nebo Internet Bance.

Na kartách od MONETA Money Bank lze nastavit denní limit plateb pro platby u obchodníka, výběry z bankomatu a také pro platby na internetu. Tyto limity si můžete jednoduše a rychle upravit sami, a to ve své Internet Bance nebo Smart Bance v sekci Karty, na Detailu karty a dále v Nastavení. Změna těchto limitů probíhá online, projeví se tedy okamžitě, maximálně v rámci pár minut.

S nastavením limitů Vám můžou pomoci i na zákaznické lince na čísle 224 443 636 nebo na každé pobočce MONETA Money Bank.

PIN ke kartě vydané MONETA Money Bank si můžete kdykoliv zobrazit v Internet Bance nebo Smart Bance.


V sekci Karty klikněte na Detail karty a poté zvolte Zobrazit PIN. Na obrazovce se následně zobrazí 4místný PIN k Vaší platební kartě. Pokud Vám současný PIN nevyhovuje, můžete si ho zdarma změnit v každém bankomatu.

U nově vydané karty si PIN můžete vyzvednout i pomocí SMS. Na telefonní číslo +420 790 542 228 zašlete SMS ve tvaru 10 číslic, bez mezer. Toto číslo se skládá z 6 číslic aktivačního hesla, které naleznete ve smlouvě v části Dispozice/Parametry, a z posledních 4 číslic Vaší nové karty. SMS musíte odeslat z telefonního čísla, které jste uvedli v žádosti o kartu.

Poslední možností je zaslání PIN kódu poštou, a to pouze v rámci České republiky, doporučeně do vlastních rukou a za poplatek dle aktuálního sazebníku.

Platební kartu MONETA Money Bank můžete aktivovat několika způsoby a je zcela na Vás, který si zvolíte.

Aktivace karty

  1. Nákupem u obchodníka, a to kdekoli na světě – kartu při první transakci vložte do terminálu a zadejte PIN. Poté už můžete platit bezkontaktně.
  2. Výběrem hotovosti z bankomatu, a to kdekoli na světě – vložte kartu do bankomatu a zadejte PIN. Nezapomeňte, že některé výběry mohou být zpoplatněny.
  3. Internet Bance – v původní Internet Bance zvolte požadovanou kartu – Aktivovat kartu. V nové Internet Bance zvolte v postranní liště záložku Karty – Nastavení – v detailu zvolte možnost Aktivovat.

 

Pokud od nás obdržíte kartu z důvodu expirace platnosti Vaší současné karty, PIN na kartě Vám zůstává stejný.

Máte-li při aktivaci s kartou problém, můžete kontaktovat zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636. Připravte si prosím Vaši novou kartu a také aktivační heslo, které jste dostali při sjednání smlouvy. Případně můžete s kartou zajít na pobočku MONETA Money Bank, kde Vám s aktivací pomůže bankéř.

Kartou v mobilu můžete platit ihned po jejím zřízení, tedy ještě předtím, než plastovou kartu skutečně dostanete. Stačí si kartu přidat do Smart Banky prostřednictvím služby Google Pay nebo Apple Pay.

Neaktivovanou kartu mám dlouho, platí mi ještě?

Debetní kartu můžete aktivovat kdykoli po dobu její platnosti. Kreditní kartu je třeba aktivovat a alespoň jednou s ní zaplatit do čtyř měsíců od jejího odeslání bankou.

Karta nebyla nikdy aktivovaná a nemůžu ji najít

Kontaktujte prosím zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636 a požádejte o obnovu karty. Můžete si ji pak rovnou nahrát do Google Pay či Apple Wallet a platit s ní či vybírat z bankomatu pomocí mobilu ještě předtím, než Vám přijde plastová karta.

Platební kartu Vám obvykle dodáme do 5 pracovních dnů od jejího zřízení, platit s ní však můžete ihned po jejím založení pomocí mobilu.

Platební kartu k Vašemu účtu Vám zašleme poštou do schránky jako obyčejný dopis.

PIN Vám můžeme doručit několika způsoby:
1. poštou, přijde Vám z bezpečnostních důvodů jako doporučená zásilka
2. zobrazením PINu v Internet Bance nebo Smart Bance
3. zaslání přes SMS

Jak zjistit PIN platební karty?

