Jak zjišťujeme bonitu klienta?

Co je bonita klienta

Bonita klienta je vyhodnocení, jak dobře jste schopen/schopna splácet svůj budoucí dluh vůči bance. Je posuzována na základě příjmů, výdajů, případně historii splácení. Základním předpokladem pro poskytnutí úvěru je Vaše schopnost úvěr splácet.

Co od Vás budeme potřebovat

Aby bylo možné půjčku uskutečnit, budeme od Vás potřebovat doložení příjmu. Mezi nejčastější způsob ověření patří potvrzení o příjmu od zaměstnavatele. Formulář potvrzení o příjmu si můžete stáhnout přímo na našem webu. Pokud pracujete jako OSVČ, můžete svůj příjem doložit daňovým přiznáním. Mezi další uznávané druhy příjmu patří důchod nebo renta.

Co dalšího se prověřuje

Stejně jako příjmy se prověřují i náklady, které zahrnují nezbytné měsíční náklady, ale i splátky jiných úvěrů. V případě, že jste v minulosti již měl/a nějaké závazky k bance, je prověřována i historie splácení. K tomuto účelu se využívají  úvěrové registry (např. Bankovní registr klientských informací, Nebankovní registr klientských informací).

Záznam v registru nemusí být vnímán nutně negativně. Pokud jste splácel/a úvěr řádně, banka k Vám bude přistupovat jako k potenciálně spolehlivému klientovi, který může získat výhodnější podmínky.

Stále máte otázky?

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Napište nám.

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

hodnocení klienty 4,8/5 ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 VISA logo