Poradna

Časté dotazy

Platba mobilem a hodinkami

Seznam všech plateb provedených pomocí mobilu nebo chytrých hodinek naleznete přehledně ve Smart Bance, Internet Bance nebo ve Vašem výpise.

V samotných aplikacích Google Pay nebo Apple Wallet lze nahlédnout pouze na deset posledních transakcí provedených pomocí aplikace. U aplikací Fitbit Pay nebo Garmin Connect uvidíte pouze transakce provedené pomocí chytrých hodinek.

Ano, do mobilu i chytrých hodinek můžete přidat kteroukoli debetní a kreditní kartu MONETA Money Bank, která má na zadní straně vytištěn CVV/CVC kód. Poté si můžete zvolit, kterou z nich budete používat jako výchozí. Případně si před placením zvolíte přímo v mobilní aplikaci nebo na hodinkách tu, kterou zrovna budete chtít zaplatit.
 

Aktuálně lze přidávat karty do mobilu pomocí Smart Banky nebo aplikací Google Pay či Apple Pay. Do chytrých hodinek lze karty přidávat prostřednictvím aplikací Garmin Connect či Fitbit Pay.

Ano. Při přidávání karty není její skutečné číslo ukládáno do mobilního telefonu ani do aplikace Smart Banka, Google Pay ani Apple Wallet. Rovněž není uváděno poskytovateli služeb ani u obchodníků při placení mobilem. Služba k tomuto využívá zaheslované číslo karty, které není uloženo ve Vašem mobilu.
 

Z důvodu zajištění bezpečnosti plateb je nutné, aby Váš mobilní telefon byl zabezpečen přístupovým heslem (například číselné heslo, otisk prstu, sken obličeje). Pokud ho ještě nemáte nastaveno, při přidávání karty budete automaticky svým telefonem vyzváni k jeho nastavení. Stejně tak je to při placení hodinkami, na nich je třeba si při přidání karty do aplikace Fitbit nebo Garmin zvolit čtyřmístně heslo.

 

Při placení kartou v mobilu nebo hodinkami byste je měli mít po celou dobu u sebe a dodržovat hlavní bezpečnostní zásady zejména při placení kartou v mobilu na internetu.

V naprosté většině případů není zadání PIN kódu na platebním terminálu při platbě mobilem či hodinkami vyžadováno. V ojedinělých případech, kdy je zadání PIN kódu na terminálu vyžadováno, zadejte PIN, který používáte při placení Vaší plastovou kartou.

Limity nastavené v mobilním telefonu nebo v hodinkách jsou stejné jako na Vaší plastové kartě. Jsou to limity pro platby v obchodech, výběry z bankomatu a platby na internetu. Platby provedené na platebních terminálech u obchodníků se započítávají do limitu, který máte nastavený pro platby v obchodech. Tyto limity můžete změnit sami na pár kliknutí ve Smart Bance nebo Internet Bance.

Změny limitů plateb na Vaší platební kartě provedete v mobilní aplikaci Smart Banka v sekci Karty, vždy pod každou jednotlivou kartou – Detail karty a Nastavení. Vždy myslete na to, jak své peníze na internetu ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

Pokud se Vám nepovede zaplatit pomocí hodinek či mobilu, zkontrolujte následující nastavení.

  1. V nastavení telefonu či chytrých hodinek se ujistěte, že Vaše zařízení podporuje technologii NFC (najdete ji v nastavení telefonu) a že je zapnutá.
  2. Mějte hodinky při placení umístěny na ruce a odemčené (např. zadáním čtyřmístného číselného hesla). Toto heslo je vyžadováno vždy po 24 hodinách anebo pokud v průběhu této doby došlo k sundání hodinek z ruky a jejich opětovnému nasazení.
  3. Zkontrolujte datum platnosti karty. Pokud již karta expirovala, musíte do Smart Banky (do služby Google Pay nebo Apple Wallet) nebo do aplikací Garmin Connect či Fitbity Pay opětovně přidat obnovenou kartu.
  4. Zkontrolujte nastavení karty ve Smart Bance nebo aplikacích, zda je karta, se kterou chcete platit, nastavena jako výchozí.
  5. V případě, že jste nebyli delší dobu připojeni k internetu, mohlo se stát, že nedošlo ke spárování transakce. Je tedy nutné se opět připojit k internetu, aby došlo ke správnému spárování.
  6. Způsob placení se může u některých starších terminálů lišit a placení tak nemusí fungovat. Například pokud používáte bezkontaktní nálepku na mobilu (či SIM kartu s aktivní službou NFC) a službu Google Pay nebo Apple Pay. Platební terminál nerozpozná, jakou metodu chcete použít a platbu zamítne. Bezkontaktní nálepku je potřeba odstranit (či vyměnit SIM kartu u Vašeho operátora) a znovu přiložit mobilní telefon k platebnímu terminálu.
  7. Pokud se Vám nepodařilo v obchodě zaplatit proto, že jste na hodinkách třikrát zadali nesprávné čtyřmístné heslo a placení bylo zablokováno, pak je potřeba hodinky odblokovat přímo v aplikaci Garmin Connect nebo Fitbit Pay.

