Pro média

Tiskové zprávy, loga našich společností a kontakty pro novináře.

Kontakty pro média

Pokud jste novinář/ka, obraťte se prosím na níže uvedené kontakty.

Tiskové oddělení

Lucie Leixnerová

Senior manažerka komunikace, tisková mluvčí Skupiny MONETA
Tiskové oddělení

Tereza Ryšanová

Zástupkyně tiskové mluvčí Skupiny MONETA
Tým analytiků

PhDr. Petr Gapko

Hlavní ekonom MONETA Money Bank

Petr Gapko je připraven komentovat tyto makroekonomické ukazatele: HDP, inflace, nezaměstnanost, úrokové sazby, státní rozpočet a zahraniční události.

Nejnovější tiskové zprávy

Přečtěte si o našich inovacích a dalších novinkách.

MONETA dosáhla od vstupu na burzu kumulativního čistého zisku 39 miliard korun, z toho více než 34 miliard vyplatila akcionářům

28.05.25
MONETA Money Bank

MONETA dosáhla od vstupu na burzu v roce 2016 kumulativního čistého zisku ve výši 39 miliard korun, což představuje průměrnou návratnost hmotného kapitálu 16,8 %. Znbsp;této částky vyplatila akcionářům více než 34 miliard korun na dividendách, tedy 88 %. Celkový výnos pro akcionáře tak během devíti let dosáhl 251 %, přičemž průměrné roční zhodnocení činilo 16 %.

Čistý zisk Skupiny MONETA rostl od roku 2016 průměrným ročním tempem 4,6 %, a to zejména díky růstu provozních výnosů o 2 % ročně, téměř stabilním provozním nákladům s ročním nárůstem o 1,7 % a důslednému řízení rizik, které vedlo k ročnímu poklesu nákladů na riziko o 11,5 %.

Provozní výnosy podpořil stabilní růst čistého úrokového výnosu o 0,9 % ročně a zejména pak nárůst čistého výnosu z poplatků a provizí o 5,7 % ročně. Tohoto růstu se podařilo dosáhnout díky úspěšné distribuci produktů třetích stran, zejména investičních fondů a pojištění, kdy se celkové výnosy z provizí za sledované období čtyřnásobně zvýšily.

I přes to, že průměrná inflace za dané období dosáhla 4,8 %, dokázala Skupina MONETA udržet roční růst provozních nákladů na úrovni 1,7 %. Mzdové náklady se zvyšovaly v průměru o 2,1 % ročně, náklady na odpisy hmotného a nehmotného majetku vzrostly o 18,7 %, což nastalo důsledkem významných investic do rozvoje banky, především v oblasti digitálních technologií. Regulatorní poplatky se navýšily o 15,1 %. Naopak správní a ostatní náklady se podařilo snížit v průměru o 4,5 % ročně.

Bilanční suma Skupiny MONETA rostla od roku 2016 průměrným ročním tempem 16,2 % a ke konci roku 2024 dosáhla výše 495 miliard korun. Tento pozitivní vývoj byl podpořen zejména výrazným nárůstem klientských depozit, které ročně rostly o 17,8 % a ke konci roku 2024 dosáhly 430 miliard korun. Vklady retailových klientů rostly průměrně o 20,4 % ročně, zatímco komerční o 11,9 %. MONETA také více než zdvojnásobila své úvěrové portfolio, které dosáhlo 276 miliard korun – retailové úvěry rostly ročně o 16,6 %, komerční úvěry pak o 6,3 %. Retailové úvěry podpořil zejména významný nárůst hypoték, který ročně činil 31 %, zatímco v komerčním segmentu výrazně pomohla expanze úvěrů pro živnostníky a malé firmy, které ročně rostly o téměř 33 %.

Na konci roku 2024 si MONETA udržela silnou kapitálovou pozici s regulatorním kapitálem na úrovni 32 miliard korun. Tato kapitálová rezerva převyšuje regulatorní požadavky i přes to, že MONETA vyplatila svým akcionářům 88 % konsolidovaného čistého zisku.

MONETA zároveň během devíti let výrazně posílila svou likvidní pozici, kdy vysoce kvalitní likvidní aktiva dosáhla výše 187 miliard korun a ročně tak rostla o 35 %. Ukazatel krytí likvidity dosáhl ke konci roku 2024 hodnoty 357 %, což výrazně převyšuje limit 100 % stanovený regulátorem.

