Blog pro podnikatele a firmy
Témata

Cla na obzoru: Jak ovlivní Váš byznys v České republice?
Exkluzivně od Hospodářských novin

Milion nových uživatelů za hodinu. ChatGPT je nejrozšířenější generativní AI nástroj. Jak ho využívají české firmy?
Před patnácti lety napsal americký investor Chris Dixon <a href="https://cdixon.org/2010/01/03/the-next-big-thing-will-start-out-looking-like-a-toy" target="_blanc">esej</a> s názvem <em>„Příští velká věc bude na začátku vypadat jako hračka“</em>. Tvrdil, že zásadní technologické novinky často zpočátku působí nevýrazně nebo zbytečně – a právě proto bývají podceňovány.

Blíží se největší změna ve vyúčtování elektřiny od 60. let. Na stůl se vrací třaskavé téma energetických tarifů
Vedle důchodové a zdravotnické reformy patří k letitým restům českého státu i reforma plateb za elektrické sítě. Stejně jako u předchozích dvou všichni v zásadě vědí, že je nevyhnutelná. Cílem je, aby se soustava využívala efektivněji a snížila se tím potřeba miliardových investic. Jelikož však ve výsledku mohou některým spotřebitelům účty za elektřinu vzrůst, jde o třaskavé a politicky snadno zneužitelné téma, ke kterému zúčastněné strany přistupují s maximální obezřetností.

Umělá inteligence „šacuje“ zásilky z čínských e-shopů, ty podezřelé vytipuje celníkům ke kontrole
Celníci testují využívání umělé inteligence při kontrole <a href="https://archiv.hn.cz/c1-67576780-zasilkovna-zdrazuje-a-ceske-e-shopy-se-bouri-odnasime-dumpingove-ceny-pro-temu-stezuji-si" target="_blank" rel="noopener noreferrer">zásilek z ciziny</a>, zejména těch z Číny. Na balících objednaných přes společnosti Temu, Shein a další stát <a href="https://archiv.hn.cz/c1-67552130-ucet-za-temu-a-spol-stat-pry-prichazi-o-osm-miliard-rocne-podle-ceskych-e-shopu-musi-urady-zakrocit" target="_blank" rel="noopener noreferrer">tratí ročně miliardy</a> korun na neuhrazeném clu nebo DPH, ale také v souvislosti s padělky značkového zboží. Dodavatelé často spoléhají na to, že není v silách úřadů všechny zásilky kontrolovat. Vytipovat ty rizikové proto ještě před příletem zboží pomáhá systém s umělou inteligencí. Pochází z výzkumného projektu ministerstva vnitra na odhalování drogových zásilek.
Plánování podnikání

Jak si vytvořit logo, které zaujme
Logo je víc než jen grafický prvek. Představuje tvář Vaší značky, první dojem, který uděláte, a signál, kterým komunikujete se světem. Silné logo vyjadřuje Vaši identitu, hodnoty i ambice. Chcete, aby bylo zapamatovatelné, nadčasové a zároveň rezonovalo s Vaší cílovou skupinou? V tomto článku se podíváme na to, jak takové logo vytvořit krok za krokem.

Mám si zvolit OSVČ nebo s.r.o.? Výhody, nevýhody a praktické tipy v podnikání
Nevíte si rady, jestli podnikat jako OSVČ, nebo si rovnou založit s. r. o.? Rozhodnutí, zda podnikat jako fyzická, nebo právnická osoba, je jedním z prvních a nejdůležitějších kroků každého začínajícího podnikatele. Volba správné právní formy má zásadní vliv na budoucí fungování firmy, daňové zatížení, odpovědnost podnikatele a mnoho dalších aspektů. Pokračujte ve čtení a zjistěte, která forma je pro Vás ta pravá.

Jak založit živnost v ČR: Kompletní návod
Chcete začít podnikat a stát se svým vlastním pánem? Založení živnosti bude prvním krokem na Vaší podnikatelské cestě. Tento návod Vás pečlivě provede vším, co potřebujete vědět – od výběru druhu živnosti přes přípravu dokumentů až po registraci na úřadech.
Rozjezd podnikání

Poznejte účetní software Pohoda od Stormware
Účetní software POHODA od společnosti STORMWARE, s. r. o., je jedním z nejrozšířenějších ekonomických a účetních systémů v České republice. Je určen především pro živnostníky, malé a střední firmy, ale díky své modularitě ho mohou využívat i větší podniky. Propojte si ho s naším API rozhraním a mějte vše přehledně po ruce.

Jak využít sociální sítě pro podnikání: Průvodce pro začínající podnikatele
Sociální sítě už dávno nejsou jen místem pro zábavu. Nyní jsou jedním z nejúčinnějších nástrojů pro propagaci Vašeho podnikání. Ať už prodáváte produkty, nabízíte služby, nebo budujete osobní značku, vhodná strategie Vám pomůže oslovit správné publikum a přivést nové zákazníky. Ale jak začít, aby byly sociální sítě pro Vaše podnikání efektivní? Přinášíme Vám tipy, které Vás provedou těmi nejdůležitějšími kroky.

Jak nastavit marketingovou strategii, která funguje?
V dnešní době o síle marketingu pochybuje snad jen málokdo. Každý, kdo se orientuje v digitálním světě, ví, že efektivní marketingová strategie je klíčem k úspěchu. I když máte skvělý produkt nebo službu, bez správné viditelnosti se u zákazníků těžko prosadíte. Jak tedy nastavit strategii, která funguje? Využijte osvědčený marketingový model 7P, který pomáhá podnikatelům po celém světě.
Růst podnikání

Změny v pracovněprávní oblasti: tzv. „Flexinovela“ od 1. června 2025
<p>Ve Sbírce zákonů vyšel na konci dubna zákon č. 125/2025 Sb., kterým se mění zákoník práce a několik dalších právních předpisů s dopadem na pracovněprávní oblast. Vše vstupuje v účinnost 1. června 2025. Cílem Ministerstva práce a sociálních věcí je zvýšit flexibilitu trhu práce, proto novela nese označení „Flexinovela“. Zároveň bylo vydáno i nové nařízení vlády č. 122/2025 Sb., které upravuje tzv. jiné důležité osobní překážky v práci. Jaký to může mít dopad na Vás a Vaše zaměstnance?</p>

Jak chytře financovat Vaše podnikání
Každý podnikatel se v určité fázi podnikání dostane do situace, kdy mu chybí peníze na důležité výdaje, potřebuje investovat do rozvoje firmy nebo realizovat své plány, ale neví, kde na ně získat finance. Možností existuje celá řada. Proto jsme připravili jednoduchý přehled, jak se zorientovat a najít správnou cestu k Vašim vysněným projektům.

Jak vybudovat silnou značku, která vydrží: Praktické tipy pro zkušené podnikatele
Budování silné značky není žádný sprint, ale pořádný běh na dlouhou trať. Pro zkušené podnikatele, kteří už mají kus cesty za sebou, se vytváření silného brandu stává klíčovým faktorem pro dlouhodobý úspěch. Značka není ale jen o logu nebo názvu, skrývá se za ní celý příběh, hodnoty a emoce, které firma zprostředkovává zákazníkům. V tomto článku se podíváme na praktické postupy a tipy, jak Vaši značku posunout na vyšší úroveň.