MONETA přidává záchranný „kill button“ do digitálních kanálů

19. 6. 2025
MONETA Money Bank
Praha

MONETA umožňuje klientům jediným tlačítkem ve Smart Bance nebo Internet Bance zablokovat přístup ke všem bankovním přístupům a platebním kartám v případě, že se stanou obětmi kybernetického útoku a hrozí, že byl jejich účet napaden.

Klienti Monety naleznou tlačítko blokace přímo na úvodní stránce mobilního i internetového bankovnictví.

 

Po jeho aktivaci se ihned zablokují všechny bankovní přístupy i platební karty. Klient obdrží instrukce, na jejichž základě by měl neprodleně kontaktovat klientské centrum banky, ověřit vzniklou situaci a vyvrátit své případné obavy.


Po vyřešení situace mu bude bankovnictví okamžitě odblokováno. O provedené blokaci je zároveň okamžitě informována i banka. Pokud klient po zablokování bankovnictví prostřednictvím záchranného tlačítka na SMS zprávu nereaguje, bude ze strany banky aktivně kontaktován a bude mu nabídnuta pomoc.

Systém reaguje na nárůst případů takzvaného falešného bankéře, který loni stál za třetinou všech klientských ztrát. Svým obětem volá s tvrzením, že je jejich bankovní účet v ohrožení a vyzývá je k okamžitému převodu peněz na takzvaný bezpečný účet. „Naším cílem je podobné podvody založené na nátlaku a zneužívání lidských emocí co nejvíce ztížit. I proto nyní spouštíme tuto novou bezpečnostní funkci, kterou může využít kdokoli, kdo se obává, že jeho účet byl napaden nebo je v ohrožení. Pokud podvodník zavolá a snaží se klienta přesvědčit k převodu peněz pod záminkou jejich ochrany, může si klient během několika kliknutí svůj účet sám okamžitě zablokovat a následně si celou situaci v lidu ověřit – bez obav ze ztráty finančních prostředků,“ říká Jiří Poláček, senior manažer Risk Models & Fraud Management MONETA Money Bank.

Aktuální praktiky podvodníků a tipy, jak se proti nim bránit, zveřejňuje MONETA pravidelně na svém webu. V případě jakýchkoliv pochybností či podezření na podvod doporučuje banka klientům okamžitou blokaci bankovnictví prostřednictvím Smart Banky či Internet Banky a následné ověření situace se zákaznickým servisem banky na telefonním čísle 224 442 424.

Lucie Leixnerová
tisková mluvčí Skupiny MONETA

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

hodnocení klienty 4,8/5 ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 VISA logo