MONETA připravuje programy na pomoc lidem v obtížích po konci splátkového moratoria
Nejpozději do konce roku plánuje MONETA představit restrukturalizační programy pro klienty, kteří se i po ukončení zákonného odkladu splátek budou nacházet v ekonomicky obtížné situaci. Návrhy řešení se budou týkat hypoték, spotřebitelských úvěrů i komerčního financování malých firem a živnostníků.
„Domníváme se, že plošné prodloužení moratoria na splácení úvěrů by mohlo negativně ovlivnit stabilitu celého bankovního sektoru, snížit nabídku dostupných úvěrů a oslabit likviditu bank,“ uvedl v této souvislosti předseda představenstva MONETA Money Bank Tomáš Spurný. Podle něj banky na pandemickou krizi reagovaly již v jejím samotném počátku rychle, konstruktivně, a především dobrovolně dávno před tím, než vstoupilo v platnost zákonné moratorium. „Dosavadní postoj bank dokazuje, že bankovní sektor jedná s empatií ke svým klientům a postupuje mimořádně vstřícně, aby zmírnil dopady této nešťastné situace,“ dodal Tomáš Spurný.
Připravované restrukturalizační programy budou zaměřeny na snížení výše měsíčních plateb buď formou prodloužení splátkového kalendáře nebo poskytnutím dočasné úlevy. „Zavazujeme se, že uděláme vše pro to, abychom zabránili našim klientům sklouznout do neřešitelné úvěrové pasti,“ prohlásil Tomáš Spurný.
Možnosti odkladu splátek na hypotéku, spotřebitelský nebo komerční úvěr využilo od poloviny března přes 45 tisíc klientů, objem těchto úvěrů činil více než 35 miliard korun. Z tohoto počtu se ke konci letošního července, kdy vypršela první, tříměsíční lhůta odkladů splátek, vrátilo ke svému standardnímu splátkovému kalendáři čtyřicet devět procent z nich. Z celkového počtu žadatelů, kteří původně žádali o čtvrtletní odklad, si nakonec platební moratorium prodloužilo o maximální možnou lhůtu – tedy do konce října 2020 – třicet čtyři procent klientů.
Jedna apka,
celá banka
Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.