Poradna

Časté dotazy

Kreditní karta

Pokud zatím nejste naším klientem, tak Vám kreditní kartu stejně jako třeba běžný účet Tom Plus s výběry ze všech bankomatů v ČR a po celém světě zdarma a další produkty schválíme plně online, a to během pár minut. Kreditní kartu si tak můžete sjednat kompletně online bez návštěvy pobočky.
 

Ke schválení kreditní karty online budete potřebovat občanský průkaz, druhý doklad totožnosti, chytrý telefon s kamerou s českým telefonním číslem a běžný účet, který jste si sjednali osobně v české bance.
 

V případě, že Vám Vaši novou kreditní kartu schválíme, dorazí Vám do 5 pracovních dnů poštou. Pokud si ji ale přidáte ve Smart Bance do Google Pay nebo Apple Wallet, můžete s ní platit již druhý den po jejím vydání.
 

Jste-li už naším klientem, můžete si kreditní kartu sjednat pohodlně a rychle ve Vaší Smart Bance.

Technologie 3D Secure představuje nejvyšší stupeň bezpečnosti při platbách kartou na internetu.

Službu 3D Secure Vám MONETA Money Bank poskytuje zdarma a je automaticky zapnuta na Vaší platební kartě. Platbu na internetu tak potvrzujete buď pomocí aplikace Smart Banka, nebo pomocí Vašeho ePINu a jednorázového 3D Secure hesla, které Vám pošleme na mobilní telefon. Službu 3D Secure lze využít u obchodníků, kteří tuto službu podporují.

 

Další možností, jak zvýšit bezpečnost internetových plateb zejména u obchodníků, kteří ještě službu 3D Secure nepodporují, je vypínání internetových a MO/TO transakcí (objednávky po e-mailu a telefonu) na kartě v Internet Bance, Smart Bance nebo přes Zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636. Při platbách na internetu a MO/TO transakcích preferujte obchody, které využívají systém bezpečného placení MasterCard ID Check a Verified by VISA.

 

 

Nakupujte pouze u důvěryhodných obchodníků a čtěte obchodní podmínky při objednáváni zboží. Dávejte si pozor, zda v objednávce nejsou předem zaškrtnuta pole, se kterými byste normálně nesouhlasili, například pojištění objednaných služeb. Zásadně nereagujte na e-mailové či telefonické požadavky o sdělení údajů o Vaší platební kartě a v žádném případě nikomu nesdělujte PIN. Vždy myslete na to, jak své peníze na internetu ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

 

 

Od 14. 9. 2019 se můžete setkat s přísnějším ověřování plateb, a to díky regulatorním technickým standardům (RTS), které zavedly větší bezpečnost placení. V našem článku si můžete přečíst, jak Vás mohou ovlivnit.

 

Ano, ale pokud dojde k úrazu v souvislosti s výkonem profesionální sportovní činnosti klienta, pojišťovna v tomto případě pojistné plnění neposkytne. Pokud se úraz stane v běžném životě, např. při chůzi po chodníku či při jízdě v autě, pojišťovna pojistné plnění poskytne.

Ano. Pojistnou událost (PU) lze uplatnit zpětně. Musí se ale jednat o pojistnou událost, která nastala v průběhu trvání pojištění. Dle zákona ve lhůtě 4 let od data vzniku PU.

Google Pay je služba, která umožňuje platit v obchodech pouhým přiložením mobilního telefonu k platebnímu terminálu, nebo pomocí speciálního tlačítka na internetu, stejně jako kdybyste za nákup platili platební kartou nebo pomocí služby PayPal.

K placení přes Google Pay stačí mít mobil s operačním systémem Android 5.0 a vyšší, který podporuje technologii NFC. Abyste Google Pay mohli začít využívat, stačí si ve Smart Bance zapnout mobilní platby stiskem jediného tlačítka a již nemusíte kartu nosit v peněžence. Jeho další výhodou je, že při platbě pomocí služby Google Pay nemusíme být s telefonem připojeni k internetu. Je však dobré čas od času telefon online připojit, aby se data transakcí synchronizovala.

