Nový koncept designu poboček přináší zákazníkům větší pohodlí a lepší úroveň služeb

Nové pobočky šetří čas, nabízejí větší soukromí a moderní design v souladu s novou značkou

GE Money Bank představuje první severočeskou pobočku, která je postavena v novém, revolučním designu z pera světové designérské špičky – společnosti IDEO. Klienti ji naleznou na Mírovém náměstí v Ústí nad Labem. Jedná se teprve o čtvrtou pobočku tohoto typu v České republice. Nový koncept plní příslib značky – méně komplikovaný, jednoznačnější a výhodnější způsob bankovnictví – a zvyšuje orientaci na zákazníka. Urychluje bankovní operace, minimalizuje dobu čekání, poskytuje větší soukromí a umožňuje osobním bankéřům GE Money Bank trávit více času řešením potřeb zákazníků. Teprve čtvrtou pobočku v tomto revolučním designu otevřela GE Money Bank v Ústí nad Labem.

„Ačkoli stále stoupá podíl přímého bankovnictví, pobočky i nadále hrají pro naše zákazníky velmi důležitou roli,“ říká Ian Forrest, ředitel marketingu GE Money Bank. „Uvědomovali jsme si, že musíme naše pobočky přizpůsobit potřebám klientů i bankéřů, kteří jim poskytují své služby. Naším cílem byl méně komplikovaný, jednoznačnější a výhodnější způsob bankovnictví – tedy takový, jaký je příslib naší značky.“

Pro vytvoření tohoto projektu najala GE Money Bank společnost IDEO, jednu z nejlepších firem v oblasti designu a inovací na světě. Jedinečnost IDEO spočívá v jejím přístupu k chápání prostoru a způsobu, jakým zákazníci tento prostor vnímají. „Jejich filozofie vychází z toho, že zákazník je vždy centrem dění, a k práci přistupují tak, aby pronikli do pohledu zákazníka a převedli jej do všech aspektů designu,“ vysvětluje Ian Forrest. IDEO déle než půl roku spolupracovala se zákazníky, vytvářela nejrůznější prototypy a testovala všechny prvky designu. Výsledkem je pobočka, která je navržena přesně podle modelu, jakým klienti pobočku využívají, a která odpovídá značce GE Money Bank.

Pobočky zavádějí inovativní systém čekání, který minimalizuje dobu čekání, představují vzdělávací knihovnu, samoobslužnou zónu pro rychlé operace, zónu pro hotovostní služby a platby a specializovanou prodejní zónu. „Tento design vychází z pozorování chování našich klientů, které odhalilo dvě odlišné potřeby. Někdy chce klient prostě jen co nejrychleji vyřídit to nejnutnější, s čím na pobočku přichází,“ uvádí Cordy Swope ze společnosti IDEO. „Jindy potřebuje pomoc, která vyžaduje delší osobní konzultaci. Náš design umožňuje obojí, a to ve vřelé a moderní atmosféře.“

I čekání lze využít efektivně
Nová prodejní zóna banky využívá elektronického pořadníku, u něhož se klient po svém příchodu zaregistruje. Jakmile je klient na řadě, zaměstnanec banky si ho přijde vyzvednout. Toto řešení si dobře poradí s problémy, jako jsou klienti postávající ve frontách, a snižuje tak nervozitu, která je s tímto čekáním spojena. Klienti mohou svůj čas využít dle libosti. Mají k dispozici „vzdělávací knihovnu“ s nejrůznějšími materiály, jako jsou finanční publikace, společenské časopisy a informace o produktech. Banka se jim tak snaží nabídnout příležitost produktivně využít dobu čekání. Dále je tu samoobslužná zóna pro rychlé bankovní operace a terminál internetového bankovnictví, který mohou klienti během čekání používat.

Designové řešení společnosti IDEO vychází z hloubkového pozorování chování vybraných respondentů ze tří středoevropských a východoevropských zemí – České republiky, Polska a Ruska. Cílem tohoto pozorování bylo zjistit pocity, potřeby a chování klientů navštěvujících pobočku a následně jim přizpůsobit interiér a exteriér banky. Mezi inovativní prvky patří např.:

Klienti mohou očekávat víc než jen pestré barvy, moderní nábytek a přátelské jednání. Mohou se těšit z pohodové atmosféry, vysoce kvalitní konzultace a lepšího využití času. GE Money Bank již otevřela tři pobočky v tomto novém designu – jednu v Praze, na centrále v BB Centru, a dvě v Brně. Novou koncepci využije i celá řada dalších poboček.

* * *

První severočeská pobočka budoucnosti
„Nově rekonstruovaná pobočka v Ústí nad Labem je stěžejním místem pro komunikaci GE Money Bank s klienty v severních Čechách. Původně pobočka sídlila v Pařížské ulici č. p. 2, nyní jsme ji však přesunuli do komfortnějších prostor na Mírovém náměstí“, říká Hana Vernerová, regionální manažerka GE Money Bank pro severní Čechy. „Inovace poboček již proběhla v Brně a Praze. Ústí nad Labem tak bude třetím českým městem, kde bude otevřena tato pobočka podle unikátního konceptu, jediného svého druhu v ČR,“ dodává Vernerová.

V nově zrekonstruované a přemístěné pobočce se Severočeši setkají s absolutně odlišným řešením interiéru, barevností i uspořádáním nábytku, než jaké znají s předchozí pobočky. Celkové uspořádání je klientům GE Money Bank “ušito na míru“, protože respektuje tempo jejich návštěvy. To znamená, že jsou například jasně a viditelně odlišeny transakční a konzultační zóny.

„Do této chvíle jsme se v Čechách setkávali s konceptem, kdy klient přišel za svým bankéřem a usednutím za přepážku jakoby vstoupil do jeho kanceláře. Tento způsob se však u klientů všeobecně nesetkává s příznivým ohlasem, proto jsme se rozhodli pro dnes trochu netradiční řešení,“ říká Inka Babánková, manažerka regionálního marketingu GE Money Bank. „Klasické neosobní bankovní prostředí se podařilo překonat speciálními kruhovitými boxy, které díky zaobleným liniím, kulatým stolům a pohodlným pohovkám působí velmi vřelým a diskrétním dojmem,“ dodává Babánková.

Markéta Dvořáčková,
tiskový mluvčí GE Money Bank