Hospodářské noviny
Témata

Celní válka s USA zabolí. Podporu pro postižené firmy ale Česko podle Vlčka zatím nechystá
Všemi očekávaná a minimálně na straně Evropské unie nechtěná obchodní válka se Spojenými státy začala nabírat na obrátkách právě v době, kdy zde byl s českými firmami na obchodní návštěvě ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček (STAN). Jednal přitom také s hlavním americkým obchodním vyjednávačem Jamiesonem Greerem, jehož Senát potvrdil ve funkci teprve 26. února.

Marketéři nasadili nové metody, jak ulovit zákazníky. Co musíte znát, aby vás neoblafli?
Otevřete webové stránky oblíbeného e‑shopu a hned vidíte produkty, které zajímají právě vás. Zapnete Netflix nebo Spotify a už na vás čeká pečlivě vybraný film nebo hudební skladba. Projdete na ulici kolem obchodu a v příslušné aplikaci na mobilu se rozsvítí notifikace, jež nabídne exkluzivní slevu. To vše jsou výsledky využití jedné z hlavních marketingových technik současnosti, která se označuje jako hyperpersonalizace. Jde o pokročilou strategii, která využívá umělou inteligenci a data v reálném čase k přesnému cílení na jednotlivé zákazníky, kteří si to často ani neuvědomí.

Začněte investovat do AI, pokud tak ještě nečiníte. Jinak budete v budoucnu pokulhávat za konkurencí
Čím to je, že je firma nebo značka u spotřebitelů oblíbená? V mnoha odvětvích to dnes už není jenom cena, kvalita či design, čím se společnosti snaží odlišit od konkurence. Stále víc totiž také záleží na takzvané „zákaznické zkušenosti“ – na tom, zda služba funguje, jak má, že lze objednávku snadno vyřídit nebo že je k mání dobře fungující aplikace. A záleží také na tom, jak firma se zákazníkem řeší reklamace či jak komunikuje, když se objeví problém.