Na co se nejčastěji ptáte

Jsou s běžným účtem spojené nějaké poplatky?
Vedení účtu Tom Plus, tuzemské a SEPA platby zadané elektronicky, vedení debetní karty Standard a výběry ze všech bankomatů v České republice i po celém světě máte zdarma. Nic neplatíte ani za Internet Banku a Smart Banku, nejoceňovanější aplikaci klienty i odbornou veřejností. Všechny ostatní poplatky naleznete v Sazebníku poplatků.
Další nejčastější dotazy
Až oslavíte 27. narozeniny, Váš účet Genius Student bude automaticky převeden na účet Tom Plus s výběry z bankomatů po celém světě zdarma se zachováním čísla účtu.
zobrazit celou odpověďInkaso, tedy vyrovnání pohledávky, se nejčastěji používá u pravidelných úhrad, jakými jsou například úhrada nájemného, plynu, elektřiny či služby mobilního operátora.
zobrazit celou odpověďBěžný účet MONETA Money Bank Účet se neruší automaticky. V případě, že u účtu existuje disponent, trvalé příkazy odcházejí nadále. Za vedení účtu se zároveň účtují poplatky dle platného Sazebníku poplatků. Naopak ruší se debetní karty (pokud jsou vedeny na zemřelého), kontokorentní úvěr a veškeré o ...
zobrazit celou odpověďPrioritní nebo také expresní úhrada či platba je příkaz k úhradě, který banka zpracovává ve zrychleném režimu.
zobrazit celou odpověďVětšina karet, se kterými je možné platit na internetu, je již pro internetové platby přednastavena.
zobrazit celou odpověďBankovní účet si dnes můžete založit i bez návštěvy banky – během několika minut zdarma online z pohodlí domova. Účet si můžete samozřejmě otevřít i na kterékoliv z našich poboček.
zobrazit celou odpověďNastavení výpisů si můžete jednoduše změnit v Internet Bance. Se změnou Vám mohou pomoci i naši specialisté na Zákaznickém servise na telefonním čísle 224&nb ...
Mohlo by Vás také zajímat
Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Napište nám
Jak poslat peníze na bankovní účet v zahraničí?
Zahraniční platbu si ve Smart Bance nebo Internet Bance vyberete přes tlačítko Zaplatit a zadáte potřebné údaje.
Pro zadání zahraniční platby a její automatické zpracování bez navýšení poplatků potřebujete tyto údaje:
Pro platby do zemí EHP:
- číslo účtu příjemce ve formátu IBAN
- přesný název účtu příjemce
Pro platby do Ruské federace v měně RUB (momentálně nepodporované):
- číslo účtu příjemce ve standardním formátu
- BIC banky příjemce
- přesný název účtu příjemce
- přesný název banky příjemce
- INN: registrační číslo daňové správy (10 -12 číslic)
- BIK: národní číselný identifikační kód banky (9 číslic)
- VO code: ruský platební titul (5 číslic)
- RPP kód (ve formátu např. 123.RRMMDD.6.ELEK)
1. obsahuje trojmístné identifikační číslo platby
2. datum ve formátu RRMMDD
3. prioritní číslo podle druhu platby:
1. sociální platby na příkaz soudu
2. platy na příkaz soudu
3. výplaty
4. daně
5. další povinné platby
6. další platby (použití pro obchodní platby)
4. typ platby ELEK (elektronicky)
Pro ostatní platby:
- číslo účtu příjemce ve standardním formátu (nebo ve formátu IBAN, pokud ho stát příjemce využívá)
- BIC banky příjemce
- přesný název účtu příjemce
- přesný název banky příjemce
- další náležitosti platby - například platební titul, národní číselný identifikační kód banky, registrační číslo daňové správy a další
U plateb v měně USD může zahraniční banka změnit typ poplatku, a tím snížit částku, kterou příjemce platby dostane.
Poplatky u plateb do zahraničí
Zvolte si typ poplatku:
BEN:
- plátce neplatí žádné poplatky
- veškeré poplatky spojené s platbou hradí příjemce
OUR:
- plátce platí veškeré poplatky spojené s platbou
- příjemce neplatí žádné poplatky
SHA:
- plátce i příjemce uhradí poplatky své banky
Od 13. 1. 2018 je možné zadávat veškeré zahraniční platby v rámci EHP pouze s poplatkem SHA.
Poplatky za zahraniční platby jsou účtovány podle Sazebníku MONETA Money Bank.
Klientovi může být účtován poplatek korespondenční banky.
Co potřebuji k založení bankovního účtu?
K založení účtu na pobočce Vám stačí pouze platný doklad totožnosti (u klientů mladších 18 let předkládá zákonný zástupce svůj občanský průkaz a rodný list dítěte). Účet si však můžete založit i bez návštěvy pobočky, jste-li starší 18 let, a to jednoduše online.
