Poradna

Časté dotazy

Problémy se splácením

Chcete-li nám oznámit, že využijete tzv. ochrannou dobu, což je období, po které bude Vaše splácení úvěru odloženo, navštivite náš web www.monetaauto.cz. Zde stačí vyplnit a odeslat online formulář a my Vás následně vyrozumíme o vyřízení Vašeho oznámení. Za odklad splátek nejsou účtovány žádné poplatky.

Společnost MONETA Auto poskytuje odklad splátek na 3 měsíce.

Do jednoho formuláře je možné vyplnit až pět aktivních smluv.

Ano. Pokud se rozhodnete pro odložení splátek, budeme v rámci této Vaší smlouvy reportovat do příslušných registrů informaci, že došlo k restrukturalizaci Vaší smlouvy, respektive že jste se dostali do potíží se splácením úvěrové smlouvy z důvodu poklesu Vašich příjmů.

Jste-li fyzickou osobou, během ochranné doby nebudete platit nic, kromě nákladů na pojištění financovaného vozidla, bylo-li v rámci úvěrové smlouvy sjednáno. Částku pojistného najdete ve splátkovém kalendáři, který je součástí Vaší smluvní dokumentace.

Jste-li právnickou osobou, během ochranné doby budete platit pouze smluvní úroky a případně náklady na pojištění financovaného vozidla, bylo-li v rámci úvěrové smlouvy sjednáno.

O počet odložených splátek, a případně o výši nezaplacených úroků za dobu ochranné doby se Vám následně prodlouží doba splácení. Výše měsíční splátky zůstane stejná jako před ochranným obdobím.

Odklad splátek můžete uplatnit, pokud máte úvěr autoCREDIT, motoCREDIT nebo leasing. Nezáleží na tom, zda jste podnikatel či spotřebitel.

Po uplynutí ochranné lhůty je potřeba obnovit Váš trvalý příkaz. Datum i výši splátky najdete v novém splátkovém kalendáři, který jsme Vám odeslali bezprostředně po obdržení Vaší žádosti o využití odkladu splátek nebo v aplikaci eAuto. Opět vám doporučujeme zadat trvalý příkaz s datem platby alespoň 5 dnů před datem splatnosti Vaší pravidelné splátky.

Ano, v rámci ošetřování člena rodiny mohou být mezi ošetřovanými osobami kromě vlastních dětí i rodiče, sourozenci, a to dokonce i rodiče či sourozenci (registrovaného) partnera / (registrované) partnerky pojištěného či druha/družky pojištěného žijícího/žijící s pojištěným ve společné domácnosti, pokud jsou splněny podmínky pro vznik pojistné události.

Ano, klient, který je zaměstnán na dobu určitou i na poloviční úvazek se může nechat pojistit. Pro vstup do pojištění stačí, aby klient splňoval jednoduché vstupní podmínky (byl mladší 65 let, nebyl invalidní a uzavřel s pojistníkem smlouvu o úvěru jako dlužník). Podrobnější informace ke schopnosti pojištění splácet získáte zde.

Ano, pojištění si může sjednat i klient, který je v době uzavření smlouvy v pracovní neschopnosti. Je však důležité vědět, že pojišťovna neposkytne pojistné plnění z této stávající pracovní neschopnosti, ani z případné nové pracovní neschopnosti, invalidity kteréhokoliv stupně (průkazu ZTP/p) nebo úmrtí, pokud jejich příčinou bude diagnóza, kvůli které byl klient v pracovní neschopnosti při sjednání pojištění.

Pokud si pojištění schopnosti splácet sjednáte hned při uzavření úvěru, začne platit od půlnoci (konkrétně 00:00) dne, kdy začnete úvěr čerpat. 

Pokud si pojištění sjednáte dodatkem ke smlouvě ještě před čerpáním úvěru, platí také od půlnoci dne, kdy ho začnete čerpat.

Pokud si pojištění sjednáte dodatkem až poté, co už úvěr čerpáte, začne platit od půlnoci dne podpisu dodatku.

Ne, balíček pojistných rizik u pojištění schopnosti splácet je pevně stanoven a nelze jej měnit.

Pojistnou událost je potřeba co nejdříve nahlásit. Nahlásit pojistnou událost je možné několika způsoby – přímo v aplikaci Smart Banka, e-mailem nebo telefonicky. Při hlášení je vhodné připravit si číslo smlouvy a základní informace o události, aby byl proces vyřízení co nejrychlejší.

Virtuální ordinace je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu na www.virtualniordinace.cardif.cz. Počet konzultací není omezen. Klient může Virtuální ordinaci využívat bez omezení po dobu platnosti jeho pojištění.

Ano,v rámci ošetřování člena rodiny jsou automaticky pojištěni manžel/ka či (registrovaný) partner / (registrovaná) partnerka nebo ve společné domácnosti žijící druh/družka hlavního pojištěného. To znamená, že pokud manžel/ka či (registrovaný) partner / (registrovaná) partnerka či druh/družka pojištěného splní podmínky pro vznik pojistné události, vyplatí pojišťovna pojistné plnění stejným způsobem jako u hlavního pojištěného.