Co dělat při zesplatnění úvěru?
K zesplatnění úvěru dochází například, pokud se klient dostane do vážných problémů se splácením a není schopen dostát svým závazkům nebo uvede nepravdivé údaje.
K zesplatnění nedochází příliš často a banka k tomuto radikálnímu a pro klienta nepříjemnému řešení přistupuje až tehdy, když jsou všechny ostatní možnosti vyčerpány. Banka prohlásí svým rozhodnutím dluh klienta za ihned splatný (zesplatní) a vyzve klienta, aby do určitého data uhradil zbývající dlužnou částku úvěru. Pokud dluh není včas splacen, Banka může splatný dluh vůči klientovi vymáhat i prostřednictvím třetích osob a pohledávku může také dále postoupit 3. straně.
Banka může přistoupit k zesplatnění také v případě, pokud se prokáže, že klient v žádosti o úvěr poskytl nepravdivé informace. Specifické podmínky a situace, ve kterých banky přistupují ke zesplatnění úvěru, bývají popsány ve smlouvě o úvěru.
Pokud má klient problém se splácením úvěru, měl by to okamžitě sdělit bance. Jedině tak je možné najít řešení problému. Banka může přistoupit na nový splátkový kalendář, a tak usnadnit klientovi splácení. Jednou z možností, jak se vyhnout problémům se splácením, je sjednání Pojištění schopnosti splácet úvěr na samém začátku, tedy při sjednávání úvěru.
Stále máte otázky?
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.