V MONETA Money Bank si můžete založit běžný účet Tom Plus snadno a pohodlně online. Stačí Vám k tomu 2 doklady totožnosti, chytrý telefon s operačním systémem Android nebo iOS, do kterého si stáhnete aplikaci Smart Banka, a aktivní účet v jiné bance v ČR, který jste si založili osobně na pobočce.
Pokud preferujete otevření účtu na pobočce, rádi Vás přivítáme na kterékoliv z nich. Stačí mít u sebe pouze doklad totožnosti. Jako občan ČR předložíte platný občanský průkaz, cizí státní příslušníci cestovní pas a povolení k trvalému pobytu na území ČR, případně další dokumenty, např. pracovní smlouvu, potvrzení o studiu apod. Pokud si chcete k účtu rovnou otevřít například kontokorent (ten lze sjednat od 18 let) nebo jinou službu, vezměte si druhý doklad totožnosti: řidičský průkaz, cestovní pas nebo rodný list. Pokud budete zřizovat účet dítěti ve věku 15–17 let, vezměte ho s sebou spolu s jeho rodným listem a občanským průkazem. Budete potřebovat i svůj doklad totožnosti, jakožto zákonného zástupce.
Založení bankovního účtu, jak na to
Bankovní účet si dnes můžete založit i bez návštěvy banky – během několika minut zdarma online z pohodlí domova. Účet si můžete samozřejmě otevřít i na kterékoliv z našich poboček.
ZALOŽENÍ ÚČTU ONLINE
Založení pomocí chytrého telefonu
V MONETA Money Bank si můžete běžný účet Tom Plus založit velice snadno online bez návštěvy pobočky. Stačí Vám k tomu:
– občanský průkaz a druhý doklad totožnosti
– české občanství
– chytrý mobilní telefon připojený k internetu a vybavený fotoaparátem k ofocení nezbytných dokladů
– účet na Vaše jméno založený na pobočce české banky
Aplikace Smart Banka, kterou si do mobilu stáhnete z Google Play nebo App Store, Vás provede přehledným procesem sjednání krok za krokem.
ZALOŽENÍ ÚČTU NA POBOČCE
Pokud dáváte přednost „klasickému“ způsobu otevření účtu na pobočce, rádi Vás na kterékoli z nich přivítáme. Zastavte se na nejbližší pobočce, kde Vám zodpovíme jakékoliv dotazy a rádi Vám účet založíme.
Při návštěvě MONETA Money Bank stačí mít u sebe:
– platný občanský průkaz
– cizinci platný cestovní pas, případně další doklady
Budete-li si chtít k účtu rovnou zřídit i kontokorent, vezměte si s sebou ještě druhý doklad totožnosti:
– řidičský průkaz nebo
– cestovní pas nebo
– rodný list
Jak si sjednám účet online?
Účet Tom si můžete sjednat plně online přes aplikaci Smart Banka. Založení účtu vyřídíte během chvilky pomocí 2 dokladů totožnosti, chytrého telefonu s operačním systémem Android nebo iOS a aktivním účtem na Vaše jméno, který jste založili na pobočce české banky.
Jak si účet založíte:
- Stáhnete si aplikaci Smart Banka, a to buď rovnou z Google Play nebo Apple Store, nebo pomocí QR kódu, který získáte po vyplnění a odeslání kontaktního formuláře s vyplněným jménem, e-mailem a telefonním číslem
- Ve Smart Bance zvolíte sjednání běžného účetu Tom Plus
- Vyfotíte občanský průkaz a druhý doklad (řidičský průkaz nebo pas)
- Zkontrolujete, zda se údaje propsaly správně a natočíte selfie video
- Zvolíte si adresu pro zaslání platební karty, přečtete si předsmluvní informace a podepíšete smlouvu
- Pošlete aktivační platbu ve výši 1 Kč – jakmile bude platba připsána, účet se aktivuje, o čemž Vám dáme vědět SMS a e-mailem.
Jak zruším/změním trvalý příkaz nebo inkaso?
Zrušit, změnit nebo nastavit nový trvalý příkaz k úhradě nebo inkaso můžete ve svém Internetovém bankovnictví i mobilním bankovnictví.
Internet Banka
V nové Internet Bance vyberte v menu Účty a poté v Historii klikněte na Trvalé příkazy. Zvolte trvalý příkaz, inkaso či SIPO, které chcete upravit a klikněte na Detail. Poté zvolte ikonky tužky, upravte příkaz a dejte Pokračovat.
Ve staré Internet Bance klikněte na sekci Účty a transakce a vyberte Trvalé příkazy, Inkaso, SIPO.