Novou kartu, a to jak debetní, tak i kreditní, je nejdříve třeba aktivovat, což je možné několika způsoby.

S Vaší novou kartou však můžete platit ihned, a to přidáním karty (kterékoliv kromě karty k Dětskému účtu ) do Google Pay nebo Apple Pay pomocí mobilní aplikace Smart Banka. Až Vám pak dorazí fyzická karta, bude třeba ji ještě aktivovat.

Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

Pokud platební karta není podepsaná, je neplatná a obchodník ji nesmí přijmout.

Platební kartu po převzetí podepište na zadní straně v podpisovém proužku černým tenkým nesmývatelným fixem nebo lihovým popisovačem. Podpis na kartě by měl být obtížně napodobitelný a odlišný od Vašeho podpisového vzoru, aby nemohlo dojít k jeho zneužití. Váš podpis na kartě může být v některých případech ověřen přímo při placení.

Apple Pay je služba, která umožňuje platit v obchodech pouhým přiložením mobilního telefonu k platebnímu terminálu.

MONETA Money Bank jako první velká banka v ČR podpořila tuto inovativní metodu placení. Stačí mít mobilní telefon iPhone 6 či novější. Abyste Apple Pay mohli začít využívat, stačí si ve Smart Bance přidat kartu do Apple Wallet stiskem jediného tlačítka a již nemusíte kartu nosit v peněžence. V aplikaci Smart Banka můžete kartu přidat i do hodinek Apple Watch.


Placení mobilem je velice jednoduché a pohodlné. Při placení stačí dvakrát stisknout tlačítko na pravé straně telefonu a odemknout ho pomocí FACE ID. Následně iPhone přiložte k platebnímu terminálu. Nebo můžete přiložit mobil k platebnímu terminálu a po jeho rozsvícení platbu ověřit pomocí otisku prstu. Platbu je třeba potvrzovat vždy, ať už se jedná o jakoukoliv částku. Vyčkejte na provedení platby, po němž obdržíte potvrzení o transakci přímo v aplikaci. Platbu je potřeba provést do 1 minuty od odemčení telefonu. Po uplynutí tohoto limitu je potřeba provést nové ověření. V některých případech, například u starších typů platebních terminálů, můžete být vyzváni k zadání PIN kódu Vaší karty na terminálu z důvodu vyšší bezpečnosti.


Bezpečnost a diskrétnost jsou klíčovou charakteristikou Apple Pay. Když použijete kreditní nebo debetní kartu k placení prostřednictvím Apple Pay, její číslo není uchováno v mobilním zařízení, ani na serverech společnosti Apple. Místo toho je unikátní číslo zvané token přiřazeno, zašifrováno a bezpečně uloženo v zabezpečeném čipu přímo v zařízení. Každá transakce je schválena jednorázovým bezpečnostním kódem, který je navíc unikátní a dynamický.

Pokud platby na internetu nepotvrzujete jednoduše pomocí Smart Banky, musíte je potvrdit číselným ePINem. Každou platbu kartou je tak potřeba potvrdit ve dvou krocích. Nejprve zadáním unikátního ePINu při placení na webu a následně zasláním kódu ze SMS. Pak je Vaše objednávka zaplacena a vy ji dokončíte.

Svůj ePIN najdete buď ve své Smart Bance, nebo Internet Bance.

Ve Smart Bance naleznete ePIN v sekci Karty, a to po stisknutí na danou kartu. Stačí odrolovat dolů, kde najdete „ePIN“ a po kliknutí se Vám zobrazí. Případně klikněte na „Detail karty“.

V nové Internet Bance si ePIN zobrazíte v sekci Karty po kliknutí na tlačítko Nastavení, které je znázorněno také jako symbol "ozubeného kolečka" u dané karty.
V původní (staré) Internet Bance najdete ePIN v oddělení Karet, po kliknutí na detail karty.

Máte-li firemní účet vedený na IČO, ePIN ani v jednom elektronickém bankovnictví nezobrazíte.

Pokud ePIN ve Smart Bance nebo Internet Bance nevidíte nebo tato elektronická bankovnictví zatím nepoužíváte, kontaktujte náš Zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636, naši specialisté Vám ePIN po ověření zašlou. Pomohou Vám i naši bankéři na pobočkách.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

hodnocení klienty 4,8/5 ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 VISA logo