Poradna

Časté dotazy

Bankovní identita

Kdy Vám bankovní identitu aktivujeme automaticky?

OBČAN ČESKÉ REPUBLIKY
– jste fyzická osoba
– máte aktivní Internet Banku
– máte u nás evidovaný aktuální doklad totožnosti vydaný českým úřadem

OBČAN ZE ZEMÍ MIMO EVROPSKÝ HOSPODÁŘSKÝ PROSTOR
– jste fyzická osoba
– máte aktivní Internet Banku
– máte u nás evidovaný aktuální český doklad se strojově čitelnou zónu (MRZ)

 

Svou bankovní identitu si můžete kdykoli deaktivovat či znovu aktivovat v nové Internet Bance v sekci Nastavení.

 

Kdy si bankovní identitu můžete zřídit na pobočce?

OBČAN ČESKÉ REPUBLIKY nebo OBČAN CIZÍ ZEMĚ S ČESKÝM DOKLADEM
– jste fyzická osoba
– přijdete s dokladem totožnosti vydaným českým úřadem, a to i pokud jste ze zemí EHP a máte český doklad bez strojově čitelné zóny (MRZ).
– pokud nemáte aktivní Internet Banku, rovnou Vám ji na pobočce aktivujeme

Bankovní identita od MONETA Money Bank je zabezpečený způsob ověření identity klienta banky na základě jeho pokynu. Jako banka tak našim klientům vystavíme elektronickou identitu, díky níž se mohou elektronicky ověřovat pro úřady, e-shopy či různé poskytovatele energií či telefonických služeb. Ve zkratce se jedná o digitální ověření totožnosti člověka pomocí přihlašovacího prostředku (tj. bezpečnostních prvků) do internetového bankovnictví.

V praxi se například přihlásíte do Portálu občana pro stažení výpisu z rejstříku trestů tak, že při přihlášení zvolíte Identitu občana a následně bankovní identitu. Po přesměrování na přihlašovací stránku banky zadáte Vaše ID (stejné jako do Internet Banky) a den a měsíc narození. Poté jen potvrdíte přihlášení pomocí Smart Banky nebo hesla a mobilního klíče. Následně jste přihlášeni na Portál občana, kde si můžete stáhnout výpis z rejstříku trestů.

Vaše přihlašovací údaje nikdy nikomu nesdělujeme, ověření vždy probíhá v prostředí banky.

 

Stav a historii použití své bankovní identity si můžete kdykoliv zkontrolovat v nové Internet Bance v části Nastavení – Bankovní identita.

 

Ne, banka data ani údaje nikdy neprodává. Proběhne pouze potvrzení Vaší identity, v rámci čeho banka poskytne třetí straně pouze ty údaje, se kterými klient vyjádří souhlas. Za to bude banka oprávněna soukromému poskytovateli služby, který ověření Vaší identity žádá, účtovat poplatek.
Vždy bude záležet pouze na konkrétním klientovi, jaké údaje umožní vedle své identity předat. Bez jeho pokynu banka nepotvrdí identitu ani neposkytne žádné další údaje.
Již dnes existuje více poskytovatelů identit – vedle státních identit (např. elektronický občanský průkaz) můžete mít i identity od soukromých poskytovatelů. Bankovní identita zajišťuje vysokou míru bezpečnosti a uživatel nemusí řešit řadu různých hesel do různých systémů. Zároveň se neustále pohybuje ve známém a zabezpečeném prostředí. Nebude muset zadávat hesla na podezřelých obrazovkách.
Stačí když se přihlásíte do Internet Banky a tam změnu provedete v Nastavení. ID pro naší Internet banku a pro bankovní identitu je stejné.

Pokud u nás máte Internet Banku, jste fyzická osoba starší 15 let a alespoň jednou jsme Vás fyzicky ověřili na některé z našich poboček předložením dokladu totožnosti, bankovní identitu máte zřízenou automaticky.

Máte-li u nás produkt, který jste zakládali online, tak bankovní identitu aktivovanou nemáte, ale stačí přijít na kteroukoliv pobočku, kde si Vás ověříme a následně si ji můžete jednoduše aktivovat v Internet Bance.
 

Svou bankovní identitu si můžete kdykoli deaktivovat či znovu aktivovat v nové Internet Bance v sekci Nastavení.
 

Kdo může využívat bankovní identitu

Jednoduchost bankovní identity oceníte už nyní při podání daňového přiznání online. Nemusíte nic tisknout, posílat poštou nebo odevzdávat dokumenty na úřadě. Stačí, když se přihlásíte do portálu mojedane.cz, vyplníte vše potřebné v online formuláři a daňové přiznání jedním kliknutím odešlete na Finanční úřad. Vaše totožnost již bude ověřena díky přihlášení pomocí bankovní identity.

Zda máte bankovní identitu aktivní, můžete zkontrolovat ve Vaší Internet Bance v sekci Nastavení. Zde si ji můžete zřídit nebo deaktivovat a opětovně aktivovat nebo změnit způsob, jakým potvrzujte přihlášení. Bankovní identita je určena všem fyzickým osobám starším 15 let, které nejsou disponenty.

V případě, že se Vám nedaří založení bankovní identity v Internet Bance, zkontrolujte si prosím své osobní údaje, především jméno a příjmení, včetně diakritiky, zda Vaše údaje, které vidíte v Internet Bance nemají nějaký překlep apod.

V případě, že se Vám nedaří bankovní identitu aktivovat v Nastavení Internet Banky, zkontrolujte si prosím své osobní údaje, především jméno a příjmení, včetně diakritiky. Opravu zajistíte aktualizací dokladu totožnosti, který musí být pro správné fungování služby vždy platný. Občanský průkaz můžete pohodlně naskenovat v aplikaci Smart Banka v sekci Více – O Mně, případně Vás rádi uvidíme na vybrané pobočce. Důležité také je, aby u nás Vaše telefonní číslo nevyužíval nikdo další, a to ani pro podnikatelský profil.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 hodnocení klienty 4,8/5