MONETA oznamuje další podporu klientům zasaženým pandemií COVID-19

2. 11. 2020
MONETA Money Bank

Od dnešního dne mohou klienti Skupiny MONETA požádat o další tříměsíční pozastavení splácení svých půjček včetně poplatků a pojistného. Banka tím rozšířila svou nabídku restrukturalizací úvěrů o další prodloužení odkladu splátek.

MONETA zároveň vyzývá ty, kteří se vlivem protipandemických opatření dostali do finančních nesnází, aby ještě předtím, než si požádají o odklad, využili možnosti pojistného plnění. To jim umožnuje pojištění schopnosti splácet v těch případech, kdy toto pojištění mají sjednané.

„Jsme odhodláni pomoci všem, kteří se kvůli dopadům pandemie ocitli v obtížné situaci. Je potřeba si ale uvědomit, že podle současných bankovních předpisů jsme povinni zveřejňovat všechny takové restrukturalizace v úvěrovém registru, což může mít vliv na poskytnutí případných půjček či úvěrů v budoucnu. Rádi bychom proto touto cestou naše klienty vyzvali, aby ještě předtím, než požádají o restrukturalizaci své půjčky, využili pojistné plnění svého pojištění schopnosti splácet, pokud toto pojištění mají sjednáno,“ vysvětlila mluvčí Skupiny MONETA Zuzana Filipová.

MONETA již v této souvislosti požádala svého smluvního partnera o shovívavost v posuzování nároku na pojistné plnění i v situacích, které by za normálních okolností byly hraniční a mohly by být zamítnuty. „Jedná se například o případy, kdy lidé kvůli dopadům pandemie přišli o zaměstnání, ale od svého zaměstnavatele odešli takzvaně „na dohodu“ namísto výpovědi z důvodů nadbytečnosti. Pakliže bude žádost o pojistné plnění kladně vyhodnocena, zaplatí pojišťovna za klienta šest splátek,“ dodala Filipová.

O dočasný bankovní odklad mohou klienti zažádat přes webovou stránku Skupiny MONETA prostřednictvím online formuláře. Nabídka se vztahuje na všechny druhy splátkových spotřebitelských a komerčních úvěrů a hypotéky: prostřednictvím jednoho formuláře lze pak požádat o odklad až pěti úvěrů. Na stejných webových stránkách naleznou zájemci také návod pro postup k žádosti o pojistné plnění.

Během účinnosti odkladu nebudou klienti povinni splácet splátky úvěru ani žádné související poplatky. Po vypršení tří měsíců pak budou veškeré nezaplacené úroky a poplatky, včetně pojistného, účtovány v souladu se smluvně dohodnutými podmínkami. Aby se měsíční splátka nepřiměřeně nezvýšila, bude splátkový kalendář prodloužen tak, aby vyhovoval splácení dodatečných nákladů.

Na tříměsíční program dobrovolného moratoria naváže MONETA ještě do konce letošního roku nabídkou restrukturalizačních balíčků. Ty by měly klientům v ekonomických obtížích dopomoci k důstojnému a komplexnímu řešení jejich finančních závazků. „Zatímco tříměsíční odklad poskytne našim klientům podporu v krátkodobém horizontu, chápeme, že budou existovat i případy, které budou vyžadovat dlouhodobější řešení. I proto aktuálně vyvíjíme jedinečnou sadu jednoduchých nástrojů, které, jak doufáme, tato řešení umožní,“ uvedla Zuzana Filipová. „Covidová pohotovost“ neboli „Covid Emergency“ by měla být kombinací úpravy úrokové sazby a splátkového kalendáře. Detaily řešení plánuje MONETA představit na začátku prosince.

Zuzana Filipová
ředitelka komunikace a CSR

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 hodnocení klienty 4,8/5