 

Placení mobilem je velice jednoduché a pohodlné. Pro platby do 500 Kč stačí rozsvítit obrazovku mobilního telefonu a přiložit jej k platebnímu terminálu. O úspěšném provedení platby Vás informuje animace na displeji telefonu. Při platbách nad 500 Kč je potřeba odemknout obrazovku telefonu, přiložit telefon k platebnímu terminálu a vyčkat na provedení platby. Následně se Vám na obrazovce zobrazí potvrzení o transakci.

 

 

Mobilní platby jsou zcela bezpečné, protože přidáním karty do Google Pay se její číslo neukládá do telefonu ani do aplikace. Při placení nejsou údaje o kartě poskytovány ani společnosti Google, ani obchodníkům. Praktické informace a návod, jak platit přes Google Pay, naleznete na našich internetových stránkách.

 

Použití platební karty v obchodě je velmi snadné a navíc praktické, protože s sebou nemusíte nosit velkou hotovost.

Kartou zaplatíte v obchodě tak, že ji vložíte do platebního terminálu a zadáte PIN. Velmi oblíbeným a dnes již standardním způsobem placení jsou bezkontaktní platby. Karty jsou vybaveny bezkontaktním čipem, který umožňuje zaplatit pouhým přiložením karty k platebnímu terminálu. U plateb do 500 Kč není potřeba obvykle zadávat PIN.

Kartou je také možné platit na internetu. Při této transakci je potřeba zadat číslo karty, její platnost a dále CVV či CVC kód na zadní straně karty. Pro platby na internetu je nutné, aby na kartě byly tyto transakce povoleny a zároveň byl nastaven dostatečný limit. Nastavení plateb na kartě si můžete ověřit ve Smart Bance, Internet Bance nebo na pobočce MONETA Money Bank.

 

Platit v obchodě můžete také mobilem, pokud si přidáte kartu do Apple Pay nebo Google Pay. Rovněž můžete využít placení hodinkami Garmin nebo Fitbit. Pro platby do 500 Kč stačí rozsvítit obrazovku mobilního telefonu a přiložit jej k platebnímu terminálu bez zadávání PINu.

 

V roce 2019 vstoupily v platnost regulatorní technické standardy (RTS), které zavedly větší bezpečnost placení. V našem článku zjistíte, jak se Vás mohou dotknout.


Přečtěte si vše, co potřebujete vědět o platbě kartou v zahraničí.

Reprezentativní příklad revolvingového úvěru a kreditní karty MoneyCard Gold vychází z předpokladu, že úvěrový rámec 37 800 Kč je vyčerpán okamžitě bezhotovostně v plné výši a je splácen 12 stejnými měsíčními splátkami ve výši 3 600,40 Kč. Kreditní karta umožňuje splácení různě vysokými měsíčními částkami, minimálně 2 % z vyčerpaného úvěrového rámce. Doba trvání úvěru: neurčitá. Roční úroková sazba: 19,99 %. Poplatky souvisejíc s úvěrem: vedení karty 99 Kč. RPSN 28,60 % celková částka splatná spotřebitelem za rok včetně poplatků činí 43 204,84 Kč. Údaje v reprezentativním příkladu se mění podle výše a frekvence splátek. Na uzavření smlouvy o revolvingovém úvěru a o vydání a užívání kreditní karty není právní nárok. Tato nabídka není závazná.