Pokud Vám nejde přidat kartu do telefonu a chcete používat Apple Pay nebo Google Pay, vyzkoušejte následující.

  1. Ujistěte se, že přidáváte debetní nebo kreditní kartu MONETA Money Bank.
  2. Ujistěte se, že Váš mobilní telefon podporuje technologii NFC (naleznete v nastavení telefonu). Bez zařízení s NFC platit pomocí Google Pay nebo Apple Pay nelze.
  3. Musíte být připojeni k internetu.
  4. Platební kartu lze přidat maximálně do pěti zařízení.

 

Pokud jste již v minulosti přidávali kartu do Google Pay nebo Apple Pay a nedokončili tento proces úspěšně, pravděpodobně nepůjde přidat kartu do Smart Banky. Je potřeba kontaktovat naše zákaznické centrum na telefonním čísle 224 443 636 nebo přijít na pobočku, aby Vám mohlo být přidání karty do Smart Banky opět zprovozněno.

 

 

V případě, že potíže stále trvají, kontaktujte naše zákaznické centrum na tel. čísle 224 443 636.

Za tyto služby (Google Pay a Apple Pay) banka neúčtuje žádný poplatek.

Záleží, zda má Váš telefon operační systém Android nebo iOS.

Zařízení s operačním systémem Android můžete vzdáleně uzamknout přihlášením se k Vašemu Google účtu po kliknutí na odkaz https://www.google.com/android/devicemanager.

 

iPhone můžete vzdáleně uzamknout a sledovat ve službě Najít iPhone po kliknutí na odkaz https://support.apple.com/kb/PH2700?locale=en_US&viewlocale=cs_CZ.

 

Kontaktujte náš Zákaznický servis na telefonním čísle 224 442 424 a požádejte o blokaci nahrané karty v mobilu nebo hodinkách.

Ne, pro placení telefonem není potřeba mít internetové připojení. Přístup k internetu potřebujete v momentě, kdy Vaši kartu přidáváte do chytrých hodinek nebo telefonu, či v případě, že nebyl Váš telefon delší dobu připojen k internetu.
 

Pokud však placení telefonem nefunguje tak, jak by mělo, pravděpodobně nedošlo k synchronizaci transakcí. Proto doporučujeme se čas od času k internetu připojovat, aby mohlo dojít ke správné synchronizaci plateb.

Pokud karta zmizela z mobilu nebo hodinek, je potřeba ji opětovně přidat do aplikací Google Pay, Apple Wallet, Fitbit Pay či Garmin Connect.
 

Platnost karty v chytrém zařízení odpovídá datu expirace na plastové kartě, maximálně však 3 roky od jejího přidání do aplikací Google Pay, Apple Wallet, Fitbit Pay nebo Garmin Connect.
 

K automatickému odstranění karty může dojít i z důvodu nepoužívání/vypnutí mobilního zařízení po dobu více než 90 dnů.

Ano, přidání služby Google Pay nebo Apple Pay do chytrých hodinek je možné.

Kartu lze z hodinek či mobilu odebrat přímo v nastavení v příslušné aplikaci.

Pokud již hodinky nebo mobil nebudete používat nebo je budete dávat k dispozici někomu jinému, je třeba kartu z hodinek nebo mobilu odebrat. Vy můžete nadále platit svou plastovou kartou, nebo si ji přidat do nového mobilu či hodinek.

Ano, kartu můžete přidat až do pěti zařízení. Do Smart Banky lze přidat karty prostřednictvím služeb Apple PayGoogle Pay.

Ano, do Smart Banky (Google Pay, Apple Pay) můžete zadat kteroukoli debetníkreditní kartu MONETA Money Bank. Poté si můžete zvolit, kterou z nich budete používat jako výchozí.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 hodnocení klienty 4,8/5