Ženy jsou odpovědnější řidičky

Muži riskují, jezdí rychle a nevydrží při řízení bez jídla

Ženy jezdí mnohem bezpečněji než muži. Více než polovina řidičů totiž přiznává, že nedodržuje povolenou rychlost. Mezi ženami jsou to jen čtyři z deseti řidiček. A jak je to se soustředěním při jízdě? Ženy opět vítězí. Třikrát více mužů totiž při jízdě telefonuje bez handsfree a mnohdy se stačí při řízení i naobědvat. Vyplynulo to z exkluzivního průzkumu GE Money Auto, který proběhl letos v únoru v pěti evropských zemích.

Muži rovněž častěji než ženy porušují dopravní předpisy. Zatímco třetina řidiček tvrdí, že nikdy neporušuje dopravní zákony, k přísnému dodržování pravidel se hlásí jen jeden z pěti mužů. Mnohem častěji se také přiznávají, že namísto, aby se věnovali volantu, při řízení flirtují. „Pánům ale prohřešky na silnicích nepřipadají zřejmě nijak závažné. Každý druhý je totiž přesvědčen, že muži jsou lepší řidiči. A také mnohem hlasitěji žádají, aby se na českých silnicích zvýšila maximální povolená rychlost,“ říká mluvčí GE Money Auto Markéta Dvořáčková.

Průzkum odhalil i další odlišnosti při řízení. „Muži si bez auta neumí představit život, řízení je pro něj často relaxace. Rádi poslouchají v autě hudbu, mluvené slovo z rádia nebo dopravní zpravodajství,“ uvádí Markéta Dvořáčková a dodává: „Pokud jde o ženy, téměř polovina jich přiznává, že je pro ně řízení občas stresující. Možná i proto si častěji než muži v autě hlasitě zpívají. Také ve větší míře dbají na čistotu vozu a málokdy v něm jí.“

A jakou mají obě pohlaví vysněnou barvu auta? Mužská část preferuje stříbrnou metalízu, ženám se nejvíce líbí červená. Tato barva také pro obě pohlaví představuje symbol bezpečnosti. „To opět potvrzuje, že ženy dbají na bezpečnost za volantem mnohem více než muži,“ dodává Markéta Dvořáčková. Muži se také mnohem raději předvádí a 70 procent z nich považuje automobil za prostředek ke získání ženské přízně. % pánů si myslí, že muž v pěkném autě spíše

Exkluzivní průzkum GE Money proběhl letos v lednu a únoru mezi respondenty v České republice, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a Německu, na representativním vzorku dospělé populace jednotlivých zemí. Průzkum pro GE Money provedla společnost TNS AISA.

Markéta Dvořáčková,
tisková mluvčí GE Money Auto