Úspěch Skupiny MONETA podpořila mimo jiné také optimalizace pobočkové sítě a strategický posun od obecného prodeje ke specializovanému poradenství. To umožňuje poskytovat klientům efektivnější a cílenější služby. Banka zároveň posílila svou síť bankomatů prostřednictvím projektu Sdílených bankomatů, který zahájila v roce 2022 ve spolupráci se třemi dalšími bankami. Díky této iniciativě mohou nyní klienti vybírat hotovost z téměř 2 000 bankomatů a vkládat hotovost do téměř 800 bankomatů po celé České republice.

Významnou roli během devíti let sehrály také digitální kanály – každoročně oceňovaná mobilní aplikace Smart Banka a Internet Banka. Za posledních devět let vzrostl počet uživatelů této platformy dvojnásobně a alespoň jeden z těchto kanálů dnes využívá 1,5 milionu klientů z celkového počtu 1,6 milionu. Během roku 2024 MONETA prostřednictvím digitální platformy poskytla 74 % procent spotřebitelských úvěrů, 31 % hypoték a 58 % splátkových úvěrů pro živnostníky a malé firmy. Dále také bylo přes online kanály otevřeno 79 % termínovaných vkladů a 48 % spořicích účtů.

„Od vstupu na burzu jsme více než ztrojnásobili naši bilanční sumu a zvýšili počet našich klientů na 1,6 milionu. Zároveň se nám dařilo kontinuálně doručovat a zároveň překonat naše cíle ziskovosti a dodávat akcionářům hodnotu v podobě vyplácení 88 % čistého kumulovaného čistého zisku,“ komentuje vývoj Tomáš Spurný, CEO a předseda představenstva MONETA Money Bank.

Celou prezentaci o vývoji Skupiny MONETA od jejího vstupu na burzu lze nalézt na webu investors.moneta.cz.

MONETA podporuje rodiče při návratu do práce částečnými úvazky i finančním příspěvkem

20.05.25
MONETA Money Bank

MONETA se dlouhodobě zaměřuje na podporu rodičů při návratu do zaměstnání po mateřské a rodičovské dovolené. Až 90 % z nich tak zůstává v bance minimálně jeden rok a déle. Banka zároveň rozšiřuje možnosti flexibilního pracovního modelu – aktuálně pracuje 13,8 % zaměstnanců na zkrácený úvazek a do roku 2026 plánuje tento podíl zvýšit na 15 %. Podle statistiky Eurostatu z roku 2024 má zkrácený úvazek v Česku pouze 6,5 % zaměstnanců.

MONETA vytváří pracovní prostředí, které usnadňuje sladění pracovních a rodinných povinností jejich zaměstnanců. Vedle flexibilních úvazků banka poskytuje finanční příspěvky rodičům při návratu do práce. Podpora se liší podle věku dítěte: 60 tisíc korun ročně u dětí mladších jednoho roku, 36 tisíc u dětí od jednoho do tří let a 10 tisíc korun ročně u dětí od tří do šesti let. Aktuálně tyto příspěvky vyplácíme 103 naším zaměstnankyním, které se vrátily do práce před tím, než jejich dítě dovršilo 3 roky. Od roku 2023 mají rodiče v pražské centrále navíc možnost využívat firemní dětskou skupinu Motýlci.

„Podpora rodičů je součástí širší strategie rovnosti příležitostí, rozmanitosti a začlenění. Kromě toho chceme i nadále snižovat rozdíly v odměňování žen a mužů a usilujeme o rovné zastoupení žen ve vedoucích pozicích,“ říká Klára Escobar, HR Director MONETA Money Bank.

Pro udržení kontaktu se zaměstnanci na mateřské a rodičovské dovolené byla vytvořena interní komunita „Rodiče v Monetě“. Tato komunita napomáhá vzájemné komunikaci a sdílení zkušeností, což následně usnadňuje návrat do práce. Této skupině zaměstnanců umožňujeme i  apojení do pracovního procesu v průběhu mateřské či rodičovské dovolené prostřednictvím pracovních činností, které mohou vykonávat i v době přerušení pracovního poměru. Jde především o testování, díky kterému si naši zaměstnanci osvojují nové dovednosti v digitálních technologiích. Touto cestou podporujeme tzv. reskilling našich zaměstnanců (učení se zcela novým odborným znalostem a dovednostem), což jim při návratu z mateřské či rodičovské dovolené umožňuje přesunout se na jiné pracovní role. Aktuálně s námi takto spolupracuje 28 zaměstnankyň a zaměstnanců.

