Desatero bezpečnosti na chytrém telefonu
1. Stahujte si pouze ověřené a bezpečné aplikace z oficiálního zdroje na App Store nebo Google Play.
2. Vámi zvolený PIN nebo otisk prstu jsou jediné možnosti pro přístup do Smart Banky. Aplikace po vás nebude nikdy požadovat údaje pro prˇístup do vaší Internet Banky.
3. Telefon pravidelně aktualizujte. Pokud jsou k dispozici aktualizace, neváhejte a proveďte je. Nové verze často obsahují i bezpečnostní záplaty. Neaktualizovaný telefon mu°že být zdrojem nákaz.
4. Chraňte svůj telefon kódovým zámkem nebo funkcí Touch ID/Face ID. Vyhnete se tak riziku, že někdo bez vašeho vědomí získá citlivé údaje uložené ve Vašem telefonu.
5. Hlídejte SMSky z neznámých čísel. Mohou obsahovat odkazy na internetové stránky, které z Vás zkouší vylákat osobní údaje. Jde o formu tzv. „phishingu“.
6. Opatrně i na telefonáty. Podvodník se mu°že vydávat za operátora, který si chce naléhavě ověrˇit transakce na Vaší platební kartě, případně dokonce zjistit Váš PIN. Zde platí pravidlo, že pracovníci banky nikdy nevyžadují citlivá data prˇes e-mail nebo telefon.
7. Vyhýbejte se zásahu do softwaru Vašeho telefonu. Provedete-li tzv. jailbreak, značně tím oslabíte zabezpečení telefonu.
8. Dbejte zvýšené opatrnosti, pokud se často připojujete k veřejným Wi-Fi sítím nezabezpečeným heslem, např. v kavárnách nebo restauracích. Útočník mu°že snadněji odposlouchávat komunikaci z Vašeho zařízení.
9. Znáte funkci Najít iPhone/Android? Při ztrátě nebo odcizení máte možnost telefon vzdáleně smazat a nepovolaná osoba se tak nedostane k Vašim osobním datu°m. Zvažte také občasnou změnu hesla pro Apple ID/Google ID.
10. Používáte-li Touch ID pro odemykání telefonu a přístup do aplikací pomocí otisku° prstu°, dbejte zvýšené opatrnosti. V případě, že Vaši kamarádi nebo členové rodiny mají nastaveny své otisky prstu° ve Vašem telefonu, budou mít stejně jako Vy také přístup do všech aplikací.
2. Vámi zvolený PIN nebo otisk prstu jsou jediné možnosti pro přístup do Smart Banky. Aplikace po vás nebude nikdy požadovat údaje pro prˇístup do vaší Internet Banky.
3. Telefon pravidelně aktualizujte. Pokud jsou k dispozici aktualizace, neváhejte a proveďte je. Nové verze často obsahují i bezpečnostní záplaty. Neaktualizovaný telefon mu°že být zdrojem nákaz.
4. Chraňte svůj telefon kódovým zámkem nebo funkcí Touch ID/Face ID. Vyhnete se tak riziku, že někdo bez vašeho vědomí získá citlivé údaje uložené ve Vašem telefonu.
5. Hlídejte SMSky z neznámých čísel. Mohou obsahovat odkazy na internetové stránky, které z Vás zkouší vylákat osobní údaje. Jde o formu tzv. „phishingu“.
6. Opatrně i na telefonáty. Podvodník se mu°že vydávat za operátora, který si chce naléhavě ověrˇit transakce na Vaší platební kartě, případně dokonce zjistit Váš PIN. Zde platí pravidlo, že pracovníci banky nikdy nevyžadují citlivá data prˇes e-mail nebo telefon.
7. Vyhýbejte se zásahu do softwaru Vašeho telefonu. Provedete-li tzv. jailbreak, značně tím oslabíte zabezpečení telefonu.
8. Dbejte zvýšené opatrnosti, pokud se často připojujete k veřejným Wi-Fi sítím nezabezpečeným heslem, např. v kavárnách nebo restauracích. Útočník mu°že snadněji odposlouchávat komunikaci z Vašeho zařízení.
9. Znáte funkci Najít iPhone/Android? Při ztrátě nebo odcizení máte možnost telefon vzdáleně smazat a nepovolaná osoba se tak nedostane k Vašim osobním datu°m. Zvažte také občasnou změnu hesla pro Apple ID/Google ID.
10. Používáte-li Touch ID pro odemykání telefonu a přístup do aplikací pomocí otisku° prstu°, dbejte zvýšené opatrnosti. V případě, že Vaši kamarádi nebo členové rodiny mají nastaveny své otisky prstu° ve Vašem telefonu, budou mít stejně jako Vy také přístup do všech aplikací.
Stále máte otázky?
Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Napište nám.
Jedna apka,
celá banka
S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.