MONETA Stavební Spořitelna dva roky po rebrandingu: atraktivní nabídka, 70% úspora nákladů a 400 tisíc nových klientů

14. 2. 2023
MONETA Stavební Spořitelna
Praha

Stavební spoření s atraktivním zhodnocením 7,1 % p. a., možnost jeho pohodlného sjednání a následné správy online z počítače nebo mobilu. Tak vypadá nabídka MONETA Stavební Spořitelny dva roky po jejím úspěšném rebrandingu. Spořitelna se pod novým jménem představila na trhu stavebního spoření v červenci 2020 po akvizici stavební spořitelny Wüstenrot. Získala tím přes 400 tisíc nových klientů a nejenom jim začala prakticky okamžitě představovat moderní podobu nové spořitelny. Postupná digitalizace a efektivita přinesla úspory nákladů, které prakticky pokryly celkovou investici na integraci německé značky stavebního spoření do Skupiny MONETA.

Integrace stavební spořitelny probíhala ve velmi ambiciózním časovém rámci. Wüstenrot – stavební spořitelna se stala součástí Skupiny MONETA v dubnu 2020, o osm měsíců později – tedy od 1. ledna 2021 – již začali klienti naplno využívat služeb MONETA Stavební Spořitelny. Především díky neobvykle rychlému integračnímu období, spojenému s efektivní nákladovou politikou se bance podařilo dosáhnout značných úspor, které během roku 2021 pokryly nutné investice na integraci. „Celková úspora nákladů je 2 roky po akvizici na úrovni okolo 70 %,“ uvedl v této souvislosti místopředseda představenstva MONETA Stavební Spořitelny Petr Toman.

Integračním procesem před dvěma lety získala Skupina MONETA přes 400 tisíc nových klientů. Hlavním úkolem pro tým stavebního spoření proto bylo takové rozšíření produktového portfolia, které by vyhovovalo stávajícím i nově příchozím klientům. „To se povedlo na výbornou. Pracovali jsme hlavně na cross-sellingu v rámci stávající i nově získané klientské báze. Každá akvizice s sebou nese potenciál odlivu klientů a naším cílem nebyl rychlý a dramatický růst, ale spíše stabilizace v průběhu integrace, což se podařilo naplnit a jak na straně klientů, tak na straně depozit dosahujeme stabilního trendu vývoje,“ popsal Petr Toman.

Samotná akvizice probíhala během koronavirové pandemie a tvrdých lockdownů, sloučení tak představovalo nelehkou výzvu. Stavební spořitelna bez ohledu na uzávěry pracovala v průběhu pandemie zejména na poskytování úvěrů a zároveň na co největší pomoci klientům. „MONETA patřila od začátku pandemie vždy mezi společnosti, které nabídly pomocnou ruku klientům, a to byl jeden z důležitých cílů také pro nás ve stavební spořitelně. Toto období se nám podařilo překlenout velmi dobře a získali jsme mimo jiné také unikání know-how o akvizicích v době nečekaných komplikací, které můžeme využít i v budoucnu,“ dodal Petr Toman.

Zuzana Filipová
ředitelka komunikace a ESG

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

hodnocení klienty 4,8/5 ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 VISA logo