MONETA překročila hranici jednoho a půl milionu klientů, raketově roste zájem o její běžné i spořicí účty a termínované vklady

Úrokové sazby nad pětiprocentní hranicí, které MONETA vloni na tuzemském trhu nabídla jako první, strhly lavinu zájmu veřejnosti o její depozitní produkty. Banka hlásí bezmála trojnásobný meziroční nárůst nově otevřených spořicích účtů a termínovaných vkladů. K téměř dvojnásobnému navýšení došlo v porovnání s rokem 2021 také u nově zřízených běžných účtů, což znamená meziroční růst o 67 %. I díky tomu získala MONETA vloni téměř 170 tisíc nových klientů a překročila tak hranici 1,5 milionu.

Klienti z řad domácností a fyzických osob si v bance vloni založili přes 141 tisíc běžných účtů, v případě živnostníků a malých firem se pak jednalo o téměř 30 tisíc běžných účtů. Počet nově otevřených spořicích účtů pro fyzické osoby pak překročil 427 tisíc, meziročně tak došlo k navýšení o 150 %. Počet nově sjednaných termínovaných vkladů pro domácnosti se pak zvýšil třináctkrát, když si jich klienti v uplynulých dvanácti měsících založili přes 63 tisíc.

„Nárůst zájmu o naše depozitní produkty ovlivňuje především současná ekonomická situace, kdy se klienti snaží své finance zhodnotit a logicky tak hledají produkty, které jsou z tohoto úhlu pohledu atraktivní. Náš spořicí účet pro domácnosti a fyzické osoby aktuálně nabízí úrok 5,3 % ročně, jeho zřízení a vedení je zcela zdarma, a navíc ho lze sjednat online,“ uvedl v této souvislosti Senior manažer depozitních produktů MONETA Money Bank Artur Galstyan, podle kterého banka garantuje stejný úrok i u termínovaného vkladu na tři a šest měsíců, maximální částka vkladu přitom není nikterak omezena.

Nárůst prodeje depozitních produktů ovšem banka zaznamenala i v rámci komerčního sektoru. Výrazné navýšení zájmu lze sledovat u termínovaných vkladů, jejichž prodej loni oproti roku 2021 narostl patnáctkrát. Živnostníci a podnikatelé však u Monety vloni hojně uzavírali také spořicí (179% nárůst) a běžné účty (43% nárůst). Celkem tak v rámci komerčního sektoru eviduje banka 37,5% nárůst klientů oproti nově příchozím klientům v roce 2021.

„Mezi živnostníky a začínajícími podnikateli, které MONETA dlouhodobě podporuje, je oblíbený například účet Konto PRO podnikání, který v posledním ročníku prestižní oborové soutěže Zlatá koruna zvítězil v kategorii podnikatelských účtů. Je zdarma, lze ho sjednat a obsluhovat plně online a umožňuje bezplatné výběry ze všech bankomatů po celém světě, a navíc k němu lze sjednat finanční rezervu až do výše 2,5 milionu korun v podobě kontokorentu,“ říká Petr Kábele, Senior Manager divize Small Business MONETA Money Bank s tím, že pro komerční sektor nabízí banka aktuálně spořicí účet se zhodnocením 4,0 % bez omezení výše vkladu a dále termínovaný vklad s úrokem 5,3 % ročně.

Na sjednávání depozitních produktů a běžných účtů klienti nejvíce oceňují založení a správu formou online a bezúplatné zřízení. Vlastnictví běžného účtu v  Monetě navíc otevírá dveře k výběrům zdarma ze všech bankomatů v ČR i v zahraničí.