Zájem o placení mobilem pomocí Google Pay mezi klienty MONETA Money Bank rychle roste

26. 4. 2018
MONETA Money Bank
Praha

Překonání dvou milníků ve využívání bezpečného a pohodlného placení debetní nebo kreditní kartou v mobilním telefonu prostřednictvím aplikace Google Pay slaví MONETA Money Bank. Ke konci dubna tuto bezplatnou službu využilo již 20 tisíc klientů banky, kteří na bezkontaktních terminálech u obchodníků nebo v aplikacích zaplatili přes 150 milionů korun. Službu Google Pay přinesla MONETA Money Bank svým zákazníkům jako první velká banka v České republice v listopadu loňského roku. Ti si ji mohou zdarma aktivovat v mobilním bankovnictví Smart Banka a začít ihned používat.

Během jara došlo k výraznému navýšení počtu transakcí i souhrnné hodnoty. „Zatímco v lednu a únoru naši klienti uskutečnili každý měsíc kolem 70 tisíc transakcí v objemu 30 milionů korun, březen a duben přinesl výrazný nárůst na 80 tisíc, respektive 37 milionů,“ uvedla Hana Wasserburger, Head of Primary Banking Products MONETA Money Bank. „To ukazuje rychle rostoucí oblibu bezkontaktního placení kartou v mobilním telefonu pomocí Google Pay mezi našimi klienty, “ dodala Wasserburger.

„Z našich statistik dále vyplývá, že lidé zaplatí mobilem průměrně třináctkrát měsíčně. Rekordmanem je klient, který takto pípnul na pokladnách téměř pětsetkrát. Dosud nejvyšší částku, sto tisíc korun, uhradil jiný zákazník, a to v ostravské pobočce České pošty,“ řekl Jan Hruška, Senior manažer MONETA Money Bank pro platební karty. „Přiložením telefonu k bezkontaktnímu terminálu se nejčastěji platí v supermarketech, na čerpacích stanicích nebo v restauracích. První pětku uzavírají lékárny a obchody s elektronikou,“ doplnil Hruška.

Pro využívání Google Pay stačí mít debetní či kreditní kartu MONETA Money Bank, mobilní telefon s podporou technologie NFC a operačním systémem Android a používat mobilní bankovní aplikaci Smart Banka. V této aplikaci pak klientům stačí si Google Pay zapnout a začít platit na některém z více než 140 tisíc bezkontaktních terminálů u obchodníků v České republice a milionech v zahraničí.

Využívat Google Pay mohou i noví klienti MONETA Money Bank, kteří čekají na doručení fyzické karty. Díky možnosti aktivace placení mobilem přes aplikaci Smart Banka mohou využívat svůj účet ke kartě před tím, než obdrží fyzickou kartu.

Vysoká úroveň bezpečnosti

Bezpečnost je základním stavebním prvkem Google Pay. Proto tato platební metoda nezobrazuje ani neodesílá při transakci číslo karty, ani ho neukládá do telefonu. Místo toho každé kartě vytvoří jedinečné šifrované virtuální číslo, tzv. token, a ten pevně sváže s konkrétním zařízením. Při každé transakci je navíc použit jedinečný bezpečnostní klíč. V případě ztráty telefonu stačí deaktivovat token, a nikoliv kartu, neboť její údaje se v telefonu nenacházejí. Uživatelé Google Pay mohou nejprve zjistit polohu ztraceného telefonu díky funkci „Najdi moje zařízení“. Poté ho mohou na dálku buď uzamknout novým heslem, nebo v případě potřeby celý vymazat.

Platby do 500 Kč

Lze provést maximálně tři platby bez odemknutí telefonu. Při další platbě již budete Vaším telefonem vyzváni k zadání přístupového hesla (číselné heslo, gesto nebo otisk prstu), a to i v případě, že je telefon již odemknutý.

Platby nad 500 Kč

Telefon musí být vždy odemknutý. Po jeho odemknutí lze provést maximálně dvě platby. Při další transakci Vás telefon opět vyzve k zadání bezpečnostního prvku, který máte rovněž nastavený jako přístupové heslo pro odemykání telefonu, a to i v případě, že je telefon již odemknutý.

Všechny platby

Pro platby do/nad 500 Kč je zároveň hlídán časový limit, po který můžete provést platbu od doby odemknutí telefonu. Po překročení tohoto časového limitu budete při provedení platby odemčeným telefonem vyzváni k zadání bezpečnostního prvku (číselné heslo, gesto nebo otisk prstu).

 

Jakub Švestka

tiskový mluvčí MONETA Money Bank


V případě zájmu o další informace kontaktujte, prosím:

Jakub Švestka
mob.: +420 702 209 386, tel.: +420 224 442 897, e-mail: jakub.svestka@moneta.cz

Lenka Míčková
mob.: +420 731 613 622, tel.: +420 224 442 124, e-mail: lenka.mickova@moneta.cz

nebo Servis pro média na media@moneta.cz a www.moneta.cz.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

hodnocení klienty 4,8/5 ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 VISA logo