Jak vytvořit web pro své podnikání

Rozjezd podnikání
Prezentace firmy
Zveřejněno: 05.05.25
Webová stránka je v dnešní době nejen nezbytností, ale také důležitou vizitkou Vaší značky. Pokud se klienti budou chtít o Vaší společnosti dozvědět více, začnou vyhledáváním Vaší značky na internetu. Jestliže chcete, aby Vás klienti snadno našli, měli byste si vytvořit vlastní webové stránky. Co by měla webová stránka obsahovat, jaké nástroje můžete využít a jak by měl web vypadat, aby byl nejen prodejní, ale i uživatelsky přívětivý? V tomto článku Vás provedeme základními kroky a poradíme, na co při tvorbě nezapomenout.

Jaký nástroj na tvorbu webu zvolit?

Pro začátečníky je lepší zvolit jednoduchý nástroj, který umožňuje vytvořit web snadno a rychle, bez nutnosti složitého programování. Při výběru nástroje se zaměřte i na to, zda je v ceně zahrnut hosting – tedy služba, díky které je Váš web dostupný na internetu. Hosting si můžete představit jako „pronajaté místo“ na serveru, kde jsou uložené všechny soubory vašeho webu. Některé nástroje ho mají v ceně, u jiných (např. WordPress) je potřeba zajistit si ho zvlášť.

Nástroj Cena od (ročně) Jazyk Snadnost obsluhy Hosting Vhodné pro
Webnode Od 1 800 Kč Česky Velmi snadné V ceně balíčku Malé firmy, osobní weby
WordPress Od 800 Kč + hosting a doména Česky Středně náročné Nutné vlastní (externí hosting) Větší firmy, blogy, e-shopy
Wix Od 170 USD Anglicky (část podpory česky) Velmi snadné V ceně balíčku Portfolio, malé podnikání
Squarespace Od 144 USD Anglicky Velmi snadné V ceně balíčku Designové weby, blogy, portfolio

 

Všechny tyto nástroje vyžadují určitou zkušenost s prací v počítačovém prostředí, ale jsou zároveň intuitivní, takže si můžete zkusit web udělat svépomocí. Pokud se v internetovém prostředí tolik nepohybujete, nebo se na to zkrátka necítíte, doporučujeme najmout si profesionální firmu nebo experta, který Vám vytvoří základní strukturu webu a zároveň Vám vysvětlí, jak web v budoucnu spravovat. Cena za vytvoření základního webu se obvykle pohybuje mezi 5 000 a 30 000 Kč, v závislosti na počtu stránek, funkcionalitách a složitosti projektu. Pokud si poté budete web spravovat samostatně, cena bude nižší. S dalšími a pokročilejšími funkcemi se však může cena vyšplhat.

Co by měla webová stránka obsahovat?

Než začnete tvořit web, je důležité si nejdříve ujasnit, jakou funkci by měl plnit. Chcete jenom sdílet informace nebo i vytvořit e-shop či rezervační systém?

Základní stránky, které by na webu neměly chybět, jsou:

  • O nás: Tato stránka slouží k vysvětlení a představení toho, co děláte, jaký produkt nabízíte, jakou službu poskytujete. Můžete zde připojit klidně i něco málo o Vás, jaké máte zkušenosti, co jste doposud dělali apod.
  • Produkt a služby: Na svém webu byste měli mít konkrétní a přehledný popis a nabídku produktů nebo služeb, které poskytujete.
  • Kontakty: Jedná se o nejdůležitější stránku, díky které se klienti dozví, jak Vám mohou zavolat, napsat, kde Vás mohou najít. Přidat můžete i kontaktní formulář.
  • Reference: Pokud už máte spokojené klienty a jsou Vám ochotni dát referenci, nezapomeňte je zmínit na stránce referencí. Ostatní klienti si tak mohou přečíst recenze a lépe se rozhodnout, jestli si Váš produkt nebo službu zakoupí.
  • Blog, novinky: Pokud byste chtěli své klienty pravidelně informovat o novinkách, aktualitách, nové službě, produktech nebo událostech, můžete přidat i stránku blogu, která funguje jako informační kanál a pomůže Vám i s obsahem pro vyhledávače, abyste se umisťovali ve výsledcích vyhledávání.

Design webu, aby byl přehledný a atraktivní

Přemýšlíte, jakým stylem web postavit? Základním stavebním kamenem je jednoduchost. Tvořte web tak, aby se v něm klient vyznal co nejlépe. Nejdůležitější informace uveďte hned na začátku a zvýrazňujte je. Na která další kritéria byste se měli zaměřit?