MONETA se v prestižním průzkumu Randstad Employer Brand Research umístila jako třetí nejlépe hodnocený zaměstnavatel v oblasti bankovnictví a pojišťovnictví v České republice. Ocenění potvrzuje dlouhodobou snahu banky vytvářet prostředí, kde hrají hlavní roli férovost, motivace a spokojenost zaměstnanců.

Bankovnictví s přesahem: MONETA představuje nového průvodce pro podnikatele

12.05.25
MONETA Money Bank

MONETA spustila praktického průvodce podnikáním na novém webovém portálu, který živnostníkům, podnikatelům a firmám pomůže s každou fází jejich podnikání. Na webových stránkách mohou zájemci zdarma nalézt exkluzivní nabídky, odborné informace, zajímavé články a užitečné tipy, které jim pomohou s řízením a rozvojem firmy. Součástí služby je také měsíční newsletter s aktuálními novinkami z podnikatelského prostředí. Cílem banky je být pro své klienty partnerem nejen v oblasti financí, ale i ve strategickém a operativním růstu.

MONETA chce prostřednictvím nového průvodce usnadnit klientům orientaci v dynamickém světě podnikání. „Průvodce podnikáním přináší na jednom místě nejnovější informace, praktické nástroje i atraktivní nabídky. Nejde jen o bankovní služby – chceme být pro naše klienty skutečným partnerem, který jim pomáhá růst a uspět. V angličtině se tomu říká beyond banking – a přesně o to nám jde. Jít za hranice tradičního bankovnictví,“ říká Monika Govender, Senior Digital Product Owner Commercial Banking MONETA Money Bank.

Základem průvodce podnikáním je nový webový portál, který obsahuje tematické články od expertů Monety i externích specialistů. Ty jsou přehledně rozděleny podle klíčových fází podnikání – Plánování, Rozjezd a Růst podnikání – aby každý podnikatel snadno našel informace, které odpovídají jeho aktuálním potřebám.

Součástí služby je také měsíční newsletter, který přináší aktuální témata, novinky a zajímavé tipy ze světa byznysu. Každé vydání je zaměřeno na klíčovou událost v podnikatelském prostředí. Dále jsou zde Novinky ze sektorů – tematické sekce informujících o novinkách z oblasti zemědělství, municipalit, společenství vlastníků jednotek a bytových družstev, zdravotnictví či práva. Pravidelnými rubrikami jsou i Digitalizace & AI či Nástroje pro začátek a růst podnikání. V neposlední řadě získají příjemci newsletteru přístup k vybraným článkům Hospodářských novin, které budou v plném znění zveřejněny na novém webu.

„První číslo našeho pravidelného newsletteru vyšlo v dubnu a mezi tématy, která vzbudila největší zájem, byl například článek o možnostech financování rekonstrukcí bytových domů nebo o amerických tarifech a jejich vlivu na Českou republiku. V květnovém vydání se podrobněji zaměřujeme na téma energetických tarifů a blížících se změn ve vyúčtování elektřiny. Čtenáři se také dozvědí o aktuálním využití umělé inteligence při odhalování a kontrole rizikových zásilek nebo o takzvaném social commerce – obchodování prostřednictvím sociálních médií,“ popisuje obsah dalšího vydání Monika Govender. V rámci rubriky Novinek ze sektorů se newsletter tentokrát zaměří na oblast práva.

Newsletter obdrží všichni klienti Monety z řad živnostníků a podnikatelů automaticky do svého e-mailu. Zároveň bude dostupný na webových stránkách průvodce podnikáním, kde si jej mohou přečíst i další zájemci z podnikatelské komunity.

O Monetě

O nás

Usilujeme o to, být digitálním lídrem bankovnictví pro domácnosti i firmy.

ESG

Udržitelný růst stavíme na dlouhodobém úspěchu klientů, zaměstnanců a investorů.

Ocenění

Naše snahy oceňuje odborná kritika i veřejnost.

Tiskové centrum

Loga

Stáhněte si loga společností ze Skupiny MONETA.

Fotografie

Stáhněte si fotografie poboček z naší galerie.

Press Kit

Stáhněte si tiskové informace ve formátu ZIP.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

hodnocení klienty 4,8/5 ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 VISA logo