MONETA zjednoduší klientům identifikaci při online sjednávání nových produktů. Čtyři ověření nahradí bankovní identita
Až doposud museli klienti MONETA Money Bank při online sjednávání nového běžného účtu prokazovat svou identitu ve čtyřech krocích: scanem občanského průkazu a druhého dokladu, selfie videem pro ověření obličeje a následným zasláním potvrzující platby na nově založený účet. Tyto čtyři bariéry nahradí od podzimu bankovní identita.
Kromě běžného účtu si od letošního října budou moci klienti Monety sjednat za pomoci Bank ID také investiční účet a také si zařídit refinancování hypotéky přes službu Refinanso.cz. Ověřování totožnosti přes bankovní identitu se bude dále postupně rozšiřovat na celé produktové portfolio banky, které má ve své online nabídce.
„Současné čtyři kroky pro online identifikaci představují pro naše zákazníky čtyři bariéry, které jsou navíc často zatíženy chybovostí buď na straně technologií nebo přímo klienta. S přechodem na bankovní identitu ale celý proces zjednodušujeme do jednoho kroku. Vše bude mnohem rychlejší, a navíc i mnohem bezpečnější,“ vysvětluje Jakub Komenda, šéf digitálních kanálů skupiny MONETA.
MONETA je zároveň i jednou z prvních čtyř bank, které svým klientům nabízejí možnost využít bankovní identitu při komunikaci s komerčními subjekty. Tuto možnost nabízí od začátku července.
„S pomocí identifikace přes Bank ID umožníme našim klientům při online sjednávání bankovních produktů úplně novou zákaznickou zkušenost. Ověřování totožnosti tuto formu digitálního občanského průkazu je tak další částí naší strategie lídra digitalizace v českém bankovním prostoru,“ potvrdil Tomáš Spurný, generální ředitel MONETA Money Bank.
Bankovní identita je způsob, jakým se klienti bank přihlašují do svého internetového bankovnictví. Jejím prostřednictvím si tak lidé mohou vyřizovat svou agendu online jak s úřady a službami, které nabízí stát, tak se soukromým sektorem. Data jsou poskytovatelům služeb zasílána na základě souhlasu klienta a nejsou dále uchovávána. Banka zajišťuje pouze identifikaci a nemá tedy přístup k žádným zobrazovaným informacím ani službám, které klient po své identifikaci využije.
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.