Bezpečné potvrzování plateb

Potvrzujte platby pohodlněji
a bezpečněji ve Smart Bance

Přinášíme Vám jednodušší a bezpečnější potvrzování plateb na internetu.

Bezpečně

Technologie 3D Secure zajišťuje nejvyšší stupeň bezpečnosti při platbách kartou na internetu.

Jednoduše

Platby nově potvrdíte bez opisování kódu v zabezpečeném prostředí mobilní aplikace Smart Banka.
Pokud Smart Banku zatím nepoužíváte, můžete platby potvrdit pomocí Vašeho e-PINu a jednorázového 3D secure hesla. To Vám zdarma zašleme pomocí SMS zprávy na mobilní telefon.

Opatrně

Nakupujte pouze v internetových obchodech, které podporují službu 3D Secure.
Pokud obchodník službu 3D Secure nepodporuje, preferujte obchody, které využívají systém bezpečného placení MasterCard SecureCode a Verified by VISA.

Jak potvrzování plateb
ve Smart Bance funguje?

Platba
v internetovém obchodě

Při nákupu v e-shopu zadáte platební údaje jako dosud.

V telefonu se Vám zobrazí oznámení

Oznámení v telefonu Vás přivede do mobilní aplikace Smart Banka.

Platbu potvrdíte
v mobilní aplikaci

V aplikaci platbu potvrdíte PINem, otiskem prstu nebo rozpoznáním tváře.

Aplikace Smart Banka
toho v oblasti placení umí daleko víc

Využijte další možnosti naší mobilní aplikace, jako je placení faktur pomocí QR, placení telefonem apod.

Na co se často ptáte

Vše, co potřebujete vědět o potvrzování plateb.

V případě zamítnuté platby za zboží nebo služby nakupované na internetu nejdříve zkontrolujte, jestli je Vaše karta pro internetové platby aktivována a zda máte dostatečný limit pro placení na internetu.

Internetové platby a jejich limity se upravují v Internet Bance nebo Smart Bance v části Vaše karty a dále Detail karty a Nastavení.

 

Dalším důvodem zamítnuté platby může být chybné zadání ePINu, ke kterému můžete být vyzváni při platbě se zabezpečením 3D Secure. ePIN se liší od PINu karty a najdete ho ve Vaší Internet Bance nebo Smart Bance v sekci Karty, Detail karty. Platba může být zamítnuta i z důvodu nedostatečného disponibilního zůstatku. Pokud máte na Vaší kartě vše nastaveno v pořádku, Váš zůstatek je pro provedení platby dostatečný a Vám se stále nedaří zaplatit, obraťte se prosím na zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636.

Služba 3D secure je moderní způsob zabezpečení plateb kartou na internetu s nejvyšší možnou ochranou citlivých dat, jako je například číslo Vaší karty. Při platbě kartou pomocí 3D Secure využíváte propojení konkrétní karty s bankou. Získáte tak jistotu, že s Vaší kartou nezaplatí online nikdo jiný než právě Vy a neodčerpá Vám tak z účtu peníze. Údaje o kartě totiž neposkytujete přímo obchodníkovi, ale Vaší bance, která zprostředkuje jejich ověření.

3D Secure je většinou automaticky nastavená služba, není nutné ji nikde aktivovat. Bývá k dispozici ke všem typům platebních karet, se kterými lze platit na internetu. Závisí ovšem na obchodníkovi, zda tuto službu podporuje. Dobrou zprávou je, že službu 3D Secure podporuje většina obchodníků v České republice i Evropské unii. Vše o ověření plateb zjistíte na této stránce.
 

Jak funguje služba 3D Secure?

Při nákupu zboží na  internetu jste po vyplnění údajů o platební kartě vyzváni k potvrzení platby.


Používám aplikaci Smart Banka
K ověření platy budete vyzváni automaticky přímo ve Vašem telefonu. Platbu potvrdíte pomocí PINu do Smart Banky, otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje.


