Spoustu změn vyřešíte ve Smart Bance nebo Internet Bance

Jak zablokovat kartu
Ztratili jste kartu, byla Vám odcizena nebo ji jen nemůžete najít? Kartu si můžete rychle a jednoduše dočasně zablokovat sami v Internet Bance nebo Smart Bance v sekci Karty, a to přímo na Detailu karty. Blokaci můžete zapnout na maximálně 30 dní a sami ji zase kdykoliv vypnout.
Kartu Vám můžeme zablokovat i na telefonní lince 224 442 424, a to nejen dočasně, ale i trvale.
Další nejčastější dotazy
Platební kartu Vám obvykle dodáme do 5 pracovních dnů od jejího zřízení, platit s ní však můžete ihned po jejím založení pomocí mobilu.
zobrazit celou odpověďV případě zamítnuté platby za zboží nebo služby nakupované na internetu nejdříve zkontrolujte, jestli je Vaše karta pro internetové platby aktivována a zda máte dostatečný limit pro placení na internetu.
zobrazit celou odpověďPro placení přes internet je potřeba mít na dané kartě aktivované platby kartou na internetu.
zobrazit celou odpověďZměnit způsob splácení kreditní karty vydané MONETA Money Bank je možné na zákaznickém servise na telefonním čísle 224 443 636 nebo na jakékoli pobočce.Kreditní kartu lze splácet inkasem, a to v minimální splátce, nebo 100% inkasem, či příkazem k úhradě, který můžet ...
zobrazit celou odpověďPřestože na první pohled není mezi kreditní a debetní kartou žádný rozdíl, v jejich fungování je rozdíl velký. Co je tedy kreditka a jak se liší od debetky?
zobrazit celou odpověďMohlo by Vás také zajímat
Nenašli jste odpověď na svůj dotaz?
Napište nám nebo nám zavolejte na 224 443 636
Jak aktivovat platební kartu?
Platební kartu MONETA Money Bank můžete aktivovat několika způsoby a je zcela na Vás, který si zvolíte.
Aktivace karty
- Nákupem u obchodníka, a to kdekoli na světě – kartu při první transakci vložte do terminálu a zadejte PIN. Poté už můžete platit bezkontaktně.
- Výběrem hotovosti z bankomatu, a to kdekoli na světě – vložte kartu do bankomatu a zadejte PIN. Nezapomeňte, že některé výběry mohou být zpoplatněny.
- V Internet Bance – v původní Internet Bance zvolte požadovanou kartu – Aktivovat kartu. V nové Internet Bance zvolte v postranní liště záložku Karty – Nastavení – v detailu zvolte možnost Aktivovat.
Pokud od nás obdržíte kartu z důvodu expirace platnosti Vaší současné karty, PIN na kartě Vám zůstává stejný.
Máte-li při aktivaci s kartou problém, můžete kontaktovat zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636. Připravte si prosím Vaši novou kartu a také aktivační heslo, které jste dostali při sjednání smlouvy. Případně můžete s kartou zajít na pobočku MONETA Money Bank, kde Vám s aktivací pomůže bankéř.
Kartou v mobilu můžete platit ihned po jejím zřízení, tedy ještě předtím, než plastovou kartu skutečně dostanete. Stačí si kartu přidat do Smart Banky prostřednictvím služby Google Pay nebo Apple Pay.
Neaktivovanou kartu mám dlouho, platí mi ještě?
Debetní kartu můžete aktivovat kdykoli po dobu její platnosti. Kreditní kartu je třeba aktivovat a alespoň jednou s ní zaplatit do čtyř měsíců od jejího odeslání bankou.
Karta nebyla nikdy aktivovaná a nemůžu ji najít
Kontaktujte prosím zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636 a požádejte o obnovu karty. Můžete si ji pak rovnou nahrát do Google Pay či Apple Wallet a platit s ní či vybírat z bankomatu pomocí mobilu ještě předtím, než Vám přijde plastová karta.
Končí mi platnost karty, jak ji obnovím?
Pokud svou kartu aktivně používáte, vydáme Vám novou kartu automaticky. Obnovená karta Vám bude zaslána na Vaši adresu v průběhu posledního měsíce platnosti Vaší současné karty, nejpozději do 25. dne v měsíci.
Pokud máte na kartě uvedenou platnost 05/21, obnovená karta Vám tak dorazí nejpozději do 25. 5. 2021. Máte-li pro zaslání karty nastavenou adresu pobočky MONETA Money Bank, bude karta zaslána na danou pobočku.
V případě, že Vám karta nedorazí do výše uvedeného termínu, kontaktuje prosím Zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636, nebo navštivte kteroukoliv z našich poboček.
Nová karta má většinou stejné číslo karty jako ta předchozí, ale vždy jinou platnost a jiný třímístný kód na zadní straně karty, který slouží pro platby na internetu.
