MONETA: přes mobilní aplikaci Smart Banka jde v retailu už 60 % veškerých plateb

Výborná uživatelská zkušenost, snadné a rychlé ovládání, a především více než 200 funkcí k dispozici online. Nejlépe hodnocenou bankovní aplikaci v Česku, Smart Banku, již pro své platby používá přes 60 % nefiremních klientů. Na pobočkách své platby naopak zadává již jen jedno procento klientů MONETA z řad fyzických osob.

Uživatelů Smart Banky rapidně přibývá. Důvodem je nejenom možnost spravovat všechny bankovní účty z jednoho místa, jednoduché zadávání plateb nebo prvotřídní zabezpečení, ale především možnost ovládání 97 % všech bankovních operací prostřednictvím mobilního telefonu.

„V oblasti provádění platebních transakcí jsme zaznamenali velký posun. Více než 60 % našich nefiremních klientů zadává své platby prostřednictvím Smart Banky, 39 % pak používá internetové bankovnictví. Pouze 1 % stále navštěvuje naše pobočky,“ říká Zuzana Filipová, ředitelka ESG a komunikace MONETA Money Bank.

Smart Banka nové generace nabízí více než 200 funkcí, čímž nemá na českém bankovním trhu konkurenci. „Všechny funkce jsou ve spolupráci s uživateli vyvinuty tak, aby byly maximálně jednoduché, intuitivní a především bezpečné. Součástí vylepšené Smart Banky je také nový design uživatelského rozhraní a možnost přizpůsobení si aplikace svým potřebám. K této personalizaci využíváme také umělé inteligence,“ vysvětluje senior manažer digitálních kanálů Jakub Komenda z MONETA Money Bank s tím, že celý vývoj a provoz Smart Banky je zcela bez uhlíkové stopy. Kromě zadávání platebních transakcí a správy všech svých účtů na jednom místě si mohou klienti banky přes aplikaci například sjednat cestovní pojištění, založit účet, vyřídit půjčku bez zbytečné byrokracie a dlouhého čekání nebo zažádat o kreditní kartu či povolení kontokorentu. Správa karet, jejich blokace nebo změna limitů plateb jsou stejně jako funkce okamžité platby samozřejmostí. Díky novým widgetům mají klienti okamžitý přehled o stavu svých financí a o pohybu prostředků na účtech upozorní klienta v reálném čase push notifikace. Klienti MONETA Money Bank mohou obsloužit skrze Smart Banku až 97 % bankovních operací.

Smart Banka patří k uživatelsky nejlépe hodnoceným mobilním bankovním aplikacím na trhu. Vyhrála například cenu veřejnosti v posledním ročníku prestižní soutěže Zlatá koruna, a MONETA díky ní už třikrát za sebou získala ocenění Bankovní inovátor roku v anketě Hospodářských novin. Nejlepší hodnocení si vysloužila Smart Banka také v nezávislém srovnání bankovních aplikací od expertů z portálu Finparáda.