Smart Banku zatím nepoužívám
Vyplníte ePIN vystavený pro danou kartu. Dále Vám přijde tradiční SMS s jednorázovým 3D Secure heslem. Heslo automaticky a zdarma zasílá banka na mobilní telefon, který je propojen s platební kartou. V SMS je důležité zkontrolovat detaily aktuální platby. Pokud údaje nesouhlasí, tak v nákupu nepokračujte. Po vyplnění ePINu a potvrzení hesla je platba dokončena a Vy jste přesměrováni zpět na webové stránky obchodníka.


U služby 3D Secure nezáleží na tom, zda máte kreditní kartu nebo kartu debetní. Služba funguje pro všechny typy karet, kterými lze na internetu platit. Dobrou zprávou je, že službu 3D Secure podporuje většina obchodníků v České republice i Evropské unii.


Aktivace 3D Secure
Samotnou službu 3D Secure není třeba nijak aktivovat. Záleží jen na tom, zda vybraný e-shop tuto službu podporuje. Podmínkou pro využití je pak propojení platební karty s číslem mobilního telefonu a také znalost Vašeho ePINu nebo používání aplikace Smart Banka.

Jedná se o transakce, které probíhají tzv. na dálku (po telefonu nebo e-mailem). Je nutné je mít povolené v nastavení platební karty, a to jak debetní, tak i kreditní. Používají se např. při rezervaci hotelu, telefonické objednávce, při platbě u sázkových kanceláří nebo u opakovaných plateb, jako je např. předplatné.

K platbě postačí, pokud jsou poskytnuty citlivé údajekartě, tj. číslo karty, datum platnosti a CVC/CVV kód bez dalšího zabezpečení. Všechny platební karty MONETA Money Bank jsou při vydání nastaveny pro MO/TO transakce jako aktivní.
 

Deaktivovat nebo aktivovat MO/TO transakce na kartách MONETA lze jednoduše v Internet Bance nebo Smart Bance v Detailu karty a Nastavení. V případě dotazů jsou Vám k dispozici naši specialisté Zákaznického servisu na telefonním čísle 224 443 636.


Vypnutí MO/TO plateb doporučujeme pouze v případě, pokud nemáte nastaveny opakované platby, např. na předplatné. Vždy si navíc ověřte, zda nakupujete u ověřeného obchodníka. Při nakupování kartou myslete na to, jak své peníze ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

 

Technologie 3D Secure představuje nejvyšší stupeň bezpečnosti při platbách kartou na internetu.

Službu 3D Secure Vám MONETA Money Bank poskytuje zdarma a je automaticky zapnuta na Vaší platební kartě. Platbu na internetu tak potvrzujete buď pomocí aplikace Smart Banka, nebo pomocí Vašeho ePINu a jednorázového 3D Secure hesla, které Vám pošleme na mobilní telefon. Službu 3D Secure lze využít u obchodníků, kteří tuto službu podporují.

 

Další možností, jak zvýšit bezpečnost internetových plateb zejména u obchodníků, kteří ještě službu 3D Secure nepodporují, je vypínání internetových a MO/TO transakcí (objednávky po e-mailu a telefonu) na kartě v Internet Bance, Smart Bance nebo přes Zákaznický servis na telefonním čísle 224 443 636. Při platbách na internetu a MO/TO transakcích preferujte obchody, které využívají systém bezpečného placení MasterCard ID Check a Verified by VISA.

 

 

Nakupujte pouze u důvěryhodných obchodníků a čtěte obchodní podmínky při objednáváni zboží. Dávejte si pozor, zda v objednávce nejsou předem zaškrtnuta pole, se kterými byste normálně nesouhlasili, například pojištění objednaných služeb. Zásadně nereagujte na e-mailové či telefonické požadavky o sdělení údajů o Vaší platební kartě a v žádném případě nikomu nesdělujte PIN. Vždy myslete na to, jak své peníze na internetu ochránit a jak se na internetu pohybovat bezpečně.

 

 

Od 14. 9. 2019 se můžete setkat s přísnějším ověřování plateb, a to díky regulatorním technickým standardům (RTS), které zavedly větší bezpečnost placení. V našem článku si můžete přečíst, jak Vás mohou ovlivnit.

 

Stále máte otázky?

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Napište nám.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 hodnocení klienty 4,8/5