Virtuální městečko Money GEnius má již více než 26 000 obyvatel
28. 3. 2011
•
MONETA Money Bank
Úspěšná facebooková hra dokáže Čechy bavit i finančně vzdělávat
Máte pocit, že je úroveň finanční gramotnosti Čechů slabá? Dá se na tom něco změnit? Jednou z odpovědí může být i hra Money GEnius, kterou na Facebooku spustila GE Money Bank. Za krátkou dobu své existence si tato aplikace získala více než 26 000 uživatelů a je tak nejúspěšnější facebookovou vzdělávací hrou v oblasti financí. Děti i dospělí se ve hře učí hospodařit s penězi, vydělávat i rozumně utrácet. Hráči se zdokonalují ve finanční terminologii, znalosti produktů a smluv a mají dokonce možnost spolurozhodovat o dalším vývoji hry. Aplikace volně navazuje na vzdělávací projekt Rozumíme penězům.
„Jsme první bankou v ČR, která s podobně komplexní vzdělávací hrou přišla na sociálních sítích. Velmi nás proto těší popularita, jakou si naše aplikace velice rychle získala u hráčů. V tuto chvíli ji hraje již více než 26 000 lidí, z nichž je většina překvapivě dospělí,“ říká Jan Vyšehradský, manažer komunikace GE Money Bank, a podotýká:„Hra volně navazuje na projekt finančního vzdělávání Rozumíme penězům, který probíhá na českých školách, a jehož odborným garantem je naše banka. Naším cílem je touto hrou zpřístupnit zábavnou formou finanční vzdělávání i dalším zájemcům.“
Princip hry je takový, že každý hráč se stává majitelem bytu, do kterého si nakupuje vybavení dle svého vkusu a finančních prostředků, které má k dispozici. Hrací plocha bytu se automaticky rozšiřuje pozváním přátel, kteří se stanou novými sousedy hráče. S těmi si mohou posílat dárky a sledovat, jak si vybavují vlastní byt.
Tak jako v reálném životě hráči musejí pravidelné získávat životní energii a peníze. Energii získají studiem a zodpovídáním otázek na témata každodenního života, např. hospodaření domácnosti, bydlení a investice, smlouvy nebo nákupy. Některé získané znalosti poté využijí přímo ve hře. Nejdříve si ovšem prací musí vydělat nějaké peníze, za které si pak mohou koupit nábytek, spotřebiče a jiné vybavení domácnosti. Práce je ve hře reprezentována formou miniher. K dispozici mají také kreditní kartu, se kterou se naučí správně zacházet, tzn. využívat bezúročného období nebo pravidelně splácet dluh, případně také mohou vzniklý dluh zaplatit celý a ušetřit tak na úrocích.
Banka se chystá hru dál rozvíjet podle přání samotných hráčů - například přidáním dalších produktů finančního trhu. „Uživatelé mohou psát své připomínky nebo nápady přímo na stránky hry nebo na facebookové stránky GE Money Bank. Díky aktivnímu zájmu hráčů se hra bude nadále rozvíjet tak, aby v ní hráči nalézali vždy něco nového,“ dodává Jan Vyšehradský.
Hra Money GEnius - www.facebook.com/moneygenius
Facebookové stránky GE Money Bank - www.facebook.com/gemoney
Pavel Zúbek
tiskový mluvčí GE Money Bank
Máte pocit, že je úroveň finanční gramotnosti Čechů slabá? Dá se na tom něco změnit? Jednou z odpovědí může být i hra Money GEnius, kterou na Facebooku spustila GE Money Bank. Za krátkou dobu své existence si tato aplikace získala více než 26 000 uživatelů a je tak nejúspěšnější facebookovou vzdělávací hrou v oblasti financí. Děti i dospělí se ve hře učí hospodařit s penězi, vydělávat i rozumně utrácet. Hráči se zdokonalují ve finanční terminologii, znalosti produktů a smluv a mají dokonce možnost spolurozhodovat o dalším vývoji hry. Aplikace volně navazuje na vzdělávací projekt Rozumíme penězům.
„Jsme první bankou v ČR, která s podobně komplexní vzdělávací hrou přišla na sociálních sítích. Velmi nás proto těší popularita, jakou si naše aplikace velice rychle získala u hráčů. V tuto chvíli ji hraje již více než 26 000 lidí, z nichž je většina překvapivě dospělí,“ říká Jan Vyšehradský, manažer komunikace GE Money Bank, a podotýká:„Hra volně navazuje na projekt finančního vzdělávání Rozumíme penězům, který probíhá na českých školách, a jehož odborným garantem je naše banka. Naším cílem je touto hrou zpřístupnit zábavnou formou finanční vzdělávání i dalším zájemcům.“
Princip hry je takový, že každý hráč se stává majitelem bytu, do kterého si nakupuje vybavení dle svého vkusu a finančních prostředků, které má k dispozici. Hrací plocha bytu se automaticky rozšiřuje pozváním přátel, kteří se stanou novými sousedy hráče. S těmi si mohou posílat dárky a sledovat, jak si vybavují vlastní byt.
Tak jako v reálném životě hráči musejí pravidelné získávat životní energii a peníze. Energii získají studiem a zodpovídáním otázek na témata každodenního života, např. hospodaření domácnosti, bydlení a investice, smlouvy nebo nákupy. Některé získané znalosti poté využijí přímo ve hře. Nejdříve si ovšem prací musí vydělat nějaké peníze, za které si pak mohou koupit nábytek, spotřebiče a jiné vybavení domácnosti. Práce je ve hře reprezentována formou miniher. K dispozici mají také kreditní kartu, se kterou se naučí správně zacházet, tzn. využívat bezúročného období nebo pravidelně splácet dluh, případně také mohou vzniklý dluh zaplatit celý a ušetřit tak na úrocích.
Banka se chystá hru dál rozvíjet podle přání samotných hráčů - například přidáním dalších produktů finančního trhu. „Uživatelé mohou psát své připomínky nebo nápady přímo na stránky hry nebo na facebookové stránky GE Money Bank. Díky aktivnímu zájmu hráčů se hra bude nadále rozvíjet tak, aby v ní hráči nalézali vždy něco nového,“ dodává Jan Vyšehradský.
Hra Money GEnius - www.facebook.com/moneygenius
Facebookové stránky GE Money Bank - www.facebook.com/gemoney
Pavel Zúbek
tiskový mluvčí GE Money Bank
Jedna apka,
celá banka
S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.