Novou kartu si po obdržení co nejdříve aktivujte a starou kartu znehodnoťte přestřižením čipu a magnetického proužku.
Jak zjistit PIN platební karty?
PIN ke kartě vydané MONETA Money Bank si můžete kdykoliv zobrazit v Internet Bance nebo Smart Bance.
V sekci Karty klikněte na Detail karty a poté zvolte Zobrazit PIN. Na obrazovce se následně zobrazí 4místný PIN k Vaší platební kartě. Pokud Vám současný PIN nevyhovuje, můžete si ho zdarma změnit v každém bankomatu.
U nově vydané karty si PIN můžete vyzvednout i pomocí SMS. Na telefonní číslo +420 790 542 228 zašlete SMS ve tvaru 10 číslic, bez mezer. Toto číslo se skládá z 6 číslic aktivačního hesla, které naleznete ve smlouvě v části Dispozice/Parametry, a z posledních 4 číslic Vaší nové karty. SMS musíte odeslat z telefonního čísla, které jste uvedli v žádosti o kartu.
Poslední možností je zaslání PIN kódu poštou, a to pouze v rámci České republiky, doporučeně do vlastních rukou a za poplatek dle aktuálního sazebníku.
Jak mám postupovat, když potřebuju reklamovat platbu?
Pokud máte zaúčtovanou platbu provedenou kartou a jste si jisti, že jste ji neprováděli, případně máte platbu zaúčtovanou víckrát, v chybné výši nebo v chybné měně apod., obraťte se nejdříve na obchodníka, u něhož jste zboží nebo službu koupili. Pokuste se prosím vyřešit situaci nejprve s ním. Není-li to možné nebo pokud obchodník nekomunikuje, pokusíme se Vám pomoci situaci vyřešit. Zavolejte na zákaznický servis na telefonní číslo 224 443 636 nebo se nám ozvěte přes chat na www.moneta.cz, či zadejte reklamaci přes formulář.
Můžeme Vám pomoci i v případě, že jste platili kartou na internetu za zboží nebo službu a s nákupem je něco v nepořádku – zboží nepřišlo, kvalita zboží neodpovídá popisu, obchodník transakci zrušil, ale nevrátil peníze. Pokud se Vám nedaří vyřešit problém s obchodníkem, obraťte se na nás. K reklamaci je poté třeba doložit veškeré související dokumenty – objednávku, komunikaci s obchodníkem, doklad o vrácení zásilky. Důležité je se zadáním reklamace neotálet, na reklamaci karetní platby máte ze zákona totiž 13 měsíců.
Co je to ePIN?
ePIN je šestimístný kód, který se používá při ověřování online plateb kartou. Je automaticky vygenerován pro každou Vaši platební kartu a je stejný po celou dobu její platnosti.
ePIN se týká výhradně plateb kartou na internetu. Používání a zapamatování ePINu se můžete vyhnout, pro ověřování plateb na internetu stačí používat aplikaci Smart Banka. Pomoci ní platby potvrdíte jednoduše otiskem prstu, skenem obličeje nebo heslem. Více informací naleznete na stránce s informacemi o ePINu a 3D Secure.
Co mám dělat, když mi nepřišla karta?
Nová karta by Vám měla dorazit do 5 pracovních dní od žádosti o kartu. V případě, že by se karta vrátila zpět k nám do banky (např. z důvodu chybné adresy), budete o tom informováni pomocí SMS. I bez obdržení informační SMS však můžete kdykoli kontaktovat zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636 nebo se zastavit na kterékoliv pobočce, kde s Vámi naši bankéři zkontrolují, případně aktualizují adresu a kartu Vám pak znovu pošleme.
Jak přidat kartu do mobilu nebo hodinek?
Při pořízení nového telefonu je znovu potřeba přidat kartu přes aplikaci Smart Banka do Google Pay nebo Apple Wallet. Pokud však Smart Banku, dlouhodobě nejlepší bankovní aplikaci uznávanou odborníky i veřejností, ve svém mobilu nemáte, můžete si kartu přidat do Google Pay či Apple Wallet napřímo.
Při pořízení hodinek je třeba kartu přidat na mobilním telefonu do aplikace Garmin Connect nebo Fitbit Pay.
Pokud již starý telefon nebo hodinky nebudete používat nebo je případně budete dávat k dispozici někomu jinému, je třeba odebrat kartu z aplikace. Vy můžete nadále platit svou standardní plastovou kartou, nebo si ji přidat do nového mobilu či hodinek.
Jak získám nový PIN ke kartě?
PIN ke kartě vydané MONETA Money Bank si můžete kdykoliv zobrazit v Internet Bance nebo Smart Bance. V sekci Karty klikněte na Detail karty a poté zvolte Zobrazit PIN. Na obrazovce se následně zobrazí 4místný PIN k Vaší platební kartě.
Jak aktivovat platební kartu?
