Běžný účet zdarma už je standard, klienti chtějí více

  •     Pravidelnou finanční odměnu dostávají od banky jen necelá 4 % klientů
  •     GE Money Bank to mění, za aktivní využívání účtu odměňuje klienty každý měsíc 50 Kč
  •     Každý devátý Čech by odměnu věnoval na charitu

 

Banky nejsou zvyklé odměňovat své klienty za to, že jim posílají své peníze. Ukázal to lednový průzkum GE Money Bank, v němž téměř 88 % všech dotázaných uvedlo, že od banky žádnou pravidelnou odměnu nedostává. Pokud by však nějakou finanční částku pravidelně dostávali, většina by si ji odkládala jako rezervu na horší časy, střádala na dovolenou nebo aby potěšila rodinu a blízké.  

GE Money Bank uvedla v lednu na trh nový účet Genius bene+, který pravidelně každý měsíc odměňuje klienty částkou 50 korun. Stačí, aby měsíčně na účet posílali alespoň 10 tisíc korun a zaplatili platební kartou minimálně za 5 000 Kč. „Naše průzkumy ukazují, že klienti už dnes považují za běžné, že bance nemusejí platit za používání účtu.  Navíc mají pocit, že by je měla banka odměňovat, pokud ji posílají svoje peníze,“ říká Iva Štylerová ředitelka retailových produktů GE Money Bank.  

Banka v průzkumu zjišťovala, jak by lidé naložili s částkou 50 korun, kterou by dostávali jako pravidelnou odměnu. Téměř 60 % dotázaných uvedlo, že by si tuto částku nechávali na svém účtu jako rezervu na horší časy. Nejčastěji takto odpověděli lidé ve věku 18 až 25 let a pak starší 54 let. O něco málo šetřivější by byli muži než ženy.

Dětem by každý měsíc padesátikorunu z odměny věnovalo přes 11 % dotázaných a nejčastěji ve formě navýšení kapesného nebo něčeho dobrého na zub. Pět procent dotázaných by odměnu použilo na charitativní účely. Třetina z nich by si vybrala nějaké sdružení nebo nadaci a poukazovala by padesátikorunu pravidelně každý měsíc na jejich účet. Oproti tomu druhá třetina by peníze střádala a poslala by větší sumu nějaké charitativní organizaci nebo je měla připravené pro konkrétního člověka, který by peníze potřeboval. 16 % by volilo dar formou DMS. 

Pětina účastníků průzkumu odpověděla, že by počkala několik měsíců a pak by nahromaděnou částku odměn využila najednou. A na co by takto získané peníze lidé použili? Překvapivě většinou nikoli pro svoji vlastní potřebu. Každý druhý by udělal radost rodině. Z toho třetina by peníze věnovala na rodinnou dovolenou a byli by to spíše muži. Další třetina by je použila na rodinnou narozeninovou oslavu, tady zase vedly ženy. Čtvrtina by si z nastřádaných odměn zpříjemnila Vánoce.

Kromě těch, kteří by uspořené odměny věnovali rodině, ještě dalších téměř 20 % odpovědělo, že by takto získané peníze použilo na dárek pro blízké, častěji by to udělaly ženy. Deset procent by je využilo k pozvání na večeři, nejčastěji takto odpověděli mladí gentlemani, tedy muži ve věku 18 až 26 let. Dalších 10 % by za nashromážděné odměny pořídilo běžný nákup potravin, drogistického zboží a podobně. Takovéto praktické využití odměn by volili převážně muži. Pokud by však přece jen klienti použili nastřádané odměny sami pro sebe, tak nejčastěji na dobití kreditu do telefonu, na koupi kosmetiky nebo oblečení. 

 

Milada Franek,

tisková mluvčí GE Money Bank


 

V případě zájmu o další informace kontaktujte, prosím:

Milada Franek, mobil: +420 606 661 304, tel.: +420 224 446 011, e-mail: milada.franek@ge.com

 

Ogilvy Public Relations

Milan Kříž, tel.: 221 998 237, 602 266 316, e-mail: milan.kriz@ogilvy.com

Libor Procházka, tel.: 221 998 267, 725 385 869, e-mail: libor.prochazka@ogilvy.com

nebo Servis pro media na www.gemoney.cz