MONETA spustila bankovní identitu pro komunikaci s komerčními subjekty

30. 6. 2021
MONETA Money Bank

MONETA jako první z bank, které se v únoru letošního roku připojily ke společnosti Bankovní identita a. s., nabízí ode dneška svým klientům možnost využít bankovní identitu při komunikaci s komerčními subjekty. Přihlášení přes bankovní identitu tak je pro klienty banky možné nejen při komunikaci s úřady a státními institucemi, ale nově i s firmami ze soukromé sféry.

Díky tomu se klienti MONETA Money Bank budou moci jednoduše a bezpečně přihlásit se svou bankovní identitou například do e-shopů nebo komunikovat se svými dodavateli energií a pojišťovnami.

MONETA od dnešního dne jako třetí banka v České republice a první z těch, které se v únoru tohoto roku připojily k iniciativě největších bank Bankovní identitě, a. s., umožňuje svým klientům přihlášení přes bankovní identitu nejen při komunikaci s úřady a státní správou, ale nově i směrem ke komerčním subjektům. Klienti tak mohou díky jednoduchému a bezpečnému přihlášení, využívat nově online služeb soukromých firem, které se do projektu zapojí. Těmi budou například dodavatelé energií, pojišťovny, ale i další obchody se svými e-shopy.

Bankovní identita je způsob, jakým se klienti bank přihlašují do svého internetového bankovnictví. Jedná se v podstatě o digitální občanský průkaz klienta, který umožňuje bezpečné přihlášení do internetového bankovnictví a dalších služeb. Pro použití tohoto ověření vůči třetím stranám získala MONETA v březnu tohoto roku akreditaci, která je nutná ze zákona. Lidé si tak prostřednictvím tohoto bankovního ověřování mohou vyřizovat svou agendu online jak s úřady a službami, které stát v tomto kontextu nabízí, tak se soukromým sektorem. Bankovní identita je navíc zcela bezpečná: „Data jsou poskytovatelům služeb poskytována na základě souhlasu klienta a nejsou dále uchovávána. Banka zajišťuje pouze identifikaci, nemá přístup k žádným zobrazovaným informacím ani službám, které klient po identifikaci využije. Stejně jako poskytovatel online služby nemá přístup k bankovním datům klienta, tak nemá ani banka přístup k datům poskytovaných třetími stranami. V praxi to tedy znamená, že my opravdu nevidíme, kolik bodů má například náš klient na svém řidičském průkazu stejně, jako vydavatel řidičského průkazu nevidí, kolik má onen klient na svém bankovním účtu peněz,“ potvrzuje ředitel divize dat Skupiny MONETA Michal Girgle.

Zuzana Filipová
ředitelka komunikace a ESG

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 hodnocení klienty 4,8/5