Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr

Nahlášení pojistné události

Pojištění poskytujeme ve spolupráci s BNP Paribas Cardif Pojišťovnou, a.s.
Online

Nahlaste pojistnou událost online

Za pár minut máte hotovo a bez návštěvy pobočky. Pomocí bankovní identity si půjčku sjednáte ještě rychleji.

Nahlaste po telefonu nebo e-mailem

Volat můžete Po–Pá 8:00–18:00.

Nahlaste událost poštou

BNP Paribas Cardif
Boudníkova 2506/1
180 00 Praha 8

Chystáte se nahlásit pojistnou událost?
Nezapomeňte, že pracovní neschopnost potvrzuje lékař a nezaměstnanost úřad práce.

Jak postupovat

Zaevidování oznámení pojistné události

Pojišťovna oznámení zaeviduje. Pokud bylo na formuláři uvedeno Vaše mobilní číslo, obdržíte SMS s číslem pojistné události, pod kterým ji bude pojišťovna řešit.

Doložení potřebných dokumentů

Pokud bude pojišťovna potřebovat doložit ještě nějaké další doklady, bude Vás kontaktovat. Každá pojistná událost se řeší individuálně podle nastalé situace.

Odeslání pojistného plnění

V případě, že Vám vznikne nárok na pojistné plnění, odesílá pojišťovna pojistné plnění buď přímo na Váš účet, nebo ho uhradí bance (dle pojistného produktu, který máte sjednán).

Přehled nejčastějších výluk z pojištění

Pojistné události vzniklé v souvislosti s aktivní účastí pojištěného na nepokojích, teroristických akcích a sabotážích.
Případy, kdy příčinou události jsou bolesti zad, popř. jejich následky a komplikace. Pojistné plnění bude poskytnuto pouze v případě, že bolesti zad vznikly po počátku pojištění a jejich příčinou je nově vzniklé poškození páteře (např. hernie disku), které bude prokázáno příslušným vyšetřením (magnetická rezonance, CT).
V případě sebevraždy nebo pokusu o sebevraždu v době do 1 roku od data počátku pojištění.
V případě nemocí, které jsou následkem užívání alkoholu nebo návykových látek, popř. přípravků obsahujících návykové látky. Neplatí, pokud tyto látky obsahovaly léky, které byly předepsány lékařem.
V rámci ošetřování v případě hospitalizace ošetřovaného v nemocničním nebo obdobném zařízení, pokud není vyžadován stálý doprovod ošetřovaného v tomto zařízení.
Kompletní výčet a textaci výluk naleznete v dokumentu Brožura Pojištění schopnosti splácet úvěr.

Na co se často ptáte

Vše, co potřebujete vědět o nahlášení pojistné události.

Ano, je. Pojištění schopnosti splácet hypoteční úvěr navíc kryje i klienty zaměstnané ve služebním poměru.

Ano. V rámci ošetřování člena rodiny je automaticky pojištěn manžel/ka či partner/ka hlavního pojištěného. To znamená, že pokud manžel/ka či partner/ka pojištěného splní podmínky pro vznik pojistné události, vyplatí pojišťovna pojistné plnění stejným způsobem jako u hlavního pojištěného.
Ano. V rámci ošetřování člena rodiny mohou být mezi ošetřovanými osobami kromě vlastních dětí i rodiče, sourozenci, a to dokonce i rodiče či sourozenci pojištěného, pokud jsou splněny podmínky pro vznik pojistné události.
Ne. Klient je podle úvěrové smlouvy zavázán hradit dle sjednaných podmínek splátky úvěru i v případě, že došlo k pojistné události. Povinnost klienta hradit řádně splátky úvěru trvá tedy i po dobu, než pojišťovna rozhodne o pojistném plnění.

V případě přiznání invalidity III. stupně uhradí pojišťovna za klienta zůstatek jistiny a úrok z jistiny. Sjednal-li si klient spotřebitelský splátkový úvěr Expres Plus a nenačerpal celou výši úvěrového rámce, obdrží navíc rozdíl mezi načerpanou výší úvěru a celkovou výší úvěrového rámce.

Pro všechny varianty pojištění může být pojištěným:
• Fyzická osoba ve věku 18 – 65 let
• Fyzická osoba, kterou pojišťovna na základě vyplněného lékařského dotazníku, příp. po absolvování lékařské prohlídky, přijala do pojištění

Pojištění schopnosti splácet EXTRA si může sjednat fyzická osoba (podnikatel i nepodnikatel) která je:
• Mladší 65 let
• Není invalidní (invalidita I. – III. stupně)
• Není v pracovní neschopnosti

Klient zároveň bere na vědomí, že v případě, kdy škodní událost bude pokračováním nebo recidivou (opakováním) nemoci nebo následkem nemocí nebo úrazů, ke kterým došlo před počátkem pojištění, a byly diagnostikovány před počátkem pojištění, může pojistitel uplatnit výluku z pojištění a plnění z takové události neposkytnout.
Ano. Pojistnou událost (PU) lze uplatnit zpětně. Musí se ale jednat o pojistnou událost, která nastala v průběhu trvání pojištění. Dle zákona ve lhůtě 4 let od data vzniku PU.
Ano, ale pokud dojde k úrazu v souvislosti s výkonem profesionální sportovní činnosti klienta, pojišťovna plnit nebude. Pokud se úraz stane v běžném životě, např. při chůzi po chodníku či při jízdě v autě, pojišťovna plnit bude.

Ano. Důležité je, aby byl klient zaměstnán bez přerušení posledních 12 měsíců. Nemusí se však jednat o jediného zaměstnavatele, jednotlivé pracovní poměry však musí na sebe bezprostředně navazovat.

Stále máte otázky?

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Napište nám.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 hodnocení klienty 4,8/5