Jaké jsou zásady pro bezpečnost výběru hotovosti z bankomatů?

Dodržujte zásady bezpečnosti při výběru hotovosti z bankomatu a výrazně omezíte možnost zneužití Vaší karty.

- K otevření dveří k bankomatu umístěnému uvnitř budovy můžete použít jinou kartu, než kterou běžně platíte. Dveře otevřete pomocí jakékoliv karty (např. věrnostní), která má magnetický proužek. Ochráníte tím údaje uložené na magnetickém proužku na Vaší debetní nebo kreditní kartě v případě, že někdo namontoval na dveře čtecí zařízení.


Prohlédněte si bankomat, ze kterého chcete vybírat, zda na něm není připevněno nějaké neobvyklé zařízení, nebo zda bankomat není poničen. V některých případech podvodníci dočasně umístí speciální čtecí zařízení před otvor čtečky magnetického proužku v bankomatu, aby zaznamenali bez vědomí držitele karty elektronické údaje z magnetického proužku. Ilegálně nainstalovaná miniaturní kamera, která je skryta nad klávesnic, pak snímá i zadaný PIN. S padělanou kartou a s pomocí skutečného PINu by pak podvodníci mohli následně provádět stejné transakce a ve stejném rozsahu jako právoplatný držitel karty, a to vše bez jeho vědomí.


- Při zadávání PINu při výběru hotovosti z bankomatu buďte opatrní, aby jej nemohl nikdo odpozorovat. Dbejte na dodržování diskrétní zóny, která představuje vzdálenost 1-1,5 m od dalšího klienta a kryjte si klávesnici rukou, aby nemohl být PIN odpozorován přihlížející osobou ani skrytou kamerou.


- Zásadně si u bankomatu nenechte od nikoho radit a řiďte se pouze pokyny, které jsou uvedeny na obrazovce bankomatu.


Nikdo nemá právo Vaši transakci přerušit. Ochranka ani jiný personál banky či obchodního centra nikdy nesmí zasahovat do transakcí klientů.


- Pokud by Vám bankomat nevydal Vaši kartu či požadovanou hotovost, neodcházejte od bankomatu. Volejte linku Zákaznického servisu 224 443 636, která je taktéž uvedena přímo na bankomatu.


- Pravidelně kontrolujte výpisy z účtu. Pokud zjistíte jakoukoliv nesrovnalost, ihned kontaktujte Zákaznický servis, debetní nebo kreditní kartu blokujte a spornou transakci reklamujte.


- Pro snížení rizika zneužití Vaší debetní nebo kreditní karty doporučujeme ve Vaší Internet Bance v sekci Karty nastavit denní limit pro výběr hotovosti na kartě na výši, kterou běžně vybíráte z bankomatu.


- Z bezpečnostních důvodů na kartách nejsou automaticky povolené výběry hotovosti v některých zemích mimo Evropskou unii. Pokud chcete v těchto zemích vybírat z bankomatů, můžete si je sami povolit v internetovém bankovnictví, v mobilní aplikaci, přes Zákaznický servis 224 443 636 nebo kterékoliv naší pobočce. Automaticky povolené země: členské státy Evropské unie (Belgie, Bulharsko, Chorvatsko, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Kypr, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Velká Británie) + další vybrané země Evropy (Andorra, Vatikán, Monako, Švýcarsko, Norsko, Island, Lichtenštejnsko a Turecko).