Smart Banka
Ve Smart Bance klikněte na Váš účet, poté v menu na Více a Trvalé příkazy nebo Inkaso/SIPO. Klikněte na příkaz, který chcete upravit a zvolte Upravit nebo Smazat. Po jeho úpravě klikněte na Pokračovat.
U Důvěryhodných příjemců nemusíte nic potvrzovat a stačí kliknout na Odeslat.
Jak dlouho trvá převod peněz?
Jak dlouho trvá převod peněz z účtu na účet
Lhůty pro převody peněz mezi bankami závisí na mnoha faktorech a banky je většinou uvádí v základních produktových podmínkách platebního styku. Lhůty se řídí například tím, zda se jedná o převod mezi účty v rámci jedné banky, nebo je platba zasílána na účet v jiné bance.
Převod peněz mezi účty jedné banky a okamžité platby
Obecně nejrychlejší jsou interní převody mezi účty v rámci jedné banky (např. převod mezi dvěma běžnými účty nebo mezi účtem spořicím a běžným) a také okamžité platby, které se už staly standardem. Odchozí platba v českých korunách s částkou do 400 000 Kč proběhne v rámci několika vteřin, peníze jsou na účet příjemce připsány okamžitě, a to i v noci, o víkendu či ve svátek.
Potřebujete-li poslat vyšší částku, využijte prioritní úhradu, která je však oproti okamžité platbě zpoplatněna, nebo standardní platbu.
Převody peněz mezi bankami
Pokud z účtu posíláte jinou platbou než okamžitou, je při převodu z účtu jedné banky do jiné vzít v potaz, zda platbu posíláte ve všední den či víkend a v kolik hodin je příkaz proveden. Pak je třeba se řídit tzn. cut off timy, které má každá banka jiné. Většinou je najdete v produktových podmínkách platebního styku.
Kdy připisují banky peníze na účet
Platby zadané přes internetové bankovnictví, aplikaci, na pobočce nebo přes externí program pro účetní mohou mít jiné časové lhůty, do které je třeba je zadat. Stejně tak i trvalý příkaz či zahraniční platba. Pokud platbu odešlete do časové lhůty, je většinou připsána ten samý den.
Převody peněz o víkendu
Jelikož jsou dnes již v zásadě standardem okamžité platby, peníze z banky do banky většinou převedete do pár sekund i během víkendu nebo svátku. U Monety jsou okamžité platby v rámci běžného účtu Tom Plus zdarma, stejně jako výběry z bankomatů po celém světě.
Časové lhůty v MONETA Money Bank
V MONETA Money Bank si lhůty pro zaslání plateb můžete ověřit v základních produktových podmínkách běžného účtu a platebního styku. Platný dokument najdete na stránce dokumentů pro účty, v sekci Produktové podmínky. Na posledních stranách dokumentu najdete přehledně v tabulkách časové lhůty pro zaslání prioritních, standardních plateb, ale i těch zahraničních a trvalých příkazů ad. Záleží, zda je budete podávat přes Internet Banku a Smart Banku, na pobočce či jinak. V zásadě ale platí, že platby mezi účty MONETA Money Bank (např. mezi běžným a spořicím nebo dvěma běžnými účty) a okamžité platby do jiných bank jsou prováděny během pár sekund. Korunové platby na účet do jiné české banky, které nejsou posílány jako okamžité platby, dojdou většinou nejpozději druhý den.
Jak poslat peníze na bankovní účet do zahraničí
Jak zjistit IBAN
IBAN – International Bank Account Number – je mezinárodní číslo bankovního účtu, které Vám umožňuje provádět platby do a ze zahraničí. Potřebujete ho, aby Vám na něj mohla přijít platba ze zahraničí anebo Vy poslat peníze do ciziny.
Pokud potřebujete zjistit číslo svého účtu ve formátu IBAN, stačí se podívat do jakéhokoliv výpisu z tohoto účtu, na kterém číslo ve formátu IBAN většinou najdete v horní části výpisu, na výpise MONETA Money Bank pak v kolonce Informace o účtu.
IBAN si jako náš klient můžete vyhledat také ve své Internet Bance. Po přihlášení klikněte na „ÚČTY A TRANSAKCE“ a v Přehledu běžných účtů, který se Vám zobrazí, klikněte na ikonu „Zobrazit další údaje“. V nové Internet Bance stiskněte u účtu ozubené kolečko a zobrazí se Vám údaje o účtu včetně IBANu. Ve Smart Bance si IBAN zobrazíte kliknutím na účet, dále na ikonu Více a Detail.
Pokud nemáte výpis k dispozici nebo se nemůžete přihlásit do Internet Banky či Smart Banky, IBAN číslo Vašeho účtu zjistíte na kterékoliv naší pobočce nebo na Zákaznickém servisu na telefonním čísle 224 443 636.