Podle GE Money stráví ženy více než osm let nákupem nezbytností

Nejlepší vánoční dárek, který může muž koupit své ženě, je udělat nákup za ní

Podle průzkumu GE Money stráví ženy ve Velké Británii více než osm let svého života nakupováním. Obživa a oblékání rodiny společně s doplňováním nezbytných zásob pro domácnost pro průměrnou ženu znamená závratných 25 184 hodin a 53 minut nakupování v průběhu 63 let.


Pokud budeme předpokládat, že průměrný nákupní den trvá od 9.00 do 17.00 hod., znamená to celých 3 148 dní strávených běháním po obchodech. Ženy se v průměru vydají na nákup 301krát ročně, což jim zabere celkem 399 hodin a 46 minut.

Průzkum 3 000 žen, který provedla společnost GE Money, ukázal, že kromě pravidelného utrácení jejich drahocenného výdělku ženy také prohlížejí výkladní skříně alespoň 51krát ročně.

I nezáživný nákup potravin může trvat více než hodinu, což při 84 cestách ročně znamená, že ženy každý rok stráví 94 hodin a 55 minut prohlížením regálů v supermarketu. Ženy dále věnují 90 cest nákupu pro péči o svůj vzhled - oblečení nakupují 30krát, boty 15krát, doplňky 18krát a toaletní potřeby 27krát ročně.

Celkem 100 hodin a 48 minut stráví prohlížením obchodů a hledáním výhodných koupí a nejnovějších modelů. Dalších 40 hodin a 30 minut věnují nákupu bot a 29 hodin a 31 minut výběru doplňků, jako jsou kabelky, šperky a šály.

Samotný nákup každodenních nezbytností, jako je deodorant, sprchový gel a potřeby pro holení, ženě zabere přibližně 17 hodin a 33 minut ročně. Dalších 19 cest na nákup, které celkem zaberou 36 hodin a 17 minut, je věnováno nákupu luxusních dárků pro přátele a rodinu.

Stewart Macphail, z GE Money říká: „Ačkoli vztah mezi pohlavími se v dnešní době vyznačuje větší rovností, tento průzkum ukazuje, že jsou to stále ženy, kdo dělá většinu nákupů. Kromě toho očividně věnují hodně času tomu, aby vždy našly tu nejvýhodnější koupi a nejvhodnější zboží pro jejich potřeby. Možná nejlepší vánoční dárek, jaký mohou muži z Velké Británie svým manželkám nebo přítelkyním dát, je podílet se více na nákupech!''

Průzkum překvapil zjištěním, že řada žen ve Velké Británii jsou vášnivými čtenářkami. Ženy vyráží na nákup knih a časopisů alespoň 57krát ročně, což jim celkem zabere 31 hodin a 21 minut.

ROZBOR NÁKUPNÍCH ZVYKŮ ŽEN BĚHEM JEDNOHO ROKU

· Oblečení - 30krát, celkem 100 hodin a 48 minut
· Obuv - 15krát, 40 hodin a 30 minut
· Doplňky - 18krát, 29 hodin a 31 minut
· Potraviny - 84krát, 94 hodin a 55 minut
· Knihy - 57krát, 31 hodin a 21 minut
· Toaletní potřeby - 27krát, 17 hodin a 33 minut
· Dárky - 19krát, 36 hodin a 17 minut
· Prohlížení výkladů - 51krát, 48 hodin a 51 minut


Eva Chaloupková
tisková mluvčí GE Money