Platební kartu MONETA Money Bank můžete aktivovat několika způsoby a je zcela na Vás, který si zvolíte.
Aktivace karty
- Nákupem u obchodníka, a to kdekoli na světě – kartu při první transakci vložte do terminálu a zadejte PIN. Poté už můžete platit bezkontaktně.
- Výběrem hotovosti z bankomatu, a to kdekoli na světě – vložte kartu do bankomatu a zadejte PIN. Nezapomeňte, že některé výběry mohou být zpoplatněny.
- V Internet Bance – v původní Internet Bance zvolte požadovanou kartu – Aktivovat kartu. V nové Internet Bance zvolte v postranní liště záložku Karty – Nastavení – v detailu zvolte možnost Aktivovat.
Pokud od nás obdržíte kartu z důvodu expirace platnosti Vaší současné karty, PIN na kartě Vám zůstává stejný.
Máte-li při aktivaci s kartou problém, můžete kontaktovat zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636. Připravte si prosím Vaši novou kartu a také aktivační heslo, které jste dostali při sjednání smlouvy. Případně můžete s kartou zajít na pobočku MONETA Money Bank, kde Vám s aktivací pomůže bankéř.
Kartou v mobilu můžete platit ihned po jejím zřízení, tedy ještě předtím, než plastovou kartu skutečně dostanete. Stačí si kartu přidat do Smart Banky prostřednictvím služby Google Pay nebo Apple Pay.
Neaktivovanou kartu mám dlouho, platí mi ještě?
Debetní kartu můžete aktivovat kdykoli po dobu její platnosti. Kreditní kartu je třeba aktivovat a alespoň jednou s ní zaplatit do čtyř měsíců od jejího odeslání bankou.
Karta nebyla nikdy aktivovaná a nemůžu ji najít
Kontaktujte prosím zákaznickou linku na telefonním čísle 224 443 636 a požádejte o obnovu karty. Můžete si ji pak rovnou nahrát do Google Pay či Apple Wallet a platit s ní či vybírat z bankomatu pomocí mobilu ještě předtím, než Vám přijde plastová karta.
Bankomat mi spolkl kartu, co mám dělat?
Pokud byla Vaše karta zadržena jakýmkoliv bankomatem, kontaktujte prosím zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636. V této situaci doporučujeme požádat rovnou o obnovu karty, jelikož karta vytažená z bankomatu může být poškozená a nefunkční. Vydání karty bude v tomto případě zdarma.
Jak upravit limit na platební kartě?
Na kartách od MONETA Money Bank lze nastavit denní limit plateb pro platby u obchodníka, výběry z bankomatu a také pro platby na internetu. Tyto limity si můžete jednoduše a rychle upravit sami, a to ve své Internet Bance nebo Smart Bance v sekci Karty, na Detailu karty a dále v Nastavení. Změna těchto limitů probíhá online, projeví se tedy okamžitě, maximálně v rámci pár minut.
S nastavením limitů Vám můžou pomoci i na zákaznické lince na čísle 224 443 636 nebo na každé pobočce MONETA Money Bank.
Jak dlouho trvá vydání kreditní karty?
Platební kartu Vám obvykle dodáme do 5 pracovních dnů od jejího zřízení, platit s ní však můžete ihned po jejím založení pomocí mobilu.
Platební kartu k Vašemu účtu Vám zašleme poštou do schránky jako obyčejný dopis.
PIN Vám můžeme doručit několika způsoby:
1. poštou, přijde Vám z bezpečnostních důvodů jako doporučená zásilka
2. zobrazením PINu v Internet Bance nebo Smart Bance
3. zaslání přes SMS
Jak zjistit PIN platební karty?
Novou kartu, a to jak debetní, tak i kreditní, je nejdříve třeba aktivovat, což je možné několika způsoby.
S Vaší novou kartou však můžete platit ihned, a to přidáním karty (kterékoliv kromě karty k Dětskému účtu ) do Google Pay nebo Apple Pay pomocí mobilní aplikace Smart Banka. Až Vám pak dorazí fyzická karta, bude třeba ji ještě aktivovat.
Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.
Proč nejde platit kartou přes internet
V případě zamítnuté platby za zboží nebo služby nakupované na internetu nejdříve zkontrolujte, jestli je Vaše karta pro internetové platby aktivována a zda máte dostatečný limit pro placení na internetu.
Dalším důvodem zamítnuté platby může být chybné zadání ePINu, ke kterému můžete být vyzváni při platbě se zabezpečením 3D Secure. ePIN se liší od PINu karty a najdete ho ve Vaší Internet Bance nebo Smart Bance v sekci Karty, Detail karty. Platba může být zamítnuta i z důvodu nedostatečného disponibilního zůstatku. Pokud máte na Vaší kartě vše nastaveno v pořádku, Váš zůstatek je pro provedení platby dostatečný a Vám se stále nedaří zaplatit, obraťte se prosím na zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636.
