Devět z deseti významných firem působících v Česku nešetřilo v loňském roce na investicích určených na rozvoj svých zaměstnanců. Objem financí, které do této oblasti byly alokovány, se buď nezměnil, nebo dokonce vzrostl. Bezmála dvě třetiny firemních respondentů neočekávají pokles prostředků ve firemním vzdělávání ani v letošním, tzv. krizovém roce. Vyplynulo to z výsledků nezávislého projektu Benchmarking, který porovnává přístupy k firemnímu vzdělávání v nejvýznamnějších společnostech. Iniciátorem projektu je GE Money Bank, realizátorem pak vzdělávací společnost top vision.
„Především bych chtěla poděkovat účastníkům průzkumu za jejich otevřenost sdílet interní data o vzdělávání. Jsem příjemně překvapena, že významné společnosti navyšují rozpočty pro tuto oblast a to i v období krize,“ říká Radka Pekelská, personální ředitelka GE Money Bank. „Hlavním smyslem těchto investic je podpořit konkurenceschopnost firmy a neustále rozvíjet dovednosti lidí v dynamicky se měnícím prostředí. V drtivé většině námi sledovaných oblastí a ukazatelů jsme zaznamenali pozitivní vývoj. Povzbuzující je, že HR profesionálové umí obhájit investice do vzdělávání,“ dodává Radka Pekelská.
Mapování přístupu firem ke vzdělávání proběhlo v minulém roce v rámci projektu Benchmarking již podruhé. Spolupráce GE Money Bank a společnosti top vision je v něm zaštítěna odbornou garancí Petry Slabé. Projektu se zúčastnilo 36 nejvlivnějších společností z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví, energetiky, stavebnictví, výroby, ICT, farmacie a FMCG. Šlo o firmy s obdobnou velikostí a vyspělým systémem vzdělávání. Kromě zjištění a porovnání přístupů k řešení firemního vzdělávání bylo cílem projektu také zhodnocení kvalit jednotlivých řešení, srovnání rozsahu investic do vzdělávání a zejména vytvoření platformy pro vzájemnou výměnu zkušeností a nápadů na zlepšení vzdělávání.
Výsledky projektu Benchmarking 2011
Pavel Zúbek,
tiskový mluvčí GE Money Bank