Reprezentativní příklad revolvingového úvěru – Kreditního účtu - vychází z předpokladů, že úvěrový rámec 30 000 Kč je vyčerpán okamžitě v plné výši, bezhotovostním způsobem čerpání a je splácen 12 stejně vysokými splátkami placenými měsíčně ve výši 2693,61 Kč. Kreditní účet umožňuje splácení různě vysokými měsíčními částkami, minimálně však 2 % z vyčerpaného úvěrového rámce. Doba trvání úvěru: neurčitá. Roční úroková sazba činí 14,00 %. Poplatky související s úvěrem: měsíční poplatek za vedení karty 0 Kč, náklady na distribuci výpisu elektronicky 0 Kč. RPSN 14,93 %, celková částka splatná spotřebitelem 32 323,32 Kč. Při častějších nebo vyšších splátkách a/nebo při bezhotovostním čerpání s využitím bezúročného období mohou být údaje uvedené u reprezentativního příkladu odlišné. Na uzavření smlouvy o revolvingovém úvěru a o vydání a užívání kreditní karty není právní nárok. Tato nabídka není závazná.

Reprezentativní příklad revolvingového úvěru a kreditní karty MoneyCard Smart vychází z předpokladů, že úvěrový rámec 37 800 Kč je vyčerpán okamžitě v plné výši, bezhotovostním způsobem čerpání a je splácen 12 stejně vysokými splátkami placenými měsíčně ve výši 3 604,90 Kč. Kreditní karta umožňuje splácení různě vysokými měsíčními částkami, minimálně však 2 % z vyčerpaného úvěrového rámce. Doba trvání úvěru: neurčitá. Roční úroková sazba činí 22,99 %. Poplatky související s úvěrem: měsíční poplatek za vedení karty 49 Kč, náklady na distribuci výpisu elektronicky 0 Kč. RPSN 28,91 %, celková částka splatná spotřebitelem 43 258,00 Kč. Při častějších nebo vyšších splátkách a/nebo při bezhotovostním čerpání s využitím bezúročného období mohou být údaje uvedené u reprezentativního příkladu odlišné. Reprezentativní příklad nezohledňuje výše uvedenou marketingovou nabídku. Na uzavření smlouvy o revolvingovém úvěru a o vydání a užívání kreditní karty není právní nárok. Tato nabídka není závazná.

PIN ke kartě vydané MONETA Money Bank si můžete kdykoliv zobrazit v Internet Bance nebo Smart Bance.


V sekci Karty klikněte na Detail karty a poté zvolte Zobrazit PIN. Na obrazovce se následně zobrazí 4místný PIN k Vaší platební kartě. Pokud Vám současný PIN nevyhovuje, můžete si ho zdarma změnit v každém bankomatu.

U nově vydané karty si PIN můžete vyzvednout i pomocí SMS. Na telefonní číslo +420 790 542 228 zašlete SMS ve tvaru 10 číslic, bez mezer. Toto číslo se skládá z 6 číslic aktivačního hesla, které naleznete ve smlouvě v části Dispozice/Parametry, a z posledních 4 číslic Vaší nové karty. SMS musíte odeslat z telefonního čísla, které jste uvedli v žádosti o kartu.

Poslední možností je zaslání PIN kódu poštou, a to pouze v rámci České republiky, doporučeně do vlastních rukou a za poplatek dle aktuálního sazebníku.

Platební kartu MONETA Money Bank můžete aktivovat několika způsoby a je zcela na Vás, který si zvolíte.

Aktivace karty

  1. Nákupem u obchodníka, a to kdekoli na světě – kartu při první transakci vložte do terminálu a zadejte PIN. Poté už můžete platit bezkontaktně.
  2. Výběrem hotovosti z bankomatu, a to kdekoli na světě – vložte kartu do bankomatu a zadejte PIN. Nezapomeňte, že některé výběry mohou být zpoplatněny.
  3. Internet Bance – v původní Internet Bance zvolte požadovanou kartu – Aktivovat kartu. V nové Internet Bance zvolte v postranní liště záložku Karty – Nastavení – v detailu zvolte možnost Aktivovat.

 

Pokud od nás obdržíte kartu z důvodu expirace platnosti Vaší současné karty, PIN na kartě Vám zůstává stejný.

