MONETA opět jedničkou v klientské přívětivosti při sjednávání úvěru na bydlení

Již potřetí za sebou ocenila společnost Market Vision MONETA Money Bank coby banku, která svým klientům žádajícím o hypotéku poskytuje nejpřívětivější servis. Průzkum studie Hypotéky, který dlouhodobě sleduje a srovnává úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr mezi nejvýznamnějšími tuzemskými bankami, probíhal formou tzv. mystery shoppingu a hodnotil kvalitu jak u obsluhy na pobočkách, tak u operátorů callcenter.

„Loňský rok byl z hlediska zájmu o hypotéky opravdu výjimečný. Navzdory protiepidemickým opatřením a růstu cen nemovitostí jsme sjednali nejvíce hypoték ve své historii. Našim klientům se snažíme poskytnout ten nejlepší servis na cestě k jejich bydlení a díky průzkumu Market Vision víme, že se nám podařilo udržet kvalitu naší obsluhy i přes enormní nápor zájemců o hypotéky,“ říká Andrew Gerber, výkonný ředitel Produktu a marketingu Skupiny MONETA, s tím, že za rok 2021 sjednala banka téměř 19,5 tisíce nových hypoték v objemu přes 50,7 miliardy korun a dosáhla tak meziročního nárůstu 64 %.

Studie společnosti Market Vision Hypotéky probíhala na podzim v době rekordních objemů prodejů úvěrů na bydlení. Ve výzkumu bylo nutné se přizpůsobit i koronavirové pandemii, a tak byla nově sledovaným faktorem i vzdálená obsluha. V praxi výzkum vypadal tak, že si falešní zákazníci, nebo tzv. Mystery Shoppeři, kteří prověřovali kvalitu obsluhy zúčastněných finančních domů, domluvili schůzku s bankéřem buď na pobočce, nebo řešili klientské požadavky pouze po telefonu či prostřednictvím video-hovoru.

„Dříve byly našimi Mystery Shoppery vyžadovány a v rámci srovnání výsledků poté hodnoceny výhradně osobní schůzky na pobočkách. V současné době jsme ale nově zohlednili také možnost schůzek „na dálku“, které jednotlivé banky postupně čím dál více zavádějí. Zároveň jsme očekávali, že vzdálená forma schůzek může vést k poklesu celkového hodnocení, protože bankéři nebudou s klienty procházet až takový detail jako v průběhu osobních jednání, který sledujeme. To se ovšem nepotvrdilo a např.  u MONETA Money Bank dosáhla obě jednání vedená vzdáleně maximálního možného hodnocení 100 %,“ říká Michal Skalický, senior consultant společnosti Market Vision.

Díky unikátně širokému hypotečnímu programu a pokročilé digitalizaci je MONETA každoročně úspěšná i v soutěži Hypotéka roku. V rychlém rozvoji klientského komfortu při správě a sjednávání hypoték banka pokračuje. „Pro klienty připravujeme servisní centrum, kde budou moci svou hypotéku spravovat online ze svého internetového bankovnictví,“ doplňuje Marek Petráš, produktový manažer zodpovědný za hypotéky ve Skupině MONETA.