MONETA spouští odklad splátek pro klienty

Fyzické osoby, živnostníci a firmy mohou od dnešního dne zažádat o odklad splácení svých hypoték, úvěrů nebo leasingů. Odklad se týká tří po sobě následujících měsíčních splátek a poplatků u zajištěných a nezajištěných úvěrů, žádost lze získat na webových stránkách. MONETA tak reaguje na současný stav, zapříčiněný vyhlášením stavu nouze v důsledku pandemie COVID-19.

„Dokumenty o dočasném odkladu tří splátek jsou připraveny na našich webových stránkách. MONETA umožní odklad splátek všem našim klientům. Takto činíme s vědomím zodpovědnosti a nutnosti našim klientům proaktivně pomoci. Dopadem preventivních opatření budeme zřejmě poškozeni všichni,“ uvádí Tomáš Spurný, předseda představenstva a generální ředitel MONETA Money Bank.

MONETA klientům odloží tři měsíční splátky a adekvátně prodlouží splatnost úvěru. Dohromady se tak splatnost úvěru prodlouží o 4 měsíce. Výše všech zbývajících anuitních splátek po odkladu zůstane nezměněna s výjimkou poslední splátky, jejíž výše se může lišit. V případě, že je úvěr sjednán s pojištěním, je úvěr pojištěn i při odkladu splátek. Formuláře jsou ke stažení na webových stránkách.

Veškeré formuláře jsou na webové stránce https://www.moneta.cz/odklad-splatek, kde si klient stáhne daný formulář platný pro všechny úvěry – Expres půjčku, Expres Business, konsolidaci půjček, hypotéku, financování středních a velkých firem, financování movitých předmětů a vozidel. Banka také hledá řešení pro odklady splátek na kreditních kartách či tzv. kontokorentních účtech.

Vyplněný formulář klient vytiskne, podepíše a následně odešle na e-mail uvedený ve formuláři přes datovou schránku nebo svému firemnímu bankéři.„Prosíme všechny žadatele, aby tyto formuláře zaslali do 10 dnů před datem splátky, od které bude chtít klient splácení odložit. Dokumenty mohou samozřejmě klienti vyplnit s bankéřem na pobočce,“ uvedla mluvčí skupiny MONETA Zuzana Filipová s tím, že banka se bude snažit zpracovat žádosti do 5 dnů od jejich obdržení. „V tomto smyslu bychom nicméně naše klienty poprosili, aby v maximální možné míře využívali pro komunikaci s naší bankou elektronické cesty a digitální kanály. Chceme poskytovat veškerý klientský komfort, zároveň chceme ale také klienty i naše zaměstnance chránit před možnými riziky nákazy,“ doplnila Filipová.