Jak probíhá změna pojišťovny?
Prvním krokem při změně pojišťovny je ukončení stávající smlouvy.
Způsob ukončení smlouvy, požadavky na formu výpovědi, výpovědní lhůta a další náležitosti přesně popisuje pojistná smlouva, klient tyto informace najde také v pojistných podmínkách. Je třeba pamatovat na to, že pojistné podmínky mohou být u každé pojišťovny nebo produktu jiné.
Nejčastější způsob ukončení pojistné smlouvy je písemnou formou. Doporučujeme výpověď ve stanoveném termínu předat proti potvrzení na podatelně konkrétní pojišťovny nebo zaslat doporučeně poštou. Například u smlouvy o povinném ručení je stanoveno, že výpověď musí klient doručit písemnou výpověď alespoň šest týdnů před koncem výročí smlouvy.
Nová pojišťovna, kam se klient rozhodl přestoupit, může klientovi v některých případech pomoci s vyřízením výpovědi a sjednáním nového produktu. Tento postup je individuální a záleží na přístupu konkrétní pojišťovny. Podrobné informace ke změně pojišťovny klient může získat na klientské infolince, webových stránkách nebo při návštěvě pobočky pojišťovny.
Prvním krokem při změně pojišťovny je ukončení stávající smlouvy.
Způsob ukončení smlouvy, požadavky na formu výpovědi, výpovědní lhůta a další náležitosti přesně popisuje pojistná smlouva, klient tyto informace najde také v pojistných podmínkách. Je třeba pamatovat na to, že pojistné podmínky mohou být u každé pojišťovny nebo produktu jiné.
Nejčastější způsob ukončení pojistné smlouvy je písemnou formou. Doporučujeme výpověď ve stanoveném termínu předat proti potvrzení na podatelně konkrétní pojišťovny nebo zaslat doporučeně poštou. Například u smlouvy o povinném ručení je stanoveno, že výpověď musí klient doručit písemnou výpověď alespoň šest týdnů před koncem výročí smlouvy.
Nová pojišťovna, kam se klient rozhodl přestoupit, může klientovi v některých případech pomoci s vyřízením výpovědi a sjednáním nového produktu. Tento postup je individuální a záleží na přístupu konkrétní pojišťovny. Podrobné informace ke změně pojišťovny klient může získat na klientské infolince, webových stránkách nebo při návštěvě pobočky pojišťovny.
Stále máte otázky?
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.