Poradna

Časté dotazy

Pojištění schopnosti splácet

Ano, v rámci ošetřování člena rodiny mohou být mezi ošetřovanými osobami kromě vlastních dětí i rodiče, sourozenci, a to dokonce i rodiče či sourozenci (registrovaného) partnera / (registrované) partnerky pojištěného či druha/družky pojištěného žijícího/žijící s pojištěným ve společné domácnosti, pokud jsou splněny podmínky pro vznik pojistné události.

Ano, klient, který je zaměstnán na dobu určitou i na poloviční úvazek se může nechat pojistit. Pro vstup do pojištění stačí, aby klient splňoval jednoduché vstupní podmínky (byl mladší 65 let, nebyl invalidní a uzavřel s pojistníkem smlouvu o úvěru jako dlužník). Podrobnější informace ke schopnosti pojištění splácet získáte zde.

Ano, pojištění si může sjednat i klient, který je v době uzavření smlouvy v pracovní neschopnosti. Je však důležité vědět, že pojišťovna neposkytne pojistné plnění z této stávající pracovní neschopnosti, ani z případné nové pracovní neschopnosti, invalidity kteréhokoliv stupně (průkazu ZTP/p) nebo úmrtí, pokud jejich příčinou bude diagnóza, kvůli které byl klient v pracovní neschopnosti při sjednání pojištění.

Pokud si pojištění schopnosti splácet sjednáte hned při uzavření úvěru, začne platit od půlnoci (konkrétně 00:00) dne, kdy začnete úvěr čerpat. 

Pokud si pojištění sjednáte dodatkem ke smlouvě ještě před čerpáním úvěru, platí také od půlnoci dne, kdy ho začnete čerpat.

Pokud si pojištění sjednáte dodatkem až poté, co už úvěr čerpáte, začne platit od půlnoci dne podpisu dodatku.

Ne, balíček pojistných rizik u pojištění schopnosti splácet je pevně stanoven a nelze jej měnit.

Pojistnou událost je potřeba co nejdříve nahlásit. Nahlásit pojistnou událost je možné několika způsoby – přímo v aplikaci Smart Banka, e-mailem nebo telefonicky. Při hlášení je vhodné připravit si číslo smlouvy a základní informace o události, aby byl proces vyřízení co nejrychlejší.

Virtuální ordinace je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu na www.virtualniordinace.cardif.cz. Počet konzultací není omezen. Klient může Virtuální ordinaci využívat bez omezení po dobu platnosti jeho pojištění.

Ano,v rámci ošetřování člena rodiny jsou automaticky pojištěni manžel/ka či (registrovaný) partner / (registrovaná) partnerka nebo ve společné domácnosti žijící druh/družka hlavního pojištěného. To znamená, že pokud manžel/ka či (registrovaný) partner / (registrovaná) partnerka či druh/družka pojištěného splní podmínky pro vznik pojistné události, vyplatí pojišťovna pojistné plnění stejným způsobem jako u hlavního pojištěného. 

Ano, klient, který je ve starobním důchodu a splňuje vstupní podmínky do pojištění, si může sjednat pojištění. Namísto invalidity I., II. a III. stupně je klient automaticky pojištěn pro případ vydání průkazu ZTP/P se stejným pojistným plněním.

Ano, i v těchto případech má klient nárok na pojistné plnění. Pojištění kryje bolesti zad, pokud vznikly během pojištění a jejich příčinou je poškození páteře, které bude prokázané na CT či magnetické rezonanci.

Ano, klient, který je zaměstnán na dobu určitou i na poloviční úvazek se může nechat pojistit. Pro vstup do pojištění stačí, aby klient splňoval jednoduché vstupní podmínky (byl mladší 65 let, nebyl invalidní a uzavřel s pojistníkem smlouvu o úvěru jako dlužník). Podrobnější informace ke schopnosti pojištění splácet získáte zde

Ne, klient je podle úvěrové smlouvy zavázán hradit dle sjednaných podmínek splátky úvěru i v případě, že došlo k pojistné události. Povinnost klienta hradit řádně splátky úvěru trvá tedy i po dobu, než pojišťovna rozhodne o pojistném plnění.

Bohužel ne, klient, který má uznanou invaliditu (bez ohledu na stupeň postižení), nesplňuje podmínky pro vstup do pojištění a nemůže být pojištěn. Veškeré podmínky ke schopnosti pojištění splácet naleznete zde.

V případě přiznání invalidity II. nebo III. stupně uhradí pojišťovna zaklienta zůstatek jistiny a úrok z jistiny.

Pojištění schopnosti splácet EXTRA si může sjednat fyzická osoba (podnikatel i nepodnikatel) která je:
• Mladší 65 let
• Není invalidní (invalidita I. – III. stupně)

Klient zároveň bere na vědomí, že pojistné události vzniklé v  souvislosti s  úrazy a  nemocemi, které vznikly nebo se projevily před datem přistoupení k  pojištění nebo mají příčinnou souvislost s úrazy a nemocemi, které vznikly nebo se projevily před datem přistoupení k pojištění, není pojišťovna povinna poskytnout pojistné plnění, pouze dojde-li k  této škodní události v průběhu prvních 12 měsíců od počátku pojištění.