Co je bezpečnostní schránka?
Praxe kolem bezpečnostních schránek
Ke zřízení bezpečnostní schránky u banky většinou stačí jen občanský průkaz. U některých institucí je však podmínkou mít zřízen běžný účet, popř. být alespoň klientem dané společnosti. Jiné banky poskytují bezpečnostní schránky i neklientům, ti ale většinou zaplatí více peněz za pronájem než klienti.
Pronájem bezpečnostní schránky nenabízí každá banka a u těch, které službu poskytují, ji najdete jen na některých pobočkách (převážně ve větších městech). Banky umožňují klientům přístup k bezpečnostním schránkám většinou jen v provozní době pobočky, u nebankovních společností můžete ke své schránce ve většině případů kdykoli. MONETA Money Bank v současné chvíli tuto službu nenabízí.
Pronajatý sejf v bance má většinou dva zámky, jeden klíč obdrží klient, druhý má k dispozici pověřený pracovník banky. Pokud máte pronajatou anonymní schránku (spíše u nebankovních společností), postačí Vám k identifikaci např. otisk prstu a Vámi zvolený PIN. Právo přístupu k Vaší schránce může mít i další osoba či osoby – určíte si disponenta.
Obsah trezoru není ze zákona pojištěn, u většiny poskytovatelů schránek si však můžete pojistku zřídit. Její výše bývá zahrnuta do ceny za pronájem a odvíjí se od velikosti schránky a hodnoty uložených předmětů (obdobně jako u ceny za pronájem).
Poskytovatelé pronájmu bezpečnostních schránek si ve smlouvě obyčejně vymíní, že klient do nich nesmí ukládat zbraně, střelivo, výbušniny, chemikálie, hořlaviny, radioaktivní látky nebo předměty rychle podléhající zkáze (potraviny apod.).
Stále máte otázky?
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.