  • Jednoduchost: Nezaplňujte stránku příliš mnoha prvky, držte se jednoduchého designu, který je snadno čitelný.
  • Barva a písmo: Vyberte si barevné schéma, které odpovídá Vaší značce, například podle již vytvořeného loga. Používejte maximálně dvě až tři hlavní barvy. Co se týká písma, volte snadno čitelné fonty, pro texty ideálně bezpatkové (např. Calibri, Arial, Helvetica) a pro nadpisy patkové (např. Times New Roman).
  • Struktura: Ujistěte se, že Vaše stránky mají přehlednou strukturu (tzn. je jasně definované, co jsou nadpisy, podnadpisy a co k čemu patří). Uživatel by měl být schopen snadno najít to, co hledá.
  • Responzivita: Web musí být optimalizovaný pro všechna zařízení, tedy jak pro notebook, tablet, tak hlavně pro mobilní telefony, které jsou využívané nejčastěji. Dejte si proto pozor, že Váš web vypadá dobře i na malých obrazovkách.

TIP: Ještě nemáte vytvořené logo? Přečtěte si více o tom, jak ho vytvořit a odrazit v něm svou značku.

Na co při tvorbě webu nezapomenout?

Máte už přehled o tom, jak budete web tvořit. Neměli byste také zapomenout na další kroky, které jsou ve fázi tvorby stěžejní.

Obsah, který cílí na klienta

Důležité je vytvořit obsah pro svou cílovou skupinu. Specialisté na webový obsah a přístupnost zjišťují, že spousta majitelů webů dělá při tvorbě obsahu zásadní chybu: tvoří web pro sebe. Aby Vám web sloužil, jak má, je důležité v něm popsat potřeby, ve kterých se klient najde. Jak se ale na cílovou skupinu nejlépe napojit? Ze začátku jistě postačí podívat se na web očima cizího člověka, psát web pro něj, šetřit s vysoce odbornými pojmy a dodržet krátkou délku sdělení. Nemusíte být přehnaně familiární, ale ujistěte se, jestli s vypsanými informacemi klient do pár sekund pochopí, co na webu nabízíte. V tom Vám pomůže jednoduché pravidlo: pište jasně a stručně.

Doplnění obsahu obrázky a videi

Text bez vizuální podpory může působit suše nebo neúplně. Obrázky a videa pomáhají upoutat pozornost, vysvětlit sdělení a dodat webu na důvěryhodnosti. Vybírejte vizuály, které souvisí s tématem a podporují klíčové myšlenky (ideálně vlastní, nebo kvalitní z ověřených fotobank).

Vhodná doména webu

Doména by měla být krátká, snadno zapamatovatelná a co nejvíce odpovídat názvu značky nebo oboru podnikání. Vyhýbejte se pomlčkám, složitým slovům nebo netypickým koncovkám, které mohou mást. Při výběru domény můžete využít různé nástroje, jako je např. Wedos, které Vám ukážou, které z domén jsou volné, nebo Vám dokonce nabídnou alternativy.

Ať už se rozhodnete pro některý z intuitivních nástrojů, nebo si necháte web vytvořit profesionálem, klíčové je mít jasno v tom, co od něj očekáváte. Pamatujte, že dobře navržený web není jen vizitkou Vaší značky, ale i nástrojem, který může přivést nové zákazníky. Zaměřte se na přehledný obsah, jednoduchý design, responzivitu a především na potřeby návštěvníků. S dobrým plánem, vhodným nástrojem a trochou trpělivosti si můžete vytvořit web, který bude nejen hezký, ale hlavně funkční a srozumitelný.

Tento článek je pouze informačního charakteru a obecné povahy a nezohledňuje individuální finanční a daňovou situaci určité osoby nebo subjektu. Informace uvedené v článku nejsou nezbytně vyčerpávající, úplné či aktualizované a můžou odkazovat na stránky jiných subjektů, nad nimiž MONETA Money Bank nemá kontrolu, proto vylučuje jakoukoli odpovědnost. Článek nelze považovat za odborné či právní poradenství. Aktuální produktové podmínky i sazebníky najdete vždy na příslušných stránkách webu. Informace k daním doporučujeme vždy ověřit na stránkách příslušných orgánů státní správy (daňový portál apod.).

Průvodce podnikáním

Provedeme Vás světem podnikání – od prvních kroků až po úspěšný růst. Objevte tipy a nástroje pro každou fázi podnikání.

Plánování podnikání

Zvažujete podnikání, ale nevíte, kde začít? Pomůžeme Vám s definováním nápadu, posouzením trhu a přípravou prvních kroků k úspěšnému startu.

Rozjezd podnikání

Zjistěte, jak si zajistit stabilní cash flow, přilákat první zákazníky a vyhnout se nejčastějším chybám začínajících podnikatelů.

Růst podnikání

Chcete podpořit svůj růst? Poznejte užitečné strategie pro automatizaci, inovace, digitalizaci či expanzi na nové trhy.
Tady se nachází W2C portlet

Jedna apka,
celá banka

S mobilní aplikací Smart Banka máte celou banku v kapse. Obsahuje přes 200 funkcí, 41 produktů a najdete v ní všechny výhodné nabídky. I proto je nejoceňovanější bankovní apkou na trhu.
logo - Moneta

Smart Banka je nejoceňovanější aplikací klienty i odbornou veřejností a je k dispozici na všech zařízeních iOS nebo Android.

hodnocení klienty 4,8/5 ocenění Zlatá koruna - novinka roku 2023 VISA logo