Máte-li při aktivaci s kartou problém, můžete kontaktovat zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636. Připravte si prosím Vaši novou kartu a také aktivační heslo, které jste dostali při sjednání smlouvy. Případně můžete s kartou zajít na pobočku MONETA Money Bank, kde Vám s aktivací pomůže bankéř.

Kartou v mobilu můžete platit ihned po jejím zřízení, tedy ještě předtím, než plastovou kartu skutečně dostanete. Stačí si kartu přidat do Smart Banky prostřednictvím služby Google Pay nebo Apple Pay.

Neaktivovanou kartu mám dlouho, platí mi ještě?

Debetní kartu můžete aktivovat kdykoli po dobu její platnosti. Kreditní kartu je třeba aktivovat a alespoň jednou s ní zaplatit do čtyř měsíců od jejího odeslání bankou.

Karta nebyla nikdy aktivovaná a nemůžu ji najít

Kontaktujte prosím zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636 a požádejte o obnovu karty. Můžete si ji pak rovnou nahrát do Google Pay či Apple Wallet a platit s ní či vybírat z bankomatu pomocí mobilu ještě předtím, než Vám přijde plastová karta.

Platební kartu Vám obvykle dodáme do 5 pracovních dnů od jejího zřízení, platit s ní však můžete ihned po jejím založení pomocí mobilu.

Platební kartu k Vašemu účtu Vám zašleme poštou do schránky jako obyčejný dopis.

PIN Vám můžeme doručit několika způsoby:
1. poštou, přijde Vám z bezpečnostních důvodů jako doporučená zásilka
2. zobrazením PINu v Internet Bance nebo Smart Bance
3. zaslání přes SMS

Jak zjistit PIN platební karty?

Novou kartu, a to jak debetní, tak i kreditní, je nejdříve třeba aktivovat, což je možné několika způsoby.

S Vaší novou kartou však můžete platit ihned, a to přidáním karty (kterékoliv kromě karty k Dětskému účtu ) do Google Pay nebo Apple Pay pomocí mobilní aplikace Smart Banka. Až Vám pak dorazí fyzická karta, bude třeba ji ještě aktivovat.

Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

V případě zamítnuté platby za zboží nebo služby nakupované na internetu nejdříve zkontrolujte, jestli je Vaše karta pro internetové platby aktivována a zda máte dostatečný limit pro placení na internetu.

Internetové platby a jejich limity se upravují v Internet Bance nebo Smart Bance v části Vaše karty a dále Detail karty a Nastavení.

 

Dalším důvodem zamítnuté platby může být chybné zadání ePINu, ke kterému můžete být vyzváni při platbě se zabezpečením 3D Secure. ePIN se liší od PINu karty a najdete ho ve Vaší Internet Bance nebo Smart Bance v sekci Karty, Detail karty. Platba může být zamítnuta i z důvodu nedostatečného disponibilního zůstatku. Pokud máte na Vaší kartě vše nastaveno v pořádku, Váš zůstatek je pro provedení platby dostatečný a Vám se stále nedaří zaplatit, obraťte se prosím na zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636.

Stávající klienti mohou o kreditní kartu zažádat v aplikaci Smart Banka.

Noví klienti žádost mohou provést přes webové stránky. Kreditní karta je sjednaná v balíčku společně s běžným účtem.

Rádi s Vámi žádost zpracujeme také na kterékoliv naší pobočce. S sebou si vezměte 2 doklady totožnosti (občanský průkaz + rodný list/řidičský průkaz/cestovní pas), a nejlépe také vyplněné potvrzení o příjmu, které může být vyžadováno.

O navýšení úvěrového rámce kreditní karty Smart můžete zažádat na kterékoli z našich poboček.

Nový úvěrový rámec musí být minimálně o 2 000 Kč vyšší než ten původní. Za navýšení Vám nejsou účtovány žádné poplatky.

Pro dokončení žádosti může být vyžádáno potvrzení o příjmu vyplněné Vaším zaměstnavatelem.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 hodnocení klienty 4,8/5