Chyba v iOS 13 způsobuje potíže s ověřením otisku prstu

Našich klientů s modely telefonu iPhone 8 a staršími se především dotkla chyba, která komplikuje přihlášení do mobilního bankovnictví a zde také potvrzování plateb pomocí otisku prstu, tzv. Touch ID.
Apple chystá opravu do verze 13.2, dostupná je k ní zatím jen neveřejná verze beta.
Nejčastější otázky a odpovědi
Co chyba dělá?
V mobilní aplikaci Smart Banka se chyba projevuje při přihlášení a při potvrzování plateb. Místo běžného vyžádání Vašeho otisku prstu (dialog „Přiložte prst“) se může stát, že aplikace zdánlivě nereaguje a čeká na zadání PIN kódu. Číselná klávesnice se dokonce v některých případech může zaseknout a PIN nepřijmout.
Jak chybu obejít?
Výzva k přiložení prstu se sice neukáže, ale algoritmus, který bezpečnostní ověření vyhodnocuje, funguje správně.
Nejjednodušší cestou je tedy bez vyzvání, tak jak jste zvyklí, přiložit prst na domovské tlačítko Plochy (Home Button). Přihlášení nebo potvrzení platby proběhne v pořádku.
Některým uživatelům se také osvědčilo telefonem zatřást, případně ho překlopit zády vzhůru a zpět.
Aktualizace Smart Banky v App Storu
Nedaří se Vám v App Storu najít aktualizaci aplikace Smart Banka? Nová verze operačního systému přinesla mimo jiné i drobné změny v informační architektuře.
Apple přesunul souhrn aktualizací v App Storu ze spodního menu do Vašeho profilu. Najdete je tak pod svým účtem, do kterého se dostanete přes ikonku své fotografii (nebo inicály) v pravém horním rohu App Storu.
V souvislosti s chybami v iOS 13 se také objevily potíže s tlačítkem „aktualizovat“ na stránce jednotlivých aplikací v App Storu. Pokud se Vám tlačítko nezobrazí, můžete zkusit potáhnout obrazovkou dolů (provést „refresh“ stránky). Tlačítko aktualizovat by se poté mělo už v pořádku načíst.
Jedna apka,
celá banka

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

