Platbu jsem omylem odeslal na chybné číslo účtu
Pokud jste omylem provedli platbu na nesprávné číslo účtu, můžete požádat o její vrácení. To platí jak pro účty u MONETA Money Bank, tak u jiných bank. O vrácení platby lze požádat několika způsoby:
- Prostřednictvím Internet Banky (Zprávy – Napsat novou zprávu – Téma: Žádost o vrácení chybné platby)
- Telefonicky na čísle 224 443 636 (Po-Pá 8:00-20:00, So + svátky 8:00-16:30)
- Osobně na kterékoliv pobočce banky
Banka Vám může v tomto procesu nabídnout pouze součinnost, ale nemůže garantovat vrácení platby. Záleží na příjemci platby, zda a kdy částku vrátí. Banka nemá právo finance z účtu příjemce inkasovat. Žádost je zpoplatněna dle platného Sazebníku poplatků.
Co dělat, pokud jste omylem poslali peníze na účet u MONETA Money Bank?
Po Vaší žádosti o vrácení platby kontaktujeme příjemce a požádáme ho, aby platbu vrátil. Pokud tak příjemce neučiní do 14 dní, můžete na pobočce požádat o identifikační údaje příjemce za poplatek dle platného Sazebníku poplatků. K žádosti je třeba doložit dokument, který dokládá, že platba měla být směrována na jiný účet (např. smlouva, faktura, čestné prohlášení apod.).
Co dělat, pokud jste omylem poslali peníze na účet u jiné banky?
Stejně jako v předchozím případě požádáme příjemce o vrácení platby. Pokud platbu nevrátí do 14 dní, můžete požádat o identifikační údaje příjemce na obchodním místě. K tomu je nutné doložit doklad potvrzující, že platba měla být směřována jinam. Banka příjemce Vás následně kontaktuje. Za tento úkon si banka příjemce může účtovat poplatek podle svého